Hoofdstuk 2

107 3 2
                                    

Sorry dat het zo lang duurde met dit hoofdstuk. Ik had de laste tijd veel toetsen. Maar hij is. Ik hoop dat jullie hem leuk gaan vinden.

De volgende dag was het weekend. Dat vond Roxy niet erg. Kan ze nog even wennen aan alles daar op Zweinstein. Die ochtend stond ze op een kleedde ze zich om. Toen ze klaar was ging ze naar de Grote Zaal om te ontbijten. Nog niet iedereen was er. Dus Roxy ging alleen zitten. Er was al een kwartier verstreken. In dat kwartier waren alleen Daan en Tijs gekomen. Dat zijn ook 2 jongens van Griffoendor. Ze wachtte en wachtte. Roxy was allang klaar met haar ontbijt. Ze ging maar weer naar de leerlingenkamer van Griffoendor.

Toen ze daar was lag bijna iedereen nog te slapen. Dat vond Roxy best wel raar. Maar ach. Roxy was wel gewent dat ze vroeg moest opstaan. Roxy verveelde zich. Toen bedacht ze dat ze wel even in haar schoolboeken kon kijken. Ze ging naar de meisjes slaapzaal. Heel zachtjes pakte ze haar handtas plus een paar boeken en liep weer naar beneden. Daar ging ze rustig zitten lezen. Bijna alle boeken vond ze saai. Behalve Fabeldieren en Waar Ze Te Vind. Gedaanteverandering: een Boek voor Beginners en De Zwarte Kunsten: Een Handboek voor Zelfbescherming. Die vond Roxy wel interessant. Maar ze vond Fabeldieren en Waar Ze Te Vind het leukste. Er stonden veel plaatjes in van dieren. Die ging Roxy natekenen. Maar toen hoorde Roxy voetstappen. Ze keek om en zag dat Ralf achter haar stond. “na ik wouw je laten schrikken” zei Ralf teleurgesteld. “je krijgt je kans nog wel hoor” zei Roxy lachten. “ben je alweer aan het tekenen?” vroeg Ralf. “ja ik ben nu een Feniks aan het tekenen” antwoorde Roxy. Met open mond kijkt Ralf naar de tekening. Roxy legde haar spullen neer. “waarom ben je zo laat wakker?” vroeg ze. “nou geen idee. Misschien omdat ginsteren best wel veel is gebeurt” antwoordde Ralf. “ja oke das waar. Kon je moet nog ontbijten” samen met Ralf ging Roxy weer terug naar de Grote Zaal.

Ralf had best wel veel honger. Ze zaten nog maar net en hij begon meteen met eten. “Heey Roxy en Ralf” zei iemand opeens. Ralf keek om en zag dat het Gwen was. “heey” zeiden ze in koor. “hier dit zijn jullie lesroosters” en Gwen gaf Ralf een papiertje en Roxy. “ik ga maar weer moet nog lesroosters uitdelen” zei ze en ze liep weer weg. Ralf en Roxy vergeleken elkaars lesrooster. Gelukkig hadden ze alles samen. Hun eerste les was Vliegles. “wat bedoelen ze met Vliegles?” vroeg Roxy aan Ralf. “nou dan leren we hoe we op een bezem moeten vliegen. Duh” antwoorde Ralf en keek Roxy aan. Roxy keek heel verbaast. “weet je dat dan niet” zei Ralf nieuwsgierig. “hallo ik kom uit de dreuzelwereld. Dus dat wist ik niet. Duh” zei Roxy. “oow ja. sorry Roxy” zei Ralf een beetje schuldig. “maakt niet uit” zei Roxy en gaf hem een schouderklopje. Ondertussen zat Ralf nog steeds te eten. “sjonge Ralf wat eet je veel zeg” zei Roxy lachend. “ja weet ik. Maar zullen we terug gaan naar de leerlingenkamer” antwoorde Ralf. Roxy stond op maar toen stootte ze iemand aan achter zich. “aaaah!!!  Ze stootte me expres aan omdat, ik beter ben dan haar” zei een jongens stem. Roxy draaide zich om en zag dat er een jonge helemaal onder de pompoen sap zat. “woow sorry, sorry dat was mijn bedoeling niet hoor” zei Roxy. Ze probeert de jonge te helpen alleen slaat de jonge telkens haar handen weg. “hou is op. Jij stom modderbloedje” zei de jonge. “hoe noemde je mij” zei Roxy  boos. “Roxy laat hem maar” Ralf pakt Roxy ’s hand en probeert haar mee te trekken. “nee ik ga niet mee Ralf! Eest wil ik weten voor wat ik uitgescholden ben” zegt Roxy boos. Roxy liep dreigend naar de jonge toe. “Roxy laat dat! Hij is het niet waar!” roept Ralf naar Roxy. Met alle macht krijgt Ralf Roxy bij die jonge vandaan. “waarom doe je dat nou?” vraagt Roxy boos. “weet je niet wie dat is?” vraagt Ralf aan Roxy. Roxy kijkt Ralf boos aan. “oow ja…maar dat was Leon Flits. Zijn moeder is heel erg beroemd” legt Ralf uit. “waarom is zij zo beroemd?” vraagt Roxy nieuwsgierig. “zijn moeder is een hele beroemde tekenares en schilder” antwoord Ralf. “ik kan je wel iets laten wat ze heeft gemaakt” voegt Ralf er aan toe. “ja goed idee” zegt Roxy. “kom we gaan naar de bibliotheek” samen met Ralf gaat Roxy naar de bibliotheek.

Roxy MoonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu