Camerons synsvinkel:
Vi træder ind i det gamle lager. Det første vi ser er...
"ROSE!?" jeg løber hen og giver hende et kram.
"CAMMI!!!" skriger hun tilbage. "Åååh, hvor har jeg savnet dig!", hun kigger bag mig. "Huh...hun er endnu mindre i virkeligheden..." jeg vender mig om og ser, Lola kigge forvirret på os.
"Oh, undskyld, skat, det her er Rose...hun plejede at være en del af bandet, men så fik hun sin egen pladekontrakt...hun er lige kommet tilbage fra sin tourné!" introducere Cam.
{POLITISIRENE}
Jeg ignorer sirenen. Rose vender sig igen i mod mig.
"Cameron...kan vi tale?" hun trækker mig ind i øvelokalet.
"Så hvad ville d-" jeg når ikke længere før, at Rose kaster sig på mig og kysser mig. Jeg skubber hende væk.
"Hvad fanden!? Jeg har en kæreste!!" råber jeg. Rose kravler over til mig igen, "du ved godt selv, at hun bare er en billig, yngre erstatning af mig!". Jeg skal lige til at råbe af hende, da...
"DE HAR FUNDET OS!!" råber Dani. Jeg skynder mig at løbe op i lobbyen, for at se hvad der foregår. Der er fyldt med politi.
Lolas synsvinkel:
Politiet stormer ind. Vi løber allesammen til forskellige sider. Jeg gemmer mig bag sofaen. Jeg kan se at de når at fange Ash (Ashton), Will (Wilma), Cole og Soph (Sophia). Jeg kan ikke trække vejret. Jeg prøver at få øje på Cameron. Pludselig kommer han til syne. Han ser forvirret ud. To politimænd, tager fat i ham, og giver ham håndjern på.
Jeg skriger, og prøver at løbe hen til ham. Wiki og Tony springer frem og holder mig tilbage. Politiet når at se Wiki, og hun bliver trukket hen sammen med de andre, jeg græder uafbrudt. Toby holder om mig. Efter ti minutter skrider de igen.
"Kom...vi tager den hemmelige udgang, de står sikkert derude..." hvisker Toby. Vi kravler ned i kælderen. Først nu lægger jeg mærke til hvor få der er tilbage. Kun Tez, Shawn, Jenn, Rose, Toby, Dani og Alex. Og mig selvfølgelig. Alex åbner en hemmelig dør. Vi kravler allesammen ud af den. Den fører os udenfor. Vi løber så hurtigt vi kan, og ender sådan 4 kilometer væk.
Vi går ind i et forladt varehus. Det er meget mindre end det andet."Kan nogen forklare mig hvad der lige skete?" spørger jeg.
"Politiet fandt os og stjal vores venner..." svarer Toby.
"Hvorfor kom de? Hvorfor var de efter jer?"
"Fordi vi er fucking kriminelle! Vi gør ting, som vi ikke burde gøre! Er det forklaring nok for dig lille pige!?" snerrer Dani.
"Lad os bare håbe at ingen så dem..." siger Tez.
"Hvorfor?" spørger jeg undrende.
Alex griner, og kigger så på mig. "Hold kæft du er naiv!"
"Nok fordi hun er et lille barn som ikke burde være her..." kommenterer Rose så.
"Hvem fuck er du overhovedet!?" råber jeg af hende.
"Jeg er Camerons eks, jeg plejede at være en del af bandet, indtil jeg blev opdaget og fik min egen kontrakt. Jeg blev nød til at forlade bandet for at lave min egen musik, for et år siden tog jeg på tourne, så Cam og jeg blev nød til at holde en pause. Han lovede, at han ville vente på mig, men så en dag ser jeg billeder på hans Instagram af dig..."
"Slap af, Rose! Lola har ikke gjort dig noget!" udbryder Shawn så.
"Jaer, nu må vi bare fokusere på at få noget søvn, hvem tager den første vagt?"
"Det kan vi gøre..." siger Alex, mens han svinger en arm om mig. Jeg nikker. Det er jo nok ikke fordi, at jeg kommer til at sove specielt meget i nat alligevel. Toby giver Alex et dræberblik.
Jeg går hen til hoveddøren og venter på, at Alex kommer.
YOU ARE READING
Secrets
Romance{VINDER AF ÅRETS ROMANTISKE BOG, DANISH FICTION AWARDS 2018} Lola er en 'good girl', men hvad sker der når hun falder for den hemmelighedsfulde badboy, Cameron? Og hvad sker der når hun bliver trukket ind på den slemme side af Californiens ungdom? K...