BAB 32

782 43 3
                                    


“Life is 10% what happens to us and 90% how we react to it.”

♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥

    "Evan." Panggil Oceana.

     "Hurmmm..."

     "Kita tak nak balik rumah bonda ke?" Tanya Oceana kepada Evan. Dia memintal mintal kusyen sofa dengan menggunakan tangannya.

     "Tanya Vince laa... aku mana tau. Lagipun, bukan aku yang ajak kita datang sini. Vince yang ajak. So, he must know why we are here and when we are going to back. So don't ask me. Ask Vince laa.." jawab Evan. Dia kembali menumpukan perhatian terhadap televisyen yang terpasang didepannya.

    "Kau laa tanya. Malas aku nak mengadap kawan kau yang annyoying tu. Menyampah." Balas Oceana.

    "Kawan aku, sepupu kau jugak." Evan memberi kenyataan.

    "Dia tu ibarat orang luar bagi aku."

     "Kebenaran menyakitkan tapi terimalah hakikat bahawa kau tu sepupu dia." Kata Evan lalu menepuk bahu Oceana.

     "Aku sepupu, kau kawan dia. Sama je."

     "Tak. Aku dua pupu dia."

     "Tak, kau kupu kupu." Balas Oceana. Dia melemparkan kusyen ke arah Evan yang sedang menonton televisyen.

     "Hey! Kau memang suka cari gaduh kann?" Soal Evan yang menangkap kusyen yang dilempar Oceana.

    "Tak, aku suka cari kucing. Meow meow..." perli Oceana sambil menunjukkan gaya persis seseorang mencari kucingnya yang hilang selama 2 tahun.

    "Hipokrit gilerr." Balas Vince dengan muka blurr gila nak mati.

    "Aku tak hipokrit. Aku ni jujur tau tak! Aku ni tak nak jadi orang yang tak jujur macam kau." Balas Oceana. Dia pura pura menjeling Evan.

     "Berlagak nak matey. Hey, aku ni lagi jujur tau. Kau tu tak boleh pegang amanah." Balas Evan. Dia juga menjeling. Jeling sampai terbalik anak mata. Harrr, ambik kau. 360° punya.

     "Kesah!"

     "Yea kesah." Balas Evan.

     "Pape je laa..." balas Oceana dengan malas.

    "Kau nak tau satu benda tak?" Soal Evan dengan muka terlebih gembira. Dia mendekati Oceana.

    "Apa?"

    "Yes or Yes?" Soal Evan.

    "Yes."

    "Kita dating nak?" Soal Evan yang ternyata membuat kan Oceana ternganga.  Dia punya nganga tu tak boleh bawak bincang. Sampai lalat pun boleh masuk.

Seriuskah??

     "Errr...ha...ha...ha... what are you talking about?" Soal Oceana sambil gelak hambar. Dia melilau lilaukan matanya. Muka dia, uisshh... merah gilerr. Dah macam tomato.

    "Aku serius ni. Pat pat laa bagi jawapan." Desak Evan. Dia merenung Oceana. Jawab laa yea. Jawab laa yea. Dia mintak sangat ihsan baik Oceana untuk jawab yea. Plis,plis, plis. Dia terdesak sangat.

    "Oittt, tak nak laa aku. Date ngan kau? Bukan kita couple pun. Aku tak tedesak okay." Nyata Oceana dengan berlagaknya.

    "Aku tak kata pun kita couple betul. Perasan laa kau ni." Kata Evan membetulkan pandangan Oceana sebentar tadi. Well, dia dah agak dah yang Oceana mesti fikir yang dia ni nak couple dengan Oceana. Aduh, perasan sungguh!

RISE OF ANGEL [DISCONTINUE]Where stories live. Discover now