The Arrogant Handsome
By; Marr Roslina
Part 24(Semi-Final)HOSPITAL IBU DAN KANAK-KANAK. 🏥
Sampai saja di perkarangan hospital, Marquesa mula rasa contraction sudah. Marquesa berabis genggam tangan Shawn bila sakit tu datang. Shawn pula berusaha menenangkan Marquesa tapi itu hanya sia-sia. Sehinggakan Marquesa mau gigit tangan dia sendiri menahan sakit contraction itu tetapi Shawn halang dan menawarkan tangannya sendiri untuk Marquesa gigit.
"Arghh!! Dear sakit.!! " jerit Marquesa. Dia genggam tangan Shawn. Shawn hanya mengerutkan dahi menahan sakit akibat genggaman tangan isterinya itu. Tetapi itu tidak seberapa jika dibandingkan sakit yang Marquesa tanggung sekarang.
"Bie.. tahan bie. Bie kuatkan? Ingat dear selalu disisi bie. I love you bie. " Shawn usap rambut Marquesa yang agak serabai sikit. Sekali sekala di cium dahi dan tangan Marquesa. Itu saja cara yang dia dapat buat untuk menenangkan Marquesa. Walaupun tidak seberapa tapi yang penting dia mencuba.
Doktor yang memeriksa bukaan rahim Marquesa itu sedang menjalankan tugasnya. Ada dua orang nurse yang membantu. Bacaan jantung baby setakat ini tiada masalah. Marquesa masih seperti tadi. Menangis menahan sakit. Shawn masih setia disisi isterinya itu.
•MARQUESA ROSE POV•
Ya Tuhan. Saya rasa mau mati saja sekarang. Gila. Punya sakit. Saya rasa pinggang saya mau patah bila sakit contraction tu datang.
Begini pula rasa si Amaa melahirkan di dunia ni. Tiba-tiba saya rindu si Amaa. Saya mau si Amaa ada bersama saya sekarang. Walaupun ada Shawn disisi tapi tetap saya mau si Amaa ada bersama saya.
"Argh! Sakit! Amaa.. amaa ompuno no ngawi douso ku kumaa dika. Kasi kuranglah sakit saya beranak. Sikit pun bolehlah." mula sudah saya mencarut dalam kesakitan. Doktor dan nurse yang ada disana tersenyum dengar saya mencarut.
"Bie.. mau dear call si amaa? " tanya Shawn.
Laju saya angguk kepala. Beberapa minit kemudian Shawn bagi saya telefonnya. Dia on loudspeaker dan letak dekat telinga saya.
"Hello.. nong okuro-kuro kono? " suara si amaa. Tambah kuat saya nangis bila dengar suara si amaa.
"Maa.. mokiampun oku nung haro no salah ku kumaa dika." dalam kesakitan saya cuba bersuara walaupun payah sebenarnya. Shawn usap dahi dan perut saya. Sekali sekala bibir dia mendarat di perut saya.
"Nampun ku no ngawi kinasalaan nu nong. Pokuaton no ginawo. Sumambayang. Sorohon no tanak id suang tiyan nu. Aharap koi ngawi do hiti awasi-wasi ko do hino." saya hanya mampu angguk kepala. Sakit tu makin kerap dan makin sakit. Saya genggam besi di tepi katil hospital tu.
"Argh.!!! " bila saya menjerit kuat itu berlarian nurse dan doktor datang dekat katil saya. Shawn pula tidak berhenti cuba tenangkan saya tapi ingat boleh tenangkah kalau sudah sakit begini. Saya rasa saya mau cepat beranak saja sekarang ni.
Doktor membuat pemeriksaan lagi. Bila tangan tu doktor masuk di bawah saya, air mata saya laju mengalir. Macam nyawa saya mau melayang sudah. Saya menangis tanpa suara. Muka Shawn jangan cakaplah. Resah, takut, risau, pucat semua ada.
"Puan. Bukaan rahim puan sudah 7cm. Sekarang kita kena masuk labour room. Puan jangan azan dulu, okey? " saya angguk kepala menjawab soalan doktor tadi. Oh yaa.. lupa Shawn hanya mau doktor perempuan yang membuat pemeriksaan terhadap saya. Begitu juga doktor yang akan melakukan proses bersalin saya.
Nurse yang bertugas tergesa-gesa menolak katil saya keluar dari BILIK PENILAIAN. Tapi bilik penilaian dia yang VVIP punya. Satu bilik satu katil. Itu semua Shawn yang minta.
YOU ARE READING
THE ARROGANT HANDSOME (SABAHAN SLANG) Complete✔
RomantiekMarquesa Rose seorang yang berpewatakkan peramah dan disukai ramai. Cantik dan sangat menawan. Banyak peminat tapi cinta tiada dalam kamus hidupnya. Ramai lelaki yang mencuba nasib tapi Marquesa tolak dengan sopan. Nampak saja luaran lemah lembut ta...