“«E foarte frumoasă…»
El se întoarce «Poftiţi?»
Necunoscutul zâmbii « Fata aceea….este foarte frumoasă,nu e aşa?»
Un suspin greoi ieşii dintre buzele băiatului. «Da,chiar este..»
Necunoscutul luă o ţigare şi ducând-o spre buze căuta calm ceva cu care putea s-o aprindă. «Şi pot să ştiu de ce nu eşti acolo s-o îmbrăţişezi?»
«Pentru că nu mai e a mea de mult,am lăsat-o să plece,am fost un idiot… Ea m-a uitat oricum..»
Un nor de fum se risipii în aer şi tăcerea se lăsase.
«Băiete,în anii ăştia am învăţat că nu se poate uita o persoană,nu după ce această persoană ţi-a dat atât de multe motive să-ţi aduci aminte de ea. Poţi să încerci bineînţeles,o să treacă ani şi o să începi să uiţi înfăţişarea ei,o să uiţi conturul,o să uiţi culoarea ochiilor,o să-i uiţi zâmbetul….dar nu o să treacă niciodată destul de mult timp ca să uiţi motivul pentru care aveai nevoie de ea,motivul pentru care ai iubit-o. Şi toate momentele petrecute împreună. Este imposibil.»
Băiatul se întoarse şi-l privi. «Ce pot face?»
«Poţi să te duci la ea şi să încerci să fi demn de dragostea ei.»
Băiatul se uită în pământ cu o faţă dezamăgită «Şi dacă mă respinge? Doamne,aş simţii că mor. Deja o fac,lipsa ei mă distruge încet..Doamne ce n-aş da să fiu în faţa ei acum şi să-i spun că îmi pare rău şi că o iubesc. I-aş spune că îmi e dor de ea…de modul cum zâmbea mereu când mă vedea. De îmbrăţişările ei călduroase atunci când mă duceam să o iau de la şcoală. De dăţile când ne plimbam ore în şir în parc şi îmi spunea de toate prostiile care i se întâmplau şi eu nu eram atent pur şi simplu mă uitam la ea ca un idiot şi zâmbeam. Doamne … mi-e atât de dor..»
«Tinere,du-te la ea. Spune-i ce simţi.»
«Dar dacă..»
«Dacă ştiu ceva despre femei,acel lucru este că iubesc să audă lucruri spuse din inimă. Dar dovedeşte-i că sunt de acolo.»
Băiatul atunci ridică capul în sus,un nor se dădu din faţa soarelui şi aleea se lumina încet. Atunci el tresări şi mulţumindu-i necunoscutului o luă la fugă spre casa fetei.
Stăinul rămânând în spate îi făcea cu mâna lent,apoi apinzându-şi ţigarea zise «O altă inimă a fost reparată,bravo bătrâne.»”