YA MENNAN C.C.

9.7K 58 6
                                    


YA MENNAN C.C.

Pek cömert olan, sonsuz izzet, iyilik ve ikram sahibi...

EBCEDİ : 141

-Darlıktan, fakirlikten, borçlardan ve bütün buna benzer maddi sıkıntılardan kurtulmak isteyenlerin okuması gereken bir zikirdir.

Yüksek sayılarda okuyup vird edinen biri bütün nimetlerden nasibini fazlasıyla alır. Okuyanın çevresi geniş olur. Boş, kuru bir genişlik değil, güzel ve faydalı bir çevre edindirir. Vird edinenin ömrü uzun olur. Bu uzunluğu şifa, bereket, bolluk ve huzur kaplar. 

-Kişiye somut getirileri dışında soyutsal getirisi ise bolluk bilincine ulaştırmasıdır. Bu bilince ulaşmış bir kişi madden düşse bile kısa sürede tekrar zenginleşir. Çevremizde bu tür örnekler oldukça fazladır. Çoğu kez ; "Adam elindeki bütün mal varlığını yitirdi, fakat yine işleri yolunda gitti ve ben hala yerimde sayıyorum" dediğimiz olmuştur. İşte bu o kişinin bolluk bilincini kendine öğretmesidir. 

-Yaptığınız iyilikleri kendinize saklayın. Bu bakımdan dengede durmamız insanlığın mükemmel olanıdır. Ya Mennan bu dengeyi sağlayan bir terazidir. 

-Yaptığınız iyilikler sizin amel defterinize yazılır. İyilik yaptığınız kişiye değil. Bu anlamda ona borç vermiş olmazsınız. İyilik yaptığınız kişinin sürekli size minnettar kalmasını isterseniz işte orada ilahi irade, ilahi yasa devreye girer. O kişiyi minnetten, sizi de beklentiden özgürleştirir. 

-Büyük ihtimalle iyilik yaptığınız kişiler size karşı ters bir tavır sergiler. O kişiyi suçlama asla. Sen sadece kul nezdinde bir iyilik yaptın. Kendini ona her gün rızkını veren bir güç gibi görürsen ilahi yasada alacağın sonuç kötü bir karşılıktır. Allah'ın iyilik yapma şansı verip amel defterinize sevap yazdırdığı için şükretmelisiniz. İşte denge bu yüzden önemlidir. Ya Mennan bu bakımdan düzeltici ve yol göstericidir.

-Ya Mennan esması sizi iyi bir insan yapar. İyi olmak her zaman kazançtır. İsyan etmekten sakının. İnsan bazen gerçekten çığrından çıkar. Ama Allah bağışlayıcıdır, Mennan'dır, Rahman'dır. İyi olup iyilik yapın, kazanın. Kazanıp daha güzel bir hayat yaşayın. Yasa bunu gerektirir. İyilik yapmadan önce çevrenize bir bakının. İnsanın güzel olanı iyiliğe muhtaç olsa bile söyleyemeyenidir. Çünkü o her şeyi Rabb'inden bekler. Böylesi insanları bulun ve iyilik yapın. Kazanan Ya Mennan adına siz olursunuz..

"İYİLİK YAP İYİ YAŞA"

İHÇ
GAYBNAME
(Gökyüzünü öpmek mümkün)

Gökyüzünü öpmek mümkünHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin