#رحله_انتقامي
الفصل التاسع💖نظرت ورائها لتتسع عينيها لعدم وجوده ،ثم نظره الي والدتها قائله:ايه يا ماما في ايه؟!
الفت:مافيش بس استغربت انك نزلتي الحمام ده مانتي عندك واحد في اوضتك.
فريده ببعض الراحه:اه اه اصل مالقيتش ماء قلت استخدم ده.
:امممممم ماشي خلصتي طيب؟!
فريده:اه خلصت.
الفت:طب يلا نطلع سوا.
ونظرت للمرحاض وهي تسير حانب والدتها ثم عادت نظرها امامها محدثه نفسها سرها:بسم الله الرحمن الرحيم راح فين ده هو اختفي بالسرعه دي ازاي،اكيد استخبي،(ثم ابتسمت قائله)لا ظابط بصحيح ،صدقت يا خويا صدقت.
وصعدت مع والدتها.💖💖💖💖💖💖💖💖
في صباح ملىء بالاحداث الشيقه
نتجول ف بدايه صباحنا هذا في غرفه حوريه وفارس الذي كان ينام ع الاريكه ليترك لها المجال في الفراش لتنام.
استيقظ ع صوت هاتف الفندق استيقظ ليرد وعندما انهي المكالمه تأفف ثم تصمر في مكانه من روعه المشهد التي ذهبت اليه عينه،يراها نائمه كالحوريه البحريه،بلابسها الوردي ووجها الملائكي الذي من ينظر له يشعر انه قطعه من ثيابها ،فكان وجهها ذات حمره تميل للون الوردي اثر النوم،شعرها مفرودا بجوارها ذكرته باحد اميرات ديزني(رابانزل،شخصيه كرتونيه قديمه)،كانت لوحه فنيه حقا .
ظل يتأملها الكثير من الوقت لا يعرف كم المده التي استغرقها وكأنه يحفظ ملامحها،استيقظ اخيرا ،ليجلس بجوارها ويزيح خصله متمرده ع شعرها ثم شرع ف ايقاظها بهدوء.
استيقظت وهي تفتح عيونها ببطىء،وجدته ذو ابتسام مشرقه تزيده وسامه،قابلته باحسن منها قائله:صباح الخير.
:صباح النور،يلا قومي ادخلي الحمام وظبطي نفسك علشان حماتي العزيزه جايه تباركلنا.
حوريه:اده ماما جت ،طب انا هجهز بسرعه .
ونهضت مسرعه وبلهفه تصطحها فرحه طفوليه من علي الفراش حتي انها امسكت يده دون وعي لتستند عليه (فلما لا فالان هي ع اسمه❤)(براحتك ابت😂😂)
اما هو فضحك عليها لاول مره يراها بمثل تلك الفرحه ذكرته بشقيقه ليهمس:وحشتيني يا فيري انتي وماما ياتري عاملين ايه؟!💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
دلف لمكتبه ثم دلفت خلفه وبابتسامه واسعه:صباح الخييير.
مصطفي باستغراب:صباح النور،ياتري ايه سر الابتسامه الجميله دي؟
صبا بنفس الابتسامه:اصلي لقيتلك عروسه انما ايه لقطه.
مصطفي وكانه يتذكر:اهاااا،ولحقتي؟!
صبا:طبعا هو انا عندي اعز منك.
مصطفي بحاجب مرفوع:فعلا؟؛ طيب وريني زوقك بقي.
صبا بابتسامه باتتصار:هتنبهر.
وخرجت من الكتب،يسند ظهره ع كرسي مكتبه،مشبكا اصابع يديه واضعا اياها خلف راسه وهو يجلس بارياحيه وبابتسامه خبيثه:أما وريتك مابقاش مصطفي عز الدين،ماشي يا ست صبا.(اه ي ولاد الهبله😂)😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
:ليه كنت مش علي بعضي كده،فيها ايه مميز يعني،
:انت هتستعبط يلا كل ده ومش مميزه،ده كفايه برئتها الي مودياها ف داهيه زي مامودياني في سنين الف داهيه،
:يابني بطل هبل مش معقول حب يعني من كام مره ،دي حتي كل ماتشوفها،تبقي هي ف مشكله.
:طب وايه يعني انا لما بشوفها كل مره ببقي ف مية مشكله ف بعض،بتلغبط من جمال عنيها.
:انت عبيط ي بني مش كل حاجه شكل دي طفوليه اوووي.
:احلي حاجه فيها
:بس لازم يبقي عندها مسؤليه.
:وانا معاها هعلمها كل حاجه،ولو ماتعلمتش انا هتحمل مسؤلياتي ومسؤلياتها كمان
:ايه ياعم انت بتتكلم ف جواز ولا ايه؟
:ها؟اها وماتجوزهاش ليه.
:يابني اعقل وفكر كويس وبلاش تسرع
:بقول ايه ابعد عني بقي انا حبيتها ومش هلاقي زيها كلهم بقوا ماعندهمش اخلاص ،ولو في يبقي قليل ودي من القليل الي مش هقابلهم الا مره واحده ،وادي المره الواحده اهيه.
:بس..........ليقاطعه
:بااااااس بس بقي ولا كلمه خلاص خنقتني خلاص انا خدت قراري ،امشي بقي لارميك بحاجه يخربيتك.