PART 1

5.6K 158 3
                                    

THE ARROGANT HANDSOME
BY; MARR ROSLINA

Music is life.
That's why you hearts have beats.

MARQUESA HOUSE

🎵Hey DJ by CNCO

Music berkumandang memenuhi ruang apartment Marquesa Rose. Marquesa yang tidak sempurna hidupnya tanpa music. Rumahnya sudah seperti club malam itu dengan volume yang tinggi dari hifi miliknya.

Dalam bilik mandi, Marquesa yang sedang mandi sambil itu dia menyanyi dan menari mengikut rentak music. Hobinya yang memang suka menari dan mendengar music. Tidak lengkap hidupnya tanpa dua benda tersebut.

Selesai saja membersihkan diri, dia keluar dari bilik mandi sambil bernyanyi kecil. Hari itu, Marquesa mengenakan kemeja pink dan slack pants putih ke office. Rambut dia ikat pony tail dan hujung dia curl. Makeup simple saja, natural look.

Sebelum bertolak Marquesa sempat bersarapan dengan segelas Min Caffe.

"Wahh..!! terus tercas tenaga lepas minum.! " bilang Marquesa.

"Nanti lah cuci lepas balik kerja."

Marquesa meletakkan gelas di sinki. Sebelum keluar rumah dia off hifi. Dia capai handbag Channel dan kunci kereta mini coopernya. Buka almari kasut terus dia mencapai higheel warna pink dan memakainya.

Dalam masa 15 minit dia telah tiba di tempat kerjanya.

🍺🍺🍺🍺

HOTEL RHYTHM

Marquesa P. O. V

Nasip baik jalan pagi ini tidak berapa sesak. Tepat pukul 7.40am saya sampai hotel. Jam 8am masuk waktu kerja sudah. Lepas parking kereta saya bergegas keluar dari kereta. Makin dekat kawasan lobby saya dengar music rancak datang dari arah depan hotel.

Saya tersenyum.

Biasa waktu pagi begini pun banyak anak-anak muda menari disini kawasan hotel. Mereka seperti membuat persembahan kepada orang-orang yang menginap di hotel ini. Mereka buat semua itu secara sukarela. Owner hotel ini pun lagi suka sebap dia pun suka akan music dan tarian. Nama hotel pun HOTEL RHYTHM.

Ketika saya melintasi mereka tiba-tiba..

"Hey! Queen of dance.!"

Saya tahu yang kena panggil itu saya tapi saya pura² tidak dengar. Laju kaki saya melangkah menuju pintu utama hotel. Tiba² tangan saya kena tarik oleh seseorang dari arah belakang. Automatik badan saya tepusing ke belakang. Siapa bah ni suka² tarik tangan orang pagi² begini.

"Hey beautiful. Sombong juga, saya panggil² ko pura² tidak dengar kan?" bilang Rayen yang masih memegang tangan saya. Cara dia pegang pun macam yang dia tidak mau kasi lepas sudah. Rayen ni mudah bah, 3 tahun muda dari saya. Rayen selalu lepak depan hotel ni sama² kawan dia. Saya pun kadang² join dorang juga menari. Dari situ lah saya kenal si Rayen ni. Menari saja kerja dorang si Rayen ni sini depan hotel tapi memang happening bah suasana kalau bagi saya lah.

Tapi yang saya malas dia ni ketara betul bah dia mau try saya. Handsome tu memang tapi muda bah. Not my taste okey, kunun ni. 😂 Saya lebih prefer lelaki yang tua dari saya. Tapi sekarang memang saya tiada minat kalau pasal love² ni.

THE ARROGANT HANDSOME (SABAHAN SLANG) Complete✔Where stories live. Discover now