Dosteyevski

13 2 0
                                    

Kulaktan dolma bilgilerime göre Fyodor  23 tane kadına aşık olmuş, hemde öyle böyle değil baya tutkulu aşkla. Bazısı aynı anda bazısı farklı zaman dilimlerinde. Nasıl yaptı derseniz, yunanca ruh ilmi adlandırılan psikoloji, şöyle diyor : deli ama aşk delisi.
Doğru konuşmak gerekirse, rus klasiği olan Fyodorun hiç bir eserini okumadım, çünkü yaşlanınca emeklilik zamanımı daha eğlenceli olmasını planlıyorum.
Vel hasıl, Fyodor efendinin bir cümlelik büyük bir fikri, çok güzel, tecrübeyi ve yanlış seçimlerin nasıl yaşlanınca his geçireceğimizi özetlemiş. (bu arada bu fikri ben, hadi ilk aşkım diyelim, onun facebook sayfasında görmüştüm)
Fikrin ne olduğunu sabırsızlıkla bekle diyinizi his eder gibiyim. Hep fikri söyleyip izah ederdim, şu sefer karmaşaya salıp sonda fikri, yani  aklımın bir köşesini daim meşgul eden Fyodor beyin fikrini sizlere hatırlatıcağım.
Hadi yaşlanındığımızı farz edelim. Birde şimdiki hali mizi. Akranları mızı. Etrafımızda olan insanları, en sevdik lerimizi, en nefret ettik lerimizi, birlikte kahkalara boğularak güldük lerimizi, yalnızlığımızı paylaşarak ağladık larımızı, konumumuzu.
Yeter bence bu kadar düşünmek. Baya bir takım yaşanmışlıklarım gözümün önünden geçti. Umarım sizlerde, iyisi ile kötüsü ile hatıralarınızı, göz önünde canlandırdınız.
Yaşlanınca ne olacak ? Bazı arkadaşları kayb edeceğik. Bazısı kara toprağa bazısı kalbimizdeki toprağa gömülücek. Belki biz birileri için değerini yitirmiş yada mazileri süsleyen bir kahraman olucağız.
Gecen bölüm sizlere eğer varsa yanlış seçimlerin üstünlük lerinden bahsediyor olacağıma söz vermiştim.
Seçimler bize sunulmuş ola bilir ve ya biz seçim sunmuş ola biliriz. Yanlış ve ya doğru bir çok seçimleri karara dönüştürüp, yaşlanınca bir sürü mazi biriktiriceğiz. Yanlış seçimler bize doğruyu bulma yolunda tecrübe olucak ve yılmadan hedeflerin başrı öyküsüne çevire bilme yeteneği kazandırıcak.
Ve o mehşur Fyodor beyin fikrini yaşlanınca nasıl his edeceğimizi ve seçimlerin nedenlerinden aslı olmayarak duyguların bizi aslında incite bilecek gücde olucağını acıklıyor.
Hatıra ister hoş olsun ister nahoş, her daim insanı inciter...

Tanrı gibi sevHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin