POV LEVY
'Ley, doe verder! Het is een live-opname, remember? We hebben niet uren de tijd.'
De jongen die aan m'n microfoontje zit, bibbert hevig en mijn geduld raakt stilaan op. Hij verplakt het stukje plakband heel de tijd en het irriteert mijn huid ontzettend hard.Wanneer hij eindelijk klaar is loop ik naar de loge. Leyla zit doodstil in de grote stoel en er hangen vier visagistes, een paar kapsters en kleedsters rond haar. In het Duits roepen ze vanalles naar elkaar en af en toe zegt Leyla ook iets.
'Ben je er eindelijk?' Vraag ik.
'Zo slecht gezind. Heb je er geen zin in ofzo?' Vraagt ze lief. Haar oceaanblauwe ogen springen eruit door haar make-up.
Ze komt dicht bij me staan en geeft me een kus op m'n wang.Ik zucht. 'Die gast van de techniek heeft er een kwartier over gedaan om die micro op mijn wang te plakken.'
Ze giechelt even en trekt me dan mee naar de studio, waar Sem en Mase alvast op de foto gaan met de presentator.'We zijn er!' Roept Leyla en loopt nogal onhandig op haar hakken. De kleedsters hebben haar een gestreepte blouse gegeven samen met een gerafeld jeansrokje. En daaronder moet ze zwarte pumps dragen. Ze ziet er mooi uit, zoals altijd.
Ben ik even blij dat ik geen vrouw ben. Ik zou het talent niet hebben om op hakken te lopen.We gaan zitten op een grote blauwe sofa en de cameraman telt af. Theo steekt nog even zijn duim op en snel schuif ik wat dichter naar Leyla toe.
'Goedenavond en leuk dat je weer kijkt naar "ShowIt". Het wekelijkse Showbizz programma hier op Duits1.' Begint de presentator met de intro.
'Vandaag zijn we niet alleen in de studio, maar met een grootse zangeres die ontzettend bekend is geworden met haar single "One star". Geef ze een applaus: Little Leyla!'De presentator praat zo snel Duits dat het heel moeilijk is om hem te verstaan. Duits is nooit mijn beste vak geweest, maar Leyla vertaald alles op fluistertoon.
De presentator begint samen met het publiek in de studio te klappen en de camera wordt op ons gericht.
Dan schakelt de presentator over op Engels, wat een stuk makkelijker is om te volgen.
'Little Leyla, welkom in de studio. Ik zie dat je mensen hebt meegebracht.'Ze knikt even en schraapt even haar keel voor ze vloeiend Engels begint te spreken, met een Britts accent. Het lijkt echt of ze Engelstalig is.
'Dank je Mark. En dat heb je goed gezien. Dit zijn mijn muzikanten. En ik kan je zeggen. Ze zijn geweldig! Zonder hen was ik nu niet de Little Leyla die iedereen kent.'
Mark knikt kort en neemt een steekkaart.
'En voor degene die jullie niet kennen, stel jullie even voor.''Wel ik ben Little Leyla, en ik zing nu ondertussen al drie jaar. Dit zijn mijn muzikanten. Levy, Mase en Sem. Voor degene die ons al langer volgen, weten dat wij vroeger Kick-Off waren.'
Weer knikt de presentator en richt zich dan op mij. Het zweet breekt me uit, want live praten voor publiek is toch maar eng. Muziek spelen is veel leuker en makkelijker, maar nu moet ik ook nog effectief kunnen praten!
'Levy, jij bent de pianist toch?' Ik knik bevestigend.
'Is het waar dat jij en Leyla iets hebben?' Wat is dat voor een domme vraag, iedereen weet dat ondertussen toch al?'Dat is waar, ondertussen al bijna twee jaar. En nogsteeds zijn we even gelukkig.' Ik sla mijn arm rond Leyla die kort naar me lacht.
En zo gaat het interview nog even door, dan hadden we nog een concert van Ley haar nieuwe single. En na twee uur mogen we ons weer gaan omkleden.
Na met z'n allen gegeten te hebben. Zit ik op de hotelkamer samen met Leyla. Ze zit in de douche en ik hoor haar zachtjes neuriën. Op de achtergrond hoor ik de waterstralen zachtjes tikken.
Ik ga op bed liggen en hoor een "pling". Ley haar IPhone licht op en ik twijfel of ik zou kijken.
Het is mijn vriendin, ze heeft toch geen geheimen voor mij. Ik neem haar gsm van de tafel en toets haar code in. Ze heeft een bericht van een onbekend nummer. Snel open ik het.
Onbekend
Heb live naar jullie gekeken.
Je was echt mooi. Je denkt toch aan me, daar in Berlijn?😉
X James
19.53uIk voel jaloezie opborrelen. Ten eerste: Hoe komt hij aan haar nummer?
En ten tweede: Alleen ik mag zeggen dat ze mooi is.Wanneer ik hoor dat ze de kraan toedraait roep ik haar dan ook direct.
'Leyla Billie Anna Herron!' Ze weet als ik haar hele naam roep, dat er iets niet juist is. Zo lijk ik net haar strenge vader, maar dat maakt me nu niet uit.Ik hoor wat gestommel en ze komt met alleen een handdoek rond haar lichaam de kamer in. Haar natte haren plakken in haar nek.
Ze ziet er echt mooi uit, maar dat even ter zijde.'Wat is er?' Ik steek haar mobiel in de lucht.
'Je kreeg een bericht. Van James.' Haar gezicht betrekt en grist haar mobiel uit mijn handen. Dan gaan haar ogen razendsnel over de paar regels die er geschreven staan.En dan zie ik een plek in haar nek dat heel erg lijkt op een zuigzoen. Een zuigzoen die verdomme niet van mij is!
'Heb jij iets met hem ofzo?' Ze schudt wild haar hoofd.
'Nee, helemaal niet! Maar ik denk dat ik je nog wat moet vertellen.' Ik voel angst in mijn buik ontstaan. Als James iets bij haar gedaan heeft, sla ik hem verrot.'Dat denk ik ook. Is die plek in je nek ook van hem? Leyla verdomme! Zeg niet dat je me bedriegt. Niet weer...' Ik ga rechtstaan maar ze trekt me weer op het bed.
Ze gaat naast me zitten en ik staar voor me uit. Ze zet haar vingers onder mijn kin en draait mijn hoofd dat mijn ogen, haar heldere ogen ontmoeten.
'James... Ik ben hem gisteren bij de kluisjes tegengekomen...' En zo verteld ze wat er gebeurd is.
'Ik wou het helemaal niet Levy. Echt!' Eindigt ze haar verhaal.
'Ley, dit pik ik niet. Hij moet van je afblijven!' Ik klop met mijn vuist tegen de deur, die een harde "bonk" laat horen.
Ik dacht dat James te vertrouwen was. Maar na twee weken loopt hij al achter MIJN vriendin aan.
'Johnsons, ik vind jou leuk. En niemand anders. Onthoud dat.'
Ik neem haar in mijn armen en druk een kus in haar haren. Ze heeft me stevig vast en ze slaat plots haar benen rond mijn middel.
'Ik zie je graag, Levy.'
'Ik zie jou ook graag, honey. Daar komt niemand tussen.'Heyhoi!
Ik kan om bepaalde redenen morgen niet uploaden dus doe ik het nual. Enjoy!
-Vote
-Comment
-Follow
-Share
Xoxo
Sil❤️
JE LEEST
Roommates with my crush 2
RomanceLeyla& co halen hun laatste jaar op de middelbare school in op een internaat te Gent. Tussen Leyla en Levy gaat het beter dan ooit. Ze kunnen geen dag zonder elkaar. Maar natuurlijk verloopt niet alles vlekkeloos. Irritaties en een hoop problemen zu...