Quote Of The Day ❤
3-Power Habits to Elevate Your Life
1-Encourage instead of criticizing.
2-Understand instead of judging.
3-Initiate instead of waiting.
Have a Delightful Day!
A Beautiful Thought:
When God forgets to Tie some People in Blood relations,
HE corrects the same by making them Friends!
" Have a Wonderful Day ahead!"
---------^_^---------
"Bukak portal ke Mermaid Realm sekarang!!" Arah Vince kepada Evan.
"Hah!?? Nak buat apa ke sana? Kena rentas 2 alam, wey. Kau ingat senang?" Kata Evan dengan mata yang membuntang demgan nada yang terkejut tahap jumpa juon kat tepi jalan yang sedang merangkak.
"Bukak je wey. Kita gabung kuasa. Penting sangat ni." Vince cuba memujuk.
"Tapi kenapa? Benda apa yang pentingnya?" Soal Evan yang kehairanan. Sebenarnya diorang pernah pergi ke Mermaid Realm. Tapi itu dulu. Tak silap dia, 3 tahun lepas. Dia gabung kuasa dengan Vince. Boleh tu memang la boleh tapi tu laa, nk buat apa kesana. Bukannya diorang jemput pun kann...
"Bukak je. Nyawa kita dalam bahaya ni. We must hurry before we will be werewolf foods!!!!" Kata Vince. Dia menggoncang Evan dengan kuat. Oceana sudah dilepasnya.
"O-o-okay..ta-tapi lepaskan aku dulu." Rayu Evan dengan tergagap gagap akibat goncangan dari Vince.
"Hehe. Soyi laa. Peace yo. "
"Banyak laa kau punya soyi. Kau hutang aku satu cerita eyhh..."
Vince tercegat ditepi Oceana yang dari tadi asyik mengelamun je. Selalu dia yang paling bising. Orang tengah kalut, boleh pulak dia buat derk je. Pehal? Kucing mati belakang rumah nenek Timah ke? Ke, periuk belanga dia hilang? Err....Entah? Tak kesah pun.
"Hoi, cepat laa keluarkan kuasa kau tuu." Evan memarahi Vince yang sedang elok menyandar di dinding di tepi Oceana.
"Bising." Kata Vince perlahan. Dia berjalan menuju ke arah Evan. Kemudian tangannya mula mengeluarkan satu cahaya kebiru biruan yang terapung di atas telapak tangannya. Evan pula mengeluarkan cahaya kuning keemasan.
Mereka menggabungkan kedua dua kuasa tersebut lalu membaca satu mentera. "With the power of water and teleportation, bring us to the Mermaid Realm with safe and sound ." kata mereka serentak lalu satu pintu yang terukir cantik muncul dihadapan mereka. Saat itu, lalakan werewolf dan serigala bersahut sahutan antara satu sama lain. Ini bermakna mereka semakin semakin mendekati rumah Evan. Oh no!
Oceana cepat cepat mendekati Evan dan Vinc dengan perasaan cemas. Dia dapat rasakan satu aura yang menakutkan. Satu aura yang gelap mula menguasai sekeliling rumah Evan. What happend?
"Oceana." Pamit Vince
"What??" Soal Oceana.
"Masuk cepat!!!" Gesa Vince. Dia dapat dengar pintu rumah Evan yang ditendang oleh mereka. Oceana memasuki pintu itu bersama Evan dan Vince. Mereka berpegangan tangan. Vince menutup pintu itu lalu pintu itu hilang dan tak kelihatan lagi.
YOU ARE READING
RISE OF ANGEL [DISCONTINUE]
FantasyAlam Pari pari merupakan satu dunia yang dihuni oleh bangsa Fairy. Semasa pemerintahan King Cecil Hillea, berlaku satu peperangan besar antara Alam Pari pari dan Alam Syaitan. Perang tersebut dinamakan FairyDemon War I. Beberapa ratus tahun selepas...