The Arrogant Handsome
By; Marr Roslina
Part 11MARQUESA POV
Apabila mengenali keluarga gangster Malone ni, tidaklah sama seperti yang saya bayangkan sebelum ini. Keluarga mereka penuh kasih sayang. Saya perhatikan cara mereka layan Cicil. Penuh kasih sayang dan kelembutan. Lebih² lagi Madam Shintia, dia terlalu manjakan Cicil.
Cicil pernah meluah sama saya yang Sean jarang ada masa untuk dia. Cuma granny dia saja yang 24 jam jaga dia. Sedih saya dengar cerita Cicil. Walaupun kehidupan mewah tapi layanan dari orang tua sebenar kurang pun tiada guna juga.
Saya walaupun keluarga yang kurang berkemampuan, Apaa sama Amaa sentiasa ada sama kami tiga adik-beradik. Kami sentiasa bersama. Saya dan adik-adik jika lepas sekolah mesti akan menyusul dorang di sawah. Jiwa saya tenang bila berada di sawah padi kami.
Dengan udara yang segar dan sangat menenangkan. Part paling best di sawah ialah makan bersama keluarga. Suasana makan di rumah dan pondok kami di sawah berlainan. Kalau di sawah selera makan saya bertambah, kalau di rumah saya cepat kenyang.
Selain dari itu, paling best lagi kalau pergi sawah mesti saya akan panjat pokok jambu. Adik-adik saya ejek saya monyet, sebap tinggi bah tu pokok jambu. Saya panjat pun sampai di puncak sudah. Adik-adik saya tidak berani panjat. Apaa sama Amaa pun selalu tegur tapi saya tidak dengar yang penting saya kenyang jambu. 😂
Kehidupan kami dulu serba kekurangan juga, itu sebelum saya berkerja. Masa study dulu pun saya selalu ikat perut tapi Emily bagaikan malaikat yang dikirim Tuhan untuk saya. Dia selalu bantu saya, dia tolong saya cari kerja partime di kedai makan. Itupun kedai bapa saudara dia.
Lepas kelas saya akan terus pergi kerja. Sejak kerja kedai makan tu kurang sudah keluar duit untuk beli makanan sebap makan kena tanggung. Emily memang sangat bertuah sebap lahir dalam keluarga berada.
Dia yang ajar saya macam mana kehidupan di bandar. Hurmm.. mesti kamu tertanya-tanya kan macam mana saya kenal Emily.? Begini.. Emily satu U saya juga cuma dia ambil course fashion. Sekarang pun dia ada sudah butik sendiri dan baju-baju yang dia jual tu semua hasil rekaan dia.
Kadang-kadang tu Emily ambil saya jadi model baju dia, lepas tu dia post di media sosial. Begitulah cara dia buat marketing, melalui media sosial macam di facebook dan instagram. Sekarang followers dia di IG 1 juta sudah. Famous lah Emily ni tidak lama.
Sejak kebelakangan ini, saya rasa lain macam tiap kali saya balik kerja atau balik dari studio, saya rasa macam ada orang yang ikut saya. Sejak dua bulan lalu saya perasaan kerata Nissan Gtr merah selalu ikut saya hinggakan nombor plat tu kereta pun saya hafal sudah.
Saya hairan kenapa saya tidak takut pula. Setiap kali nampak tu kereta di belakang, saya rasa selamat. Orang dalam kereta tu saya tidak nampak sebap cermin dia tinted. Saya memang perasan tu kereta akan ikut saya sampai di rumah sewa.
Saya parking kereta bagus-bagus baru keluar dari kereta. Saya pura-pura tidak nampak tu kereta Nissan, saya tutup pagar lepas tu masuk rumah. Cepat-cepat saya tutup dan kunci pintu untuk keselamatan. Saya selak langsir tengok diluar tu kereta masih parking seberang jalan depan rumah saya ni.
Adalah dalam 5 minit begitu baru tu kereta beredar.
"Siapa pula tu.?" tanya diri sendiri.
Bila saya tidak dapat jawapan, saya geleng kepala. Daripada serabutkan kepala fikir pasal benda ni bagus saya mandi, minum BbGlo lepastu tidur. Besok mau kena kerja lagi.
Masuk bilik saya capai tuala, saya buka baju satu persatu. Lepas buka semua baju saya lilitkan tuala di badan.
Pap!!
YOU ARE READING
THE ARROGANT HANDSOME (SABAHAN SLANG) Complete✔
RomanceMarquesa Rose seorang yang berpewatakkan peramah dan disukai ramai. Cantik dan sangat menawan. Banyak peminat tapi cinta tiada dalam kamus hidupnya. Ramai lelaki yang mencuba nasib tapi Marquesa tolak dengan sopan. Nampak saja luaran lemah lembut ta...