THE ARROGANT HANDSOME
BY; Marr Roslina
Part 20MARQUESA ROSE
Akhirnya, kawan baik saya berkahwin sudah. Jadi isteri orang sudah Emily dan tidak lama lagi jadi momy. Orang yang paling happy ialah Cicil. Dia bilang finally saya ada momy sudah. Kesian Cicil dari bayi lagi sudah kehilangan ibu kandungnya.
Shawn ada cerita sama saya macam mana dady Shawn dan ibu Cicil terkorban di hari yang sama pada waktu dahulu.
Masa tu Cicil baru masuk umur 4 bulan. Pada hari kejadian Celestie diculik, hanya dia dan Cicil yang berada di rumah. Ada juga beberapa orang bodyguard yang berjaga tapi semua pun terkorban dibunuh oleh penculik yang menculik Celestie masa itu.
Sean dan Shawn masa tu keluar berkerja. Dady dan momy Shawn pula keluar berjumpa kawan lama. Dady dan momy Shawn awal balik ke rumah agam dan menyedari semua bodyguard mereka sudah tidak bernyawa lagi. Penculik yang ada meninggalkan nota itu dibaca oleh dady Shawn. Tanpa backup dady Shawn pergi menyelamatkan Celestie.
Manakala Mdm Shintia menjaga Cicil yang ditinggalkan keseorangan di bilik bayi. Mdm Shintia juga yang memaklumkan berita itu kepada Sean dan Shawn.
Sean dan Shawn juga menyusul dady mereka menyelamatkan Celestie. Disebabkan mereka belum cukup terlatih masa itu mereka tidak dapat menyelamatkan Mr Malone dan Celestie.
Dengar daripada cerita Shawn, pembunuh Mr Malone dan Celestie ialah adik kepada Mr Malone sendiri iaitu Mr Roland. Hanya disebabkan perebutan kuasa Mr Roland sanggup membunuh abangnya sendiri dan Celestie pula dijadikan umpan supaya Mr Malone datang sama Mr Roland.
****
"Bie. Are you ready? Come. Kita turun sekarang, mom suruh turun sudah."
Saya yang sedang buat last touch up di depan meja solek di bilik Shawn itu berpaling melihat Shawn. Saya tersenyum. Handsome Shawn ni malam. Takut saya ada perempuan terpikat sama dia. Almaklumlah.. walaupun muka tampan dengan attitude dia yang beku tu, semua wanita yang nampak pasti tergoda. Contoh sayalah tu.
Malam ini Shawn memakai suit berwarna hitam dan kemeja putih untuk majlis resepsi Sean dan Emily.
He look so damn handsome tonight. Macam saya ghairah pula ni nampak dia. 😂 Menggoda betul tu pandangan. Shawn.. kiss me please. Kiss me.
"Why Bie? Kenapa senyum begitu? Am I to much handsome tonight? " tanya Shawne. Shawn datang dekat saya dan menarik pinggang saya merapatinya. Sekarang badan kami saling bersentuhan. Mata kami saling bertentangan. Shawn menyentuh pipi saya dan mengusapnya lembut. Kedua tangan saya di dada Shawn.
"Takut saya ada perempuan lain tergoda sama kau. Yalah.. kau kan handsome."
"Bie.. Walaupun ada perempuan lain tergoda sama saya tapi saya takkan tergoda sama mereka. Bie tahukan hanya Bie saja yang ada dalam hati ini. Bie lagi ni takut saya ada orang mau curi. Pandai mom pilih dress untuk Bie kan? Sesuai sangat sama Bie. Bie cantik sangat malam ni." Shawn pegang dada dia sambil bercakap. Tersentuh saya dengan kata-katanya tadi. Saya nampak sangat keikhlasan Shawn melalui matanya.
YOU ARE READING
THE ARROGANT HANDSOME (SABAHAN SLANG) Complete✔
RomanceMarquesa Rose seorang yang berpewatakkan peramah dan disukai ramai. Cantik dan sangat menawan. Banyak peminat tapi cinta tiada dalam kamus hidupnya. Ramai lelaki yang mencuba nasib tapi Marquesa tolak dengan sopan. Nampak saja luaran lemah lembut ta...