Deel 13: Levy, je doet me pijn.

320 14 0
                                    

POV LEVY

Ik strompel door de gang met Mase en Sem naast me. 'Gaat het wel, bro?' Vraag ik aan Mase. Sinds hij Sophie weer heeft gezien, is hij veel stiller. Mase heeft een lange tijd eronderdoor gezeten toen Sophie weg was. Hij kon haar maar niet vergeten.

Hij knikt. 'Het is wennen om haar weer onder ogen te moeten komen, en het doet ergens nog wel pijn. Maar ik ben over haar.' Ik knik begrijpend, maar twijfel aan zijn antwoord. Maar Sem kan toch niet helemaal volgen. 'Wie is die Sophie nu eigenlijk?' Mase zucht even. 'Het is Ley haar beste vriendin en mijn ex. Op een avond toen ik teveel gedronken had, ben ik vreemdgegaan. En toen is ze vertrokken. Een heel lang verhaal kort gemaakt.' Sem laat een kleine 'aah' horen en geeft voor de rest geen antwoord.

Misschien beter zo. Na een lange stilte begint Mase over Leyla. 'Jij hebt pas geluk met je meisje.' Ik frons mijn wenkbrauwen. 'Hoe bedoel je?' Hij haalt zijn schouders op. 'Ik ken Leyla. Ze heeft alles: het uiterlijk, haar stijl, haar karakter...' Ik onderbreek zijn zin dan. 'En haar jaloezie.' Mase stopt met wandelen en legt zijn arm op mijn schouder. 'How, gezonde jaloezie. Moet kunnen, toch?'

Wanneer ik mijn kamer inloop, gooi ik mijn rugzak in de hoek van de kamer. Wanneer ik een joggingsbroek uit mijn kast wil nemen, hoor ik een hoge stem. 'Je komt nog. Ik ben al eeuwen op je aan het wachten. Tijd voor iets leuks, hihi.' Ik draai me geschrokken om, en zie Naomi op mijn bed liggen. Haar jurk is naar boven gekropen en haar bruin-bordeaux haar staat wild.

'Naomi, je weet dat ik met Leyla heb, ik ben echt gelukkig met haar. En daarbij, kan ze elk moment naar hier komen.' Naomi haar ogen schitteren en ik vertrouw haar grijns op haar geschminkte gezicht niet.

Ze gaat rechtstaan en op haar hoge hakken is ze bijna even groot als ik.
Wanneer ze een stap dichterbij zet, zet ik er twee naar achteren. Tot ik tegen de kast loop. Het zweet breekt me uit wanneer ze te dichtbij komt. 'Naomi, nee. Gewoon nee, zoek je zelf een vriend.' Ze lacht met haar hoge stem en tikt met haar gelnagel op mijn borstkas. 'Dit is veel leuker, en zo een knappe jongen vind je niet snel.'

Ik schud mijn hoofd en geef ze een duw. Ik ben dit meer dan beu. 'Naomi, ik heb liever dat je weggaat. Nu.' Ik wijs naar de deur en probeer de woorden zo kalm mogelijk uit te spreken.
En wanneer ik de deur opendoe om haar weg te sturen, staat Leyla voor mijn deur. En natuurlijk ziet ze onmiddellijk Naomi staan.

Haar blik verstijft en ik zie haar spieren opspannen. 'Wat doet die slet hier?! Kom hier dat ik al je haren uit je dwaze kop trek!' Ze loopt mijn kamer in en ik heb haar net op tijd aan haar heupen vast. Met haar armen slaat ze wilt om zich heen. Naomi komt heupwiegend voorbij gelopen. En ik moet Leyla nog steviger vasthouden zodat ze Naomi niet aanvalt. 'Tot de volgende, Levy.' Zegt ze en ze knipoogt nog voor ze traag uit het deurgat verdwijnt.

'Wat deed zij hier?' Leyla haar ogen spuwen vuur en ze slaat mijn armen weg die rond haar heupen lagen. 'Ley, ze kwam hier voor mij. Maar ik heb ze weggestuurd. Ik wil alleen jou Leyla, echt.' Mijn stem klinkt wanhopig, maar ik spreek de waarheid. Ze schudt haar hoofd. 'Moet ik dat geloven? Geef toe dat je met haar vreemdgaat!' Er ontstaan al tranen in haar ogen, gewoon omdat ze me weer niet gelooft. En zo gaat dat altijd, keer op keer.

'Herron, voor de honderdste keer. Ik. Heb. Niets. Met. Naomi! Ik ben het beu dat je me nooit vertrouwd.' Ik neem haar pols stevig vast terwijl ik mijn zin traag uitspreek. Dan rolt er een eerste traan over haar wang. 'Levy, je doet me pijn.' Is het enige wat ze piept. Ze probeert zich los te rukken, maar ik los niet.

'Waarom kan je me niet voor één keer vertrouwen? Dat doe ik toch ook bij jou? Ik ben er zo klaar mee, Leyla!' En pas als dat uit mijn mond komt, laat ik haar pols los. Ze wrijft erover en mijn handafdruk staat duidelijk in haar arm. Het was niet de bedoeling om haar pijn te doen.

'Met wat?' Haar stem beeft en haar lip trilt.

'Met jou.'


WAAAT? Wie had deze break-up zien aankomen?

Plssssss:
-Vote
-Comment
-Follow
-Share

See you next week!
Xoxo Sil

Roommates with my crush 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu