KERABAT BERAYA♥♥~~

757 39 1
                                    


The highest definition of Best Life -
Have Courage:blossom
Boldness
the Will to Try new things
Accept Challenges as Stepping stones to Progressive Change
Faith to believe it is Possible
and the Belief in yourself that

YOU CAN DO IT!!

Have a Wonderful Day!

                 ♡♥♡♥♡♥♡♥♡

"Diumumkan bahawa 1 syawal jatuh pada 5/6/2019 iaitu pada hari rabu. Bla bla bla...."

     "Weyhh... esok rayaaaaa." Laung Vince dari ruang tamu.

     "Eh bising laa kau ni. Semua orang dah tau laa. Aku cepuk kang." Kata Oceana yang penat penat berlari keluar sambil memegang sekotak pop corn. Dia terkejut sebenarnya sebab Vince melalak tiba tiba. Dia ingatkan istana kena serang ke apa. Rupa rupa nya Vince melalak mengalahkan orang gila sebab nak bagitau esok raya. Leceh betul!

     "Eleh kau. Pergi dapur sana nuh. Penyibuk je." Vince menghalau Oceana.

     "Biar laa. Nanti aku punya conflakes madu ngan tart nenas kau tak boleh makan. Kalau kau makan... aku cincang kau hidup hidup." Amaran keras diberi oleh Oceana kepada Vince.

    "Macam laa aku nak sangat." Kata Vince dengan selambanya. Vince tipu tuh. Kalau conflakes madu ngan tart nenas, dia memang tak boleh nak tolak. Peberet dia tuu. Teringat pula dia dekat ibunya. Masa dulu dulu, bondanya memang suka buat conflakes madu dengan tart nenas bila menjelang musim perayaan.

     "Lagi satu, tart cadbury pun kau tak boleh makan." Kata Oceana lalu beredar ke dapur.

'Hell laa! tart cadbury pun favourite aku. Asal dia masak semua biskut yang aku minat?' Getus Vince. Dia mengetap gigi.

    "Meow"

     "Meow"

Vince bangun dari sofa dan mencari cari dari mana datangnya bunyi meow meow tu.

Tidak lama kemudian, kelihatan seekor kucing yang berwarna  oren keputih putihan keluar dari sebalik sofa yang Vince duduk tadi.

'Ehh?? Macam mana dalam istana ni ada kucing?? Siapa yang bawak dia masuk? Tapi asal dia comel sangat??!!' Getus Vince. Well, dia memang suka haiwan haiwan ni. Pencinta haiwan laa katakan. Nampak je haiwan yang comel comel je nak peluk. Hahaha. Cute jew Vince ni.

Kucing tersebut berjalan ke arah Vince lalu bergesel gesel di kaki Vince. Vince menundukkan badannya lalu merenung kucing tersebut.

'Ya allah, asal dia comel sangat??!!. Bulu dia lebat!! Mata dia besar!! Arhhhh.... comel nya dia.' Getus Vince. Dia mengangkat kucing tersebut lalu memeluknya.

Kucing itu pula, hanya menderam kesukaan. Eleh, kucing kann. Biasa laa, gosok gosok sikit dah manja. Geram je nak penyek penyek.

     "Alolo kau. Manja nya. Kau ni kucing siapa? Macam mana kau masuk dalam istana ni? Kalau tau kat King Elzer ni, aku comfirm dia lempar kau ikut tingkap. Tak pun dia campak kau dalam dungeon. Pelik kan? Kucing masuk dungeon. Pfttt... merepek giler! Seriously, I cannot brain laa..."

Eh kejap! Ni lagi pelik. Macam mana kucing boleh hidup dalam air?? Errr.... pelik kan. Sis pun baru terfikir. Aluhh lupa laa yang King Elzer tu duyung. Tak bileh laa buat kucing. Kena tukar laa pulak. Cepat cari liquid paper. Sis nak liquid ayat kat atas.

Haha. Dont worry, diorang sekarang ada dekat istana King Elzer yang berada di daratan. Maknanya, King Elzer tu ada dua istana. Tapi yang atas darat tu kecik je. Yang kat dalam laut lagi besar.

RISE OF ANGEL [DISCONTINUE]Where stories live. Discover now