PULANG!

18.3K 693 40
                                    


Let start reading I will make you proud

  

        Kaca mata hitam dibuka dia menghirup udara Segar "finally aku pulang ke tanah air jugak!" Setelah sekian lama menetap si Korea dia bawa nama dalam industry baru dia sekarang seorang Model yang terkenal tambahan bakat berlakon jugak baru do martabatkan segalanya dari usaha dan doa dia sangat terharu kerana ayahnya sanggup melepaskan dirinya ke Luar Negara dan dia sepatutnya berterima kasih kerana telah mengizinkan dirinya pulang ke Malaysia semula dia rindukan ahli keluarga nya . Bagasi miliknya ditarik dia mencari sebuah grab untuk meminta pemandu itu membawa dia pulang ke Batu Pahat

   Dia bukan sekadar membawa nama namun status dan misi perlu mencari pertunjuk di rumah lama Ayahnya apakah sebenarnya yang dicari oleh lelaki , siapa cakap dia pulang hanya kerana rindu silap dia perlu mencari kunci  dia memikirkannya untuk berehat selama 4 bulan di Malaysia kerana malas memikirkannya dia terus melelapkan mata agak penat sebenarnya melihat pokok pokok do seberang jalan . 3 Jam masa yang diambil untuk bergerak nasib baik sampainya isyak ,dia meminta terima kasih kepada pemandu grab kerana Audi menghantarnya pulang ke rumah kakaknya .

Bagasi miliknya ditarik  masuk ke dalam halaman rumah Nurefah Rose ,bertapa dia rindukan suasana yang dulu sekarang hidupnya gelap gelita dia tidak tahu masa depan atau kematiaan yang akan ada didepan nanti  " banyak naw kereta ada pesta ke?" Terdapat 13 buah kereta berjenama Mahal berada di kediaman kakaknya itu mungkin adalah acara untuk sekeluarga atau mereka sudah tahu dia nak balik Malaysia tanpa berlengankan masa terus dia mengetuk pintu agak bising namun Mohd Haikhal dapat mendengarnya "wey ada orang ketuk pintu jab eah"mereka ok sahaja lalu sambung makan sambil menceritakan .

Mohd Haikhal berjalan ke arah pintu lalu dia membuka pintu "ca.." mata Nuresya Farrose dan mata Mohd Haikhal bertembung tanpa berkelip dia melihat sepasang mata hazel sama seperti Nurefah Rose ,berambut panjang cantik agak menggoda dia

" Ye dik cari siapa" Mohd Haikhal melihat bagasi

"Adik lari rumah ke "Soal Mohd Haikhal lagi dia cuma agak je mana lah tahu tekaan dia betul tapi sayang Mohd Haikhal tekaan awak sentiasa meleset tahu

"Abang Haikhal tak cam Resya ke? Its me Nuresya Farrose  "Mohd Haikhal bertambah terkedu adik Nurefah Rose yang paling bongsu dah balik apabila teringat akan sesuatu yang Ah Yong bagitahu lelaki cina tu pernah beritahu bahawa akan ada satu perempuan datang , perempuan yang menyimpan seribu rahsia.

"Haikhal sapo datan.."kelibat Lutfie Qhairul dipandang ,Nuresya Farrose yang nampak terkedu lelaki bertubuh sasa itu berlari ke arahnya lalu mereka hilang keseimbangan tangan Lutfie Qhairul menyentuh rambut takut kepala adiknya di hentak ke lantai tak pasal pasal hilang ingatan pulak

"AKAK TOLONG ,AYAH ,ALONGGGG IEEEE "Syed Aryan Reon dengar terus menyiku lengan Nurfi Iman  "Aku dengar bunyi jom" mereka turut dengar perkara yang sama terus bergegas ke pintu ,mata mereka terbuntang melihat Lutfie Qhairul memeluk seorang perempuan dan Mohd Haikhal menepuk dahi mampus anak orang tu

"Siapa tu?"Soal Bella Zandra

"Nuresya!" Delfa Urose dan Nureizah dengar terus berlari mengetuk kepala Lutfie Qhairul mampus adik dia "Along tolong aduh lepas lah Luth iee woi gajah"Bentak Nuresya Farrose senak leher dia dibuatnya terus dia mengheret Lutfie Qhairul menjauhi adik bongsu wanita itu bangun dan memperkemaskan pakaian yang sudah pun renyuk akibat ditindih oleh abangnya yang tidak berguna salam sudah lah ini nak buat dia jatuh nasib kepala dia tak benjol. Wanita itu melihat ke arah keluarga dengan pelik dah kenapa apa yang tak kena dengan muka dia makin cantik atau makin buruk ni hey mana ada buruk I siap jadi Artis tahu mana mungkin wajahnya jelek begitu.

"Dah kenapa tengok Resya macam tu "Nurefah Rose yang melihat menangis " macam tak percaya yang kau akan balik sini jugak!"mereka sedih kerana Nuresya Farrose tidak lagi bersama Alhamdulilah adik perempuan mereka pulang akhirnya namun Encik Rahman dapat ke menerima wanita kecil ini kembali setelah pergi ke Korea dengan tiada khabar langsung mesti hati bapanya kecil sekarang.

"Sejauh mana Resya pergi I still have family at here sebab tu Resya balik rindu dan Resya berehat selama 4 Bulan untuk habiskan masa sama sama"Nurfi Iman faham terus menjemput adiknya masuk makan bersama bagasinya di tarik dan disandarkan ke rak kasut ,Dara Manisa bergerak meletakkan satu pinggan berisi nasi lauk kena cari sendiri lah kita bukan tahu tekak anak orang sangat .

"Hello twin did you guys miss me" lama tidak jumpa kembar itu semakin cantik dan tampan sahaja ikut bapa dan emak wey russia dan arab mana tak cantik baka diorang ni.

Shariffah Aryana Reonsa menjawab tanda sedikit sahaja manakala Syed Aryan Reon membalasnya "I more miss you blog than you" tergelak Nana Adrisa mendengarnya dasar anak kuajooo kesian Nuresya Farrose kena perli

"Tak payah tanya lah kitorang rindu atau tak ,selalu doa kau balik Allah panjangkan umur kau "jawab Nureizah Derose sambil menguyah bebas sejuk itu  rindukan adiknya siapa tak rindu keluarga rindu kalau tak dapat jumpa bukan salah sesiapa pun itu dah kehendak dan peluang nipis lagi untuk bersama.

"Dah makan"ajak Syed Shariff kepada keluarga nya itu Nuresya Farrose membaca doa lalu menjamu selera bersama keluarga lapar jugak dia dibuatnya dengan flight penuh dengan orang tak berhenti tu orang keluar masuk dari lapangan terbang tu tak apa lah janji dia sudah dapat berkumpul kembali dengan ahli keluarga nya dan dia akan habiskan masa bersama.

"Elok tu aku ajak anak Aku teman esok"Mohd Haikhal tersenyum melihat Syed Shariff

"Eley anak aku pun ikut lah ye dok Reon"Syed Aryan Reon yang tak tahu apa apa termasuk Nadem Adrian terus mengangguk setuju lantak lah janji dia nak makan

Semua anak lelaki dari keluarga Encik Rahman perlu bersenam di awal pagi hari  untuk melatihkan diri dan menjaga stamina dan tubuh badan manakala perempuan kena kemas rumah dan menghiasa rumah jugak tak boleh sama sama dengan lelaki mereka semua ada tugas masing masing buat kerja rumah pun boleh kurus tahu inikam nak jogging. Bella Zandra meminta Zara Aimanina supaya makan kuih ataupun buah dulu kejab lagi tidur . Manakala Nurziq Alexander dan Firhan Fayrose sudah berlari ke ruang tamu untuk melihat cerita sang kancil atau harry potter.

THANK YOU FOR READING






MRS TENGKU ANDRIAN ✓ | 02Where stories live. Discover now