A/N: Det her kapitel vil blive gentaget 3 forskellige gange fra 3 forskellige synsvinkler. Vi starter med Shawn:
Klokken er 21:20. Mine øjne bevæger sig uroligt mellem Lola, Cameron og Rose.
Rose og Cam kom sammen, hvilket ville give mening, siden de bor sammen her for tiden. Eller det tror jeg i hvert fald. Ingen af os har set eller hørt fra dem siden Cam og Lola slog op. Det er trist, for de er mine to bedste venner i verden. Rose tager fat i Cams arm og hvisker ham noget i øret. Derefter går hun hen til Lola og siger tillykke, og så videre hen til mig. Hun giver mig et kram, og begynder at tale til mig.Klokken er 22:19. Musikken er høj, der er en stærk lugt af sved, alkohol, røg og hash og rummet er kun belyst af et par farvestrålende lyskæder, så det er svært at få overblik over noget som helst. Jeg skimter over mod der, hvor Lola før stod, men jeg kan ikke længere se hende. Jeg afbryder, hvad end Ashton var igang med at sige til mig:
"Undskyld, jeg er vildt glad for endelig at se dig igen, men jeg må lige finde Lo". Uden at vente på et svar, begynder jeg min jagt efter hende.Jeg mærker en eller anden tage fat i mig. Det er Wiktoria. Hun ser surt på mig. Hvorfor er hun sur på mig? Jeg burde være sur på hende, hun inviterede min kærestes ekskæreste til min kærestes fødselsdagsfest.
"Hvorfor fuck inviterede du Cameron?" spørger vi hinanden i kor.
"Vent, vent, vent...jeg troede du inviterede ham?" siger jeg.
"Mig? Jeg troede du inviterede ham?" svarer hun.
"Hvorfor skulle jeg invitere ham? Det er dig der stod for at invitere folk!"
"Hvem har så gjort det!?" halv-råber hun. Hun tramper væk fra mig igen.Hvorfor er det egentlig, at jeg ikke vil have Cam her? Han har ikke gjort mig noget. Tvært imod ville jeg nok ikke være kærester med Lola, hvis det ikke var for ham. Måske er det derfor, jeg ikke kan lide, at han er her. Lola elskede ham stadig, da vi kom sammen. Det gør hun nok stadig. Det vil hun nok altid gøre.
Jeg bevæger mig ind i køkkenet, hvor jeg med det samme ser dem.Klokken er 22:38. Cameron og Lola er ikke mere end 30 centimeter fra hinanden, og han er ved at række hende noget. Jeg går over til dem med hurtige skridt og tyrer, hvad end det var, han gav hende, hårdt ned mod gulvet.
"Hvad fanden laver du!?" spørger Lola irriteret.
"Kan vi ikke gå et andet sted hen?" spørger jeg sammenbidt.
"Nej, hvorfor er du pludselig så sur? Cam gav mig bare en fødselsdagsgave!"
"Han skal fandeme ikke give dig noget, ham burde ikke engang være her!".
Cam beslutter sig for at afbryde mig: "Undskyld, jeg ved godt, jeg ikke var invi-".Jeg strammer mine knytnæver i vrede, og slår ham så lige i hovedet. Jeg rammer ret skævt, så det gjorde nok mere ondt på mig end på ham, men han falder stadig til gulvet. Alle der står i køkkenet gisper.
"Er du fucking sindssyg!?" råber Lola, "Hvad er dit problem? Er din maskulinitet virkelig så skrøbelig, at du ikke engang kan klare, at jeg taler med andre drenge!?"
"Slap af, jeg prøver ligesom bare at beskytte dig!" -det er løgn. Jeg prøver at beskytte mig selv-.
"Mod hvad? Hans gave!?"
"Nej, ham i det hele taget!"
"Hvad du hvad, fuck dig! Jeg vil gerne have du går!"
"Fuck også dig man". Jeg går hurtigt væk i vrede. Mine knytnæver er så spændt at de næsten er helt hvide.Jeg sætter mig inde på sofaen, men der er for mange mennesker, for mange stemmer, for meget larm. Jeg tager en slurk af en flaske vodka der står på bordet. Jeg begynder at gå frem og tilbage i huset, men jeg bliver hurtigt bare vredere af det. Vredere og mere trist. Jeg flår hoveddøren op og begynder at gå hen mod min bil.
Klokken er 23:26. Jeg låser min bil op.
"Woah du har vel ikke tænkt dig rent faktisk at køre lige nu?" spørger en stemme bag mig. Jeg kigger i retningen af stemmen. Der står en gruppe på fem og ryger. Soph, Tez og Rose fra BK, en eller anden dude fra Lolas skole og så en pige, jeg ikke genkender, men som sikkert også går på Lolas skole. Det er den mystiske pige, der råbte til mig. Vi får øjenkontakt, og der går ikke mere end et halvt sekund før hun opdager, hvem jeg er.
"Holy shit dude, er du Shawn Mendes?"
Jeg nikker med et hint af aggression.
"Jeg skulle til at sige undskyld, fordi jeg forstyrrede selveste dig, men altså selv Shawn fucking Mendes burde ikke køre, når han er fuld", hun tager et skridt hen mod mig, "jeg hedder North, ligesom Kim Kardashians barn, bare 1000 gange mere fattig".Jeg udstøder et af de der grin, hvor det ikke rigtigt er et grin men mere sådan en udånding ud af næsen, men det er ment som et grin. Hun smiler, hvilket afslører hendes mellemrum mellem fortænderne. Hun har en ring i næsen og krøllet, pink hår. Ikke samme slags pink hår som Rose har. Nej, Rose har mere en slags baby pink hår, hvor Norths hår heller mere rødt. Hendes hud er gyldenbrun. Hun ligner lidt et kryds mellem en engel og en djævle.
Hun tager fat om min hånd og låser så igen bilen for mig.
"Kom med mig, du skal ingen steder hen lige nu" hun griner let. Hendes grin er ret grimt men selvsikkert, hvilket lidt får det til at lyde smukt. Lola har det sødeste grin. Og hendes smil. Jeg elsker det. Jeg elsker hende. Tanken om hende gør mig i et endnu værre humør. Jeg sukker og følger med North hen på et gyngestativ der står i Wikis have. Vi sætter os på hver vores gynge.
"Er du okay? Du virker lidt urolig" spørger hun mig."Jeg har det fint...eller nej, jeg vandet forfærdeligt. Jeg opførte mig som sådan en idiot foran Lola, så nu hader hun mig sikkert"
"Lola som i hende-der-har-fødselsdag-Lola?"
"Yes, det er min kæreste...eller nu må vi jo se"
"Woahwoahwoah, jeg troede Lola var kærester med ham der Cameron Davis fra Bad Kings. Hvor mange sanger-kærester har hun lige?"
Oh shit. Jeg havde glemt, at vi ikke har offentliggjort vores forhold endnu, så verden tror stadig, at Cam og Lola er kærester.
"Ups. De slog faktisk op for et par måneder siden, men intet er offentliggjort, så jeg håber, ar jeg kan stole på dig"
"Jaja, min mund er lukket. Jeg er bare overrasket over, at Sophia ikke har fortalt mig det, jeg troede, I var gode venner?"
"Sophia?"
"Sophia Crain?"
"Soph? Kender du hende?"
"Om jeg kender hende?, vi er sgu da kærester"
"What? Jeg vidste ikke, Soph var til piger"
"Hun er vist til lidt af hvert". Vi griner kort."Når men hvad har du da gjort, der har fået Lola til at hade dig?" spørger North så.
"Jeg var bare en fucking nar over for hende. Hun talte med Cameron, og jeg blev jaloux"
"Og hvad skete der så?"
"Så...ja, som kom jeg måske en lille bitte smule til at slå ham i ansigtet, og ødelægge hans fødselsdagsgave til hende"
"Hold da kæft, du er meget mere aggressiv i virkeligheden, end du virker online"
"Jeg plejer ikke at være sådan her. Jeg har det pisse dårligt med det, for jeg elsker hende virkelig, og i aften skulle have været virkelig speciel"
"Mere speciel end bare en normal fødselsdag?"
"Ja...det er måske lidt mærkeligt at fortælle dig, men hun havde spurgt mig, om jeg ville tage hendes mødom i aften"
"Uha ja, den er lidt svær. Men du er her jo stadig, så hvorfor går du ikke ind og siger undskyld?"
"Hun vil nok ikke tilgive mig"
"Det ved du ikke, før du har prøvet". Hun har ret. Jeg rejser mig fra gyngen, og siger tak.Klokken er 00:03. Jeg kan ikke finde Lola. Jeg er på vej hen til trappen op til alle værelserne og toiletterne, for at se om hun er der, da jeg bliver mødt på trappen af en mega stiv Cam. Den venstre side af hans ansigt er ret hævet, så lidt hårdt må jeg da havd slået. Da han får øje på mig, får han et panisk blik i øjnene. Nok fordi jeg slog ham tidligere.
"Har du set Lola?" spørger jeg ham. Han ser ud som, om han skal til at svare mig, men han vender sig i stedet og kaster op på trappen. Jeg hjælper ham ned på sofaen i stuen, og undskylder for tidligere.
"Jeg tager hjem nu, men hvis du ser Lola, vil du så ikke sige til hende, at jeg elsker hende, og jeg er ked af, jeg var sådan en idiot?" spørger jeg Cam. Han nikker, og giver mig et kram. Jeg rejser mig op og går udenfor. Jeg konkluderer, at jeg er blevet ædru nok til at kører, så jeg sætter mig i bilen og tager afsted.Det var så Shawns version af aftenen, næste kapitel er fra Lolas synsvinkel.
Hvem kan I bedst lide sammen?
#Cola (Cameron+Lola) vs. #Shawla (Shawn+Lola)?Tak fordi du læste dette kapitel:)
VOUS LISEZ
Secrets
Roman d'amour{VINDER AF ÅRETS ROMANTISKE BOG, DANISH FICTION AWARDS 2018} Lola er en 'good girl', men hvad sker der når hun falder for den hemmelighedsfulde badboy, Cameron? Og hvad sker der når hun bliver trukket ind på den slemme side af Californiens ungdom? K...