FALİKUL HABBİ VEN NEVATohum çekirdeğinden yani habbeden çıkartan.
EBCEDİ : 355
-Allah'ın vaadi gerçekleşmeye her an her şekilde devam etmektedir. İnsan bunu görmezlikten gelir. Doğrusu insanlar bazen pek nankördür. Kulunu topraktan var eden Rabb, her an topraktan yaratmaya devam etmektedir. Böylesi bir farkındalık için bu zikir okunmalıdır.
-Bu farkındalık ne işime yarar derseniz ; üstünüzdeki bütün fazlalıkları atmış olursunuz. Siz zihninizde dualarınızı vesvese ile ekerseniz, o hasat size mahsûl vermez. Şüphe etmiş olursunuz. Daha kendiniz bile inanmadığınız bir arzuya bu işlek ve gerçek yasayı inandıramazsınız. Ol'duran ve tohumdan yarıp çıkaran Rabb'e imanda, şüphe veraset etmemelidir. İşte tam da bu fazlalıkları, vesveseyi ve kısırlığı alan zikir budur.
-Hiç görmez misiniz karanlığı yarıp size aydınlık vereni? İnsan bazen pek nankördür. Vesvesenin tonlarca yükünü taşır da, yüzüne her gün vuran Güneşi doğurana şükür etmez. Gökyüzünde çarşaf gibi duran semâyı ayakta tutanı hatırlamaz. İşte bu terkip size farkındalık verir. Sen Rabb'inin verdiğinin farkında olursan, sence büyük ama aslında o küçücük arzuların gerçekleşir.
-Küçücük arıyı milyarlarca kanat çırpıtarak, yüzlerce çiçekten tat alıp, senin için bal yapmasını emreden o değil mi? Hangi bal arısı isyan etti bal yapmam diye. Sen en şerefli olan insan ; doğrusu sen pek nankörsün şükürsüz. İşte sana bütün kapıları açacak olan şükür farkındalığını verecek zikirlerden birisi budur.
-Farkında olmak aslında şükür halidir. Şükür hali ise elindekinin daha iyisinin kapısını çalmaktır. Elindekiyle bir ömür yetinmek düşüncesi insanın kendisine aittir.
-İpek böceğine, topraktan yaratmaya devam ettiği dut ağacını yediren ve o küçücük böcekten en sağlam ipi çıkartan Rabb'inin ipine sarılmayacak mısın? Doğrusu insan öğrenmez, aklını kullanıp görmez. Doğrusu insan dinini bir ırkın köken kültürene uydurup İslam yaşadığını zanneder. Ve doğrusu insan verilen aklı kıt kullanan bir şaşkındır. İşte akıl farkındalığını isteyenlere bu zikir iyi cevaplar getirir.
-Ve de sen henüz Rabb'inin balının tadına gerçekten vardın mı? O'nun yeryüzüne dalga dalga indirdiği nur ipine hiç sarıldın mı? Senin kazma kürekle zor kırdığın taşı, bir sıkımlık canıyla yaran küçücük çiçeğe güç vereni fark edip, o çiçekten hiç kokladın mı? Maalesef insan bazen pek kör ve pek nanKÖR' dür.
İHÇ
GAYBNÂME
(Gökyüzünü öpmek mümkün)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gökyüzünü öpmek mümkün
EspiritualEsma-ul Hüsna (GÂYBNÂME) Öpebilirseniz eğer dualarla gökyüzünü, Yarın bambaşka bir Güneş doğacaktır üstünüze... En büyük yükselişleriniz dua, Tek inişleriniz Rabb'e olan secde olsun. Ve Her daim Allah'ın selamı üzerinize olsun. Amin...