YA ĞAFİRİZ ZENB

8.8K 94 34
                                    

YA ĞAFİRİZ ZENB

Günahları affeden... 

EBCEDİ: 2064 

-Allah pek bağışlayıcıdır. Bağışlanma ve affedilme terimlerinin kitapta bu kadar geçmesinin ve tekrar etmesinin değerli ve önemli sebepleri vardır. Detayları bilen bir kimse güçlüdür. Detayda kaybolan bir kimse ise güçsüzdür. 

-Bu güzel zikir insanların üstünde taşıdığı pişmanlık yükünü hafifletir. İnsan affedilse bile bazen günahların travmasını yaşar. Yaptığı hataların bedelini ödese bile pişmanlıkla pişme yerine kendini detaylarda kaybeder. İnsanın kendi içinde kaybolmasını önleyen büyük bir zikirdir. İnsanı her yerde bulursun da kendisinde bulamazsın. 

-Hata ve günah işleme insanın değil, dünya aleminin doğasında vardır. Çünkü bazen yaptığınız bir iyilik bir sonraki zamanda kötülüğe dönüşebilir. Sen bilmezsin Rabb'in bilir. İnsan günahsız doğar. İnsanı kirleten dünyadır. Lakin dünyanın kendisi günahkar değildir. Günah da insan gibi dünyada yaşar. Kimisi günahı büyütür besler, kimisi iyiliklerle üstünü örter. Af dileyin Allah pek bağışlayıcıdır. Çünkü pek zaman kalmadı. 

-Kendini suçlayan bir kimse tüm ömrünü pişmanlık çekme haliyle yakmasın. Af dilemeli ve güzel işlerde ve davranışlarda bulunmalı. İnsan Allah'ın affetme gücünü hafife almamalı. Çünkü insanı hafifleten ve üstündeki yükü alan Allah'tır. 

-Yaptığınızın dünya hayatında hep hayr ve iyilik olarak kalmasını isteyen bir kimse bu zikri mutlaka okumalıdır. Namazda bile estağfurullah zikrini yaparız. Namaz günah mevkisi değildir fakat yine de estağfurullah deriz. Günahların size isabet etmesinden sadece Rabb'inizi zikrederek sakınabilirsiniz. 

-Affetmek büyüklüktür. Bir kimse bu büyüklüğü kendisine de yapmalı. İnsan büyüklük yapabilir fakat büyüklük taslayamaz. Çünkü asıl affeden ve affetmeyi yaratan ve en büyük olan Kebir'dir. Kebir'in rahmeti aydınlıktır. 

-Dünya davranış yeridir. Kendini bilme yeridir. Yerini değil, kendini bulma mekanıdır. Birçok kez farkında olmadan insanlara iyilikte bulunuruz. Bazen de farkında olmadan insanların günahına gireriz. Karmasız, günahsız ve kimsenin hakkına girmeden yaşama şansımız azdır. Hata insanın tabiatında vardır. Allah tevbeleri kabul, günahları ise affeder. Önce af sonra arınma dileyin. O'na hiç bir şey zor gelmez. 

-İyiliklerine anlam katmak isteyen bir kimse günahlarını azaltmalıdır. Birçok kimsenin farkında olarak yaptığı küçük günahlar vardır. Allah'ın affı geniş ve büyük diye günaha bilerek girmemiz gerekmez. Çünkü cehennem tesadüflerin yurdu değil, bile isteye gidenlerin mekanıdır. Affı bol ve rahmeti geniş olan Allah'ın adıyla. 

İHÇ
GAYBNAME
(Gökyüzünü öpmek mümkün)

Gökyüzünü öpmek mümkünHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin