PART 15

2.4K 156 13
                                    

THE ARROGANT HANDSOME
By; Marr Roslina
Part 15

THE MALONE MANSION

Jam 11 malam baru Shawn dan Cicil tiba di mansion. Mereka masuk ke dalam rumah dan nampak Madam Shintia yang sedang menonton tv seorang diri di ruang tamu.

"Granny..! "Cicil berlari kearah madam Shintia lalu memeluk erat tubuh neneknya itu.

"Baby.. pigi mandi dulu.. bau buchuk sudah ko baby." usik Shawn. Terus Cicil jeling Shawn. Sengaja lagi Shawn panggil 'baby' sudahlah Cicil tidak suka tu nama.

"Uncle bah.! Uncle jahat.! Cicil repot sama teacher Quesa yang uncle jahat sama Cicil. Biar teacher tidak layan uncle.! Tidak mau lagi tolong uncle.! " muncung sudah mulut Cicil tanda dia merajuk. Nampak saja Cicil mula merajuk, Shawn dekat Cicil yang duduk di sebelah mdm Shintia.

"Alolo.. dia merajuk sudah. Janganlah merajuk princess, tu mulut macam mulut itik sudah." memujuk tapi terselit juga kata-kata kutukan dari Shawn.

"Eee.! uncle jahat.! " Cicil pukul-pukul lengan sado Shawn. Shawn pula berabis ketawa bila pukulan Cicil tidak sakit sama sekali. mdm Shintia hanya geleng kepala melihat tingkah laku anak dan cucunya itu.

"Sudah.. sudah.. Cicil naik atas lepastu mandi dan tidur. Lewat sudah ni, tidak bagus Cicil tidur lewat sangat. " bila mdm Shintia bersuara baru dua orang tu berhenti. Cicil merengus geram lalu meninggalkan nenek dan uncle dia di ruang tamu.

"Bye baby.. " usik Shawn lagi.

"Uncle..! saya repot sama teacher Quesa baru padan muka ko.! " Shawn tergelak.

"Ellehh.. baru usik sikit mulalah merepot sana. "

"Diamlah..! " Cicil berlari anak mendaki anak tangga naik ke tingkat atas. Shawn bersandar di sofa lalu matanya fokus ke depan menonton tv.

"Happy nampak.? " soal mdm Shintia.

"What.? " soal Shawn balik dan mula memandang ibunya.

"Lain macam Shawn ni mom tengok. Happy semacam saja. Ada apa-apa yang perlu mom tau.?" Shawn tersenyum.

"Siapa perempuan yang bertuah tu? Tidak mau kasi jumpa sama mom kah? " Shawn garu kepala dan tersengih macam kerang busuk.

"Err.. macam mana sudah persiapan party Cicil mom? Ada apa-apa yang boleh Shawn tolong. " sengaja betul Shawn mau tukar topik. mdm Shintia geleng kepala dengan gelagat Shawn yang suka sangat berahsia itu.

"Semua okey. Tiada apa-apa lagi mau buat tu. Ni kali kita buat sana halaman belakang and.. mom ada special guest. Surprise buat Cicil nanti. " bilang mdm Shintia teruja.

"Siapa special guest ko mom? "

"Mana boleh kasi tau. Nanti tidaklah surprise. Namanya surprise kan. " jawab mdm Shintia.

"Hurm.. suka hati mom lah. yang penting Cicil happy. " bilang Shawn lagi.

***********************

MARQUESA POV

Awal pagi lagi saya bangun untuk buat senaman yoga. Ringan sikit rasa badan ni kalau buat senaman yoga. Sudah menjadi rutin saya setiap hari.

Sedang saya membuat senaman di ruang tamu, tiba-tiba telefon saya di meja berdering. Aduh.! siapalah yang ganggu saya tengah buat senaman ni. Saya berdiri dan capai telefon dan tanpa tengok siapa pemanggil saya jawab.

📱Hello.. Marquesa speaking..

📱Hello.. good morning Marquesa.. it's me Cicil's granny.

📱Ow.. good morning mdm. Saya ingat siapa tadi yang call awal pagi begini.

THE ARROGANT HANDSOME (SABAHAN SLANG) Complete✔Where stories live. Discover now