PART 19

2.5K 149 4
                                    

The Arrogant Handsome
By; Marr Roslina
Part 19

MARQUESA ROSE

"AARGHHHH.!!!! "

"BIE.! LINTAH.! "

Punya nyaring suara ni lelaki. Bikin malu kaum lelaki saja. Saya tidak peduli dia. Kasi biar kau sana. Mau sangat kawin sama saya kan. Hah.! Rasa kau.!

Saya sambung balik tanam padi. Nasib lembut ni tanah. Apaa sudah radu, laju sikit mau tanam.

"Anak.. amu ko osianan dilo? ongoyo tulungo mongidu lo limbata."(kau tidak kesian kah tu? Pigi buka tu lintah.) tiba-tiba si amaa bersuara. Saya berdiri tegak.

"Pologoson lo..kusai-kusai e om orosian limbata. Okodo lo korosi."(kasi biar itu. Nama saja lelaki tapi takut lintah. kecil tu lintah dia takut.) saya sambung balik tanam padi.

"BIE.! " saya tidak layan. kacau orang saja mau tanam padi. Tiba-tiba..

SPLASHH.!! SPLASHH.!!

Siapa bah ni belari di tengah-tengah sawah. Bikin rusak saja tu tanah yang sudah kena kasi rata. Susah lagi mau tanam padi kalau kena pijak-pijak sudah. Saya berdiri tegak dan menoleh belakang. Saya terkejut. Shawn berlari pigi arah saya.

"Hoi.! jangan lari di tengah sawah bah.! rusak tu tanah.! " saya marah dia. Tapi makin hampir lagi dia sama saya. Takut saya kena terkam. Saya nampak tu lintah di lutut dia. Haish.! Saya bilang pakai seluar panjang, mau juga pakai seluar pendek. Panas kunun dia bilang.

Dekat saja dia sama saya terus dia peluk saya. Rimas saya o. si Amaa pun senyum tengok kami sambil geleng kepala dia.

"Bie.! Tolong bah. Dia hisap darah saya.! Bie.! " Shawn peluk saya sambil dia hentak-hentak kaki dia di lumpur. Kepala dia terbenam di leher saya. Hish.! Rusak lah tu tanah. Terpaksa mau kasi rata balik guna tangan supaya senang tanam tu padi.

"Ko ni.! badan tagab tapi lintah yang kicil pun ko takut.?! Hello.. mister gangster? Ko ni macam budak kicil saja." saya belum lagi buka tu lintah biar dia. Masih lagi dia peluk saya, hentak-hentak kaki dia.

Astagaa.. siapa punya bf ni? Bikin malu saya saja. Bikin kuyak.!

"Anak.. tulungo no mongidu no. Osian kepio. Nah.. pagawo ti sigup." (Tolonglah dia buka tu. Kesian betul. Nah.. perah pakai ni tembakau.) bilang si amaa. Dia hulur saya plastik isi sigup. Saya buka ambil sebesar ibu jari saja. Shawn masih peluk saya.

"Bie. cepatlah buka."

"Ko kasi lepas saya dulu. Saya buka tu lintah." dia lepas pelukkan sama saya tapi dia tutup mata. Ciss.. penakut betul sama lintah.

Sudah saya buka tu lintah baru dia senyum. Saya jeling saja dia.

"Thanks Bie. " dia cium pipi saya. Saya tersentak. Saya tengok si Amaa. Dia geleng kepala saja terus sambung tanam padi. Suka hati dia saja bah cium-cium saya depan si Amaa.

Saya ambil satu gugus anak padi, saya bagi Shawn. Dia angkat kening tengok saya.

"Ko mau kawin sama saya kan? Nahh.. ko belajar tanam padi. Belajar macam mana saya hidup dari kecil lagi." blur muka Shawn ambil tu anak padi.

"Tidak tau lah Bie. Macam mana mau buat?" dia garu kepala. Saya malas mau cakap, saya suruh saja si Amaa ajar.

Mula-mula tu dia tanam jauh-jauh jarak tu padi. Macam satu langkah jarak tu padi. si Apaa ketawa saja. Saya lagi yang kena. Saya cabut balik tu padi saya tanam balik. Apalah.. ini pun susah betul mau buat.

****

"Bie tambah lagi." okey ni masuk tiga kali sudah dia tambah nasi. Boleh tahan juga makan sayur kampung sampai bertambah-tambah nasi dia mau. Saya belum lagi tambah dia sudah tiga kali menambah. Nasiplah tu tekak boleh makan makanan kampung, kalau tidak susah lagi mau pigi pekan cari yang mewah sikit punya makanan.

THE ARROGANT HANDSOME (SABAHAN SLANG) Complete✔Where stories live. Discover now