“There is always some madness in love.
But there is also always some reason in madness.”
---------^_^---------
pagi yang cerah selalunya menggambarkan suasana yang ceria bukan? Tapi tidak bagi Oceana. Pagi pagi cuti ni kan, adaa je orang nak mengganggunya. Kalau orang tu diundang tu tak pe laa jugak. Ni tetamu tak diundang datang bertandang.'Sudahlah asal usul tidak diketahui. Entah baik ke jahat tak tahu laa... Tu tak pe lagi. Ni dia buat aku macam orang gaji. Dia pulak jadi majikan. Haaa bagus. Aku pulak baik pergi layan kan aje. Sepatutnya aku dah halau dia.' Getus Oceana. Hati tidak henti henti membebel. Tangan pula tidak henti henti memasak. Ini laa nasib. Rasa menyesal mulai terbit dari hati Oceana. Sepatutnya dia dah panggil sekuriti semalam. Tapi dia terlalu baik hati sampaikan sanggup biarkan lelaki ini menumpang dirumahnya.
"Kau mengata pasal aku dalam hati ehh?" Sergah lelaki tersebut. Dia berjalan perlahan kearah Oceana yang sedang memasak.
"Eh mana ada. Aku nak mengata kau? Coi! Sedar sikit. Kau tu dah laa menumpang. Habis je makan, aku nak kau berambus. Aku langsung tak kenal kau. Satu lagi, macam mana kau masuk rumah aku? Kau ni sebenarnya jahat kan? Apa kau nak? Aku takde harta. Keuronika, Ka! (Jadi, berambus!)" Kata Oceana dengan emosinya. Masakan dia tak emo. Dahlah lelaki di hadapannya ini terlampau berlagak. Dia fikir, dia tu siapa?
"Jangan nak tipu. Satu lagi, kau tak payah cakap dengan aku dan jangan cuba cuba nak halau aku." Kata lelaki tersebut dengan dingin. Dia memberi amaran kepada Oceana. Arhhh dia takkan keluar dari rumah ni. Lagipun dia ada mesej yang hendak disampaikan kepada gadis ini. Biar je laa dulu. Nanti nanti dia beritahu laa..
"The heck! This is my house. By hook or by crook, lepas je kau habis makan, kau kena keluar." Oceana berkata sambil menunding jari kearah lelaki yang berada di hadapannya.
"Siryeo (tak nak). Lagipun aku ada benda nak bagitahu kau. It was really important." Balas lelaki tersebut. Dia kelihatan sedikit berang. Mungkin kerana Oceana menghalaunya berkali kali sehingga membuatkannya naik muak mendengarnya.
"Kau nak cakap apa? You know, I don't even know you. Why should I listen to you?" Balas Oceana membongkarkan kebenaran bahawa dia tidak mengenali lelaki yang kini berada dihadapannya sambil merenung tajam kearahnya. Serius creepy.
"Huh, you don't know me but I know you. So, you must listen. Dan perkara ni berkait dengan takhta dan bonda kau. Kau mesti rasa menyesal giler kalau tak nak dengar." Kata lelaki tersebut.
"Takhta? Bonda? Wait wait. Jap. Did you really sure that you are not daydreaming? Atau kau ni sebenarnya sedang berhalusinasi? Aku tak faham laa dengan kau ni!" Oceana berkata dengan nada yang mengejek. Jjinja?( really) It spin me round and drive me crazy. Nak je dia tolak keluar lelaki ni dari rumahnya. Nasib baik tetamu. Walaupun tak diundang, kita mestilah menghormati tetamu.
"I'm totally fine. Thanks for worried about me. Tapi apa yang aku kata tadi tu semuanya betul." Lelaki tersebut cuba membenarkan kata katanya.
"Kemane (sudah) makan dulu. Kalau nak cakap apa apa, cakap lepas makan." Kata Oceana. Tangannya ligat menyiapkan meja makan. Pagi ini dia hanya menyediakan nasi goreng kampung dan air teh panas untuk sarapan.
"Sedap ke ni?" Soal lelaki tersebut. Dah macam takde soalan lain laa pulak.
"Makan je laa... what is your name anyways?" Oceana menyuap nasi ke dalam mulutnya.
YOU ARE READING
RISE OF ANGEL [DISCONTINUE]
FantasíaAlam Pari pari merupakan satu dunia yang dihuni oleh bangsa Fairy. Semasa pemerintahan King Cecil Hillea, berlaku satu peperangan besar antara Alam Pari pari dan Alam Syaitan. Perang tersebut dinamakan FairyDemon War I. Beberapa ratus tahun selepas...