Hoofdstuk 4

63 3 0
                                    

 Roxy?...Roxy?...word is wakker. Heel rustig word Roxy wakker. Ze kon onder tussen al weer zien.  Ze kijkt voorzichtig omhoog. “Nadim wat doe jij hier?” zegt Roxy verrast. Ik kreeg het gevoel dat er iets met je ging gebeuren en ja hoor dat gebeurde ook nog is. Ik was alleen net te laat. Ik zag je nog door je benen heen zakken en ben meteen naar je toe gekomen. Hoort Roxy in haar gedachten. “aaawh Nadim wat lief” zegt ze tegen Nadim. “eh Roxy tegen wie praat je?” hoort ze iemand vragen. Ze kijkt achter haar en daar staat Loek. Nadim steigert en probeert Loek te raken met zijn klauwen. “nee Nadim het is goed. Het is goed. Doe maar weer rustig” probeert Roxy Nadim rustig te krijgen en dat lukt. “is die Hippogrief van jou?” vraagt Loek verbaast. “ja Nadim is mijn Hippogrief en een hele speciale vriend” antwoord Roxy. “Roxy gaat het?” en Ralf rent naar haar toe. Dit keer deed Nadim niks. Het leek of Nadim Ralf wel vertrouwt en Loen niet. “ja Ralf het gaat wel weer hoor” antwoord Roxy. Ralf helpt haar om op te staan. “bedankt Ralf” en Roxy knuffelt hem. Dan loopt ze naar Loek toe. Loek omhelst haar. “weet je zeker dat het goed gaat?” vraag Loek nog. “het gaat echt goed met me” antwoordt ze en ze laat hem los. Ze kijkt hem recht aan. “echt?” zegt Loek. Je kan aan hem zien dat hij het niet gelooft. “Loek echt. Geloof me” zegt ze. “oke als jij het zegt. Nou zullen we maar gekend wie de nieuwe Zoeker word” zegt Loek. Roxy knikt. Dat ben ik zeker weten niet. Ik kan niet eens normaal landen.  Loek loopt naar de andere teamleden van Griffoendor.  Ze fluisteren nog even een tijd maar als snel waren ze met elkaar eens. “we zijn er uit gekomen” zegt Loek. Hij loopt naar Vincent en Roxy toe. “we hebben besloten wie onze nieuwe Zoeker wordt. Dat is…..Roxy!!” schreeuwt Loek het uit. “goed gedaan Roxy” feliciteert Vincent haar en loopt daarna weg. “maar hoezo hebben jullie mij gekozen” zegt Roxy verbaast. “nou we vinden dat je een goede techniek hebt met vliegen. Plus je hebt de snaai gevangen met je ogen dicht!” legt Loek uit. Iedereen komt op haar af en feliciteert haar. “Roxy! Dat was geweldig” zei Daantje. De meiden komen op haar af gerend. Ze knuffelen haar bijna plat. “meiden…ik…krijg…amper…lucht” krijgt Roxy er moeilijk uit. Meteen laten ze haar los. Ze wouden net naar de leerlingenkamer gaan toen Roxy tegen werd gehouden. “oke ik wil even met je praten?” zei Loek. “oow oke” zei Roxy en ze wachtte totdat Loek begon met praten maar dat deed hij niet. “misschien even alleen wij tweeën?” vroeg hij en keek naar de meiden. Met een nep verdrietige gezichten gingen ze naar binnen. “nou wat wil je me vertellen Loek” en ze keek Loek vragend aan. “nou…uhm…ik…ik ben al een tijdje…verlieft op je Roxy” zei hij verlegen en keek naar zijn schoenen. “daarom wil ik vragen…wil je mijne meisje zijn?” vroeg ie en hij keek haar aan. Roxy was even sprakeloos. Loek dacht meteen dat ze niet het zelfde voelde voor hem als hij voor haar. “ik begrijp als je dat niet wilt hoor” en hij liep als weg voordat ze antwoord kon geven. “Loek! Wacht!” en ze rende naar hem toe. “natuurlijk wil ik dat” antwoorde ze. Loek omhelsde haar en zoende haar. Daar stonden ze eventjes. Toen Roxy terug trok en zei. “zullen we maar naar binnen gaan. Ik krijg het een beetje koud” Het was al donker. Loek legde een arm om haar heen en liepen toen naar het kasteel.

Toen ze in de leerlingen kamer waren was die helemaal versiert. “we hebben een feestje geplant op deze avond voor alle nieuwe teamleden” zei Loek. Die liep meteen naar zijn vrienden. Daar stond Roxy dan helemaal alleen. Ze pakte wat eten dat ze geregeld hadden en ging naar de slaapzaal. Daar ging ze op haar bed zitten. Woow dat een dag zeg. Ze pakte het eten en begon te eten. Nou wat leuk heb ik een keer een vriendje. Gaat hij alleen maar met ze vrienden praten zei ze tegen zich zelf.Ze pakte haar teken spullen en ging rustig tekenen. Misschien moet hij ook wennen aan het idee dat hij mijn vriendje is ging door haar hoofd. Opeens vliegt de deur open. “wat doe jij hier?” zegt Liz verbaast. “oow niks bijzonders hoor” antwoorde ze. Liz liep naar haar toe en ging bij haar zitten. “oow echt wel. Dat weet ik zeker” zegt ze. Roxy verteld haar alles. “ik denk ook dat hij moet wennen aan het idee. Maar kom nou mee naar beneden. Ze hebben haast alleen maar over jou” zei Liz toen Roxy klaar was. “hoezo dat?” vroeg ze. “hallo! Hoe je die snaai ving! Dat was gewoon geweldig!” probeerde Liz Roxy op te vrolijken. Uiteindelijk kwam ze mee naar beneden. Iedereen was gezellig aan het praten en aan het feesten. Ze liepen naar beneden. Daar gingen ze bij de meiden zitten. “heey Roxy!” zei Ralf. Roxy stond op en liep naar hem toe. “heey!” zei ze. “dus je bent de nieuwe Zoeker” zei hij. “ja ik ben er zo blij mee” zei ze en gaf hem een knuffel. “echt heel erg bedankt” en ze liet hem los. Ralf werd rood als een tomaat. “uhm…ja…graa…graag…gedaan?” zei hij verlegen. “Rox! Kom is hier!” riep iemand aan de andere kant van de kamer. Het was Loek met zijn vrienden. “ik kom!” zei ze. “nou Ralf dan ga ik maar weer” en ze liep naar Loek toe. Toen Roxy bij Loek was ging Liz naar Ralf. “heey gaat het een beetje?” vroeg ze. “uhm…ja…een beetje” antwoorde Ralf. “oow echt niet” zei Liz. “oke ik geef het toe. Ik vind Roxy leuk nou goed?!” en hij liep weg. “RALF! Wacht even!” en Liz liep achter hem aan. Roxy stond ondertussen bij Loek en zijn vrienden. “kijk jongens dit is mijn vriendinnetje” zei hij opeens. Ze hoorde iemand van zijn vrienden naar haar fluiten. Ze voelt zich ongemakkelijk worden en wilt snel mogelijk weg. Waar ben ik ooit aan begonnen. Waarom heb ik ooit ja gezegd! “nou het was heel leuk hier maar ik ga maar weer” zei ze en ze probeerde weg te komen. “nee je gaat nergens heen” zei Loek. “hoe bedoel je?” vroeg Roxy bang. “ik heb je nog niet voorgesteld aan me vrienden” antwoorde Loek en hij stelde Roxy voor aan zijn vrienden. “maar nu is dat gebeurt dus kan ik nu gaan?” en ze liep al weg. “hoow is even!” zei Loek. Die Roxy weer vast pakte. “wat nu weer! Ik wil gewoon naar mijn vriendinnen!” schreeuwde Roxy naar hem. Ze kwam los en liep naar haar vriendinnen. Ze draaide nog om en zei “of mag dat niet. Laat maar zitten. Ik ben er klaar mee. Het is uit!!!” en ze liep weer veder. “heey meiden hoe is het?” vroeg ze toen ze bij ze kwam staan. Meteen zeiden de meiden dat het goed ging en dat ze het naar hun zin hadden. “en hoe is het tussen jou en Loek?” vroeg Liz. De meiden hadden niks mee gekregen van wat er allemaal was gebeurt. Dus Roxy vertelde hun alles. “maar ik snap niet waarom je het uit hebt gemaakt” zei Viginia. “nou ik zal het uitleggen. 1 ik mocht niet weg. 2 die vrienden van hen daar hem ik echt niks mee. 3 volgens mij mocht ik niet eens naar jullie toe. Ja dan ben ik er echt snel klaar mee met hem” legde Roxy uit. “ja ik snap je helemaal” zei Viginia. “maar nog steeds is hij hartstikke knap” zei Jessie. Iedereen lachte helemaal dubbel. “maar waar is Ralf?” vroeg Roxy toen ze uit gelachen waren. “oow die is naar de jongens slaapzaal gegaan toen je naar Loek ging” antwoorden Liz. “bedankt” meteen liep Roxy naar boven.

“Rals?” zei Roxy en klopte op de deur. “wie is daar?” hoorde ze iemand aan de andere kant van de deur vragen. “ik bent het Roxy. Mag ik misschien naar binnen. Ik wil graag met Ralf praten” voordat ze de deur kon aan raken ging hij al open. Het was Ralf. Je kon aan hem zien dat hij had gehuild. “wat moet je?!” zei hij verdrietig en boos. “ik wil sorry zeggen dat ik weg ging” zei ze verlegen. “maakt niet uit. Maar moet je nu niet naar je vriendje toe?” zei hij nog steeds verdrietig. “nee het is namelijk uit” antwoorde ze. “oow sorry” Ralf legde zijn hand op haar schouder. “het is niet erg hoor” ze pakte zijn hand en haalde hem van haar schouder. Ze wouw hem los laten maar één of ander manier wouw ze dat niet doen. Ralf vond het helemaal niet erg dat Roxy zijn hand vast hield. “zullen we naar beneden gaan voordat het feestje af gelopen is?” vroeg Roxy aan Ralf. Ralf kon alleen maar nog knikken. “oke kom” ze hield Ralfs hand nog vast en trok hem mee naar beneden.

Beneden waren de eersten al naar bed gegaan. Er waren zelfs mensen van Ravenklauw en Huffelpuf naar het feestje gekomen. Natuurlijk waren de mensen van Zwadderich niet uitgenodigd. Die zouden het hele feest verpesten. Roxy en Ralf gingen bij de andere kinderen staand van hun jaar. Een paar mensen hadden muziek op gezet en een paar banken verplaats zodat er een dansvloek ontstond. Viginia, Liz, Daantje, Jessie en Nienke stonden al te dansen. Een paar jongens tonden aan de zijkant naar ze te kijken. Ralf ging naar de jongens toe en Roxy naar de meiden. “nou ik zie later” zei Ralf. Voordat hij weg ging gaf Roxy hem nog een zoen op zijn wang. “echt heel erg bedankt dat je altijd voor me bent” en ze kijkt Ralf nog eventjes aan. Toen draaide Roxy zich om en liep naar de meiden toe. Ralf deed het zelfde en liep naar de jongens. De jongens waren: Bo, Collin, Hugo, Niels en Rick. “en is ze al je meisje?” vroeg Bo toen hij stil stond bij ze. “nee” antwoorde Ralf. “maar dat komt nog zeker” zei Collin. “weet niet. Ik zie het van zelf” Ralf draait zich om en kijkt naar de meiden. Die gewoon rustig door blijven dansen. “aan het einde van het jaar is er een bal. Dan moet je Roxy mee vragen anders doet het een andere jonge dat Ralf” zei Hugo. “ja hebt gelijk. Alleen…durf ik het niet” en Ralf keek naar beneden. “gast ze wil zeker weten met je naar dat bal. Dat weet ik zeker” en Niels gaf hem een schouderklopje. “denk je?” en Ralf keek op. “zeker. Je wilt toch niet dat er één of andere gast je meisje van je af pakt en misschien daarna haar hart breekt” zei Niels. “je hebt gelijk” zei Ralf met een lach. “nou zullen we een poging wagen om te gaan dansen?” vroeg Rick. Iedereen knikte. Daar gingen ze dan met ze zessen. De meiden stonden de hele tijd te dansen en hadden geen enkele blik naar de jongen gekeken. Ze wouden alleen nog maar lol hebben en dat lukte heel erg goed. De jongens kwamen er bij maar nog wel op een afstandje van de meiden. “heey Roxy niet naar achteren kijken hoor” zei Liz die de jongens had gezien. “hoezo?” vroeg Roxy en keek achterom. “oow” zei ze alleen nog en danste veder met de meiden. “we geven de jongens geen aandacht oke. Als ze met ons willen dansen moeten ze moeite doen” stelde Nienke voor. Iedereen vond het een goed idee en dat deden ze. Ze keken voor geen goud naar ze. “en wat doen we nu? Ze zien ons niet eens staan” zei Ralf aan de jongens. “nou misschien bij andere meiden proberen” stelde Rick voor. Iedereen vond dat goed maar Ralf wilde dat niet doen maar toch ging hij met de jongens mee. Roxy zag dat en keek naar hem. Hij keek ook naar haar en liep met de jongens mee. Roxy keerde zich weer naar de meiden toe. Die hadden niks gemerkt en stonden nog te dansen Roxy deed net als of er niks was gebeurt en ging weer dansen.

Roxy MoonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu