Hoofdstuk 1

207 6 3
                                    

Het is vandaag 28 Juni. Het is gewoon een normale dag toch? Nee. Vandaag is Roxy jarig. Maar ons verhaal begint s ’ochtends.

“Roxy wakker worden je moet de tafel klaar maken!” schreeuwt Roxy ’s tante van beneden. Roxy heeft daar totaal geen zin in. Hallo ik ben jarig denkt ze. Met tegenzin stapt ze uit bed en kleed haar om want ze heeft echt geen zin in een boze tante. Als ze klaar is gaat ze naar beneden. Beneden zit haar tante aan de keukentafel. Zonder wat tegen haar te zeggen begint ze met de tafel klaar te maken.

Na het eten wilt Roxy weer naar boven te gaan maar haar tante houd haar tegen. “ik zag dat je weer van die nonsens zit te teken en je weet wat ik daar van vind” zegt haar tante. “ja tante” zegt Roxy op een ja en toon. Snel loopt ze de gang in. Dan ziet ze de post op de grond voor de voordeur. Ze pakt het op en kijkt of ze ook iets heeft. Als ze bij de een na  laste is weet ze bijna zeker dat er iks voor haar tussen zit. Wat?! Denkt Roxy. Er was toch 1 brief voor haar met gekrulde groene letter stond er op de envelop: 

Mevrouw R. Moon

Het kleinste kamertje van het huis

Lichthardstraat

Zwolle

Roxy kon haar ogen niet geloven een brief voor haar. Dat heeft ze nog nooit gehad want haar tante is haar engste familie. Ook al was Roxy daar niet zo blij mee. Roxy laat de andere briefen weer op de grond vallen en loopt snel naar haar kamer. Hoe wist die persoon dat ze in het kleinste kamertje van het huis had? Wie heeft de brief geschreven? En wat staat er in. Ze ging op haar bed zitten en maakte de brief los.

Zweinstein Hogeschool voor Hekserij&Hocus-Pocus

Geachte Mevrouw Moon,

Het doet me genoegen u te kunnen mededelen dat u een plaats aan Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus heeft. Bij de brief zit een lijst met schoolspullen die u nodig hebt voor leerjaar 1 en het treinkaartje. Op 1 Juli begint het nieuwe schooljaar. We hopen dat u er dan aanwezig bent.

Hoogachtend,

Minerva Anderling,

Schoolhoofd.

Roxy was er heel verbaast over. Toen schoten een paar vragen door haar hoofd. Was dit een grap of echt? Wie van haar ouders was een heks of tovenaar? En weet haar tante het? Ze besloot naar haar tante te gaan om het te vertellen. Nu maar hopen dat haar tante er niks van weet anders mag ze nooit naar die school toe. Als ze beneden is loopt ze naar haar tante toe met de brief in haar handen. “tante ik heb een brief gekregen” zegt Roxy zachtjes maar haar tante reageert niet. “het is een brief voor een school in London en ik mag er naar toe gratis” gaat ze veder. “ik hoef alleen de boeken te betalen” voegde ze als laste toe. “oke maar is dat een soort kostschool?” vroeg haar tante opeens. “ik denk het wel en ik blijf daar het hele jaar maar in de vakanties mag ik naar huis” antwoorde Roxy. “nou doe dat maar niet” zegt haar tante. Mooi zo want dat was ik ook niet van plan dacht Roxy. “oke ik vind het goed. pak je spullen maar in. Morgen zet ik je op de boot naar London. Daar zoek  je het maar uit” zegt haar tante. Roxy was zo blij en rende naar haar kamer toe. Ik kan het gewoon niet geloven ik word gewoon een heks! Aaah! Ik kan echt niet wachten op morgen! Denkt Roxy als ze haar spullen pakt en ik een grote koffer stopt. Die koffer was veel groter dan Roxy zelf. Maar… hoe kom ik ooit aan al die boeken en het belangrijkste is bij dat station dat me naar Zweinstijn brengt. Er vliegen allemaal ideeën door haar hoofd. Ach laar maar zitten de bedenk ik morgen wel dacht Roxy.

Roxy MoonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu