"Will you marry me?" Si jejaka sudah membuka kotak cincin dan dihalakan pada si gadis itu sekali dengan pakacge berlutut. Sudah dua menyulam cinta, si jejaka ingin melamar si gadis yang dicintai.
Krik, krik.
10 minit kemudian.
"Sudi tak?"
Si gadis menggeleng.
"Serius?"
"I really serious. I tak suka you. I sebenarnya dah bertunang dengan Aiman Motorbike RxZ sejak beberapa bulan yang lepas. Sebab tu you tak pernah jumpa I dah lepas tu. Sorry because I tak bagitau you pasal I dah bertunang. Jangan ganggu I lagi." Si gadis meninggalkan si jejaka keseorangan. Dengan disinari pancaran matahari yang terik membuatkan seluruh wajah si jejaka basah kepeluhan.
Si jejaka menangis sedu sedan. Sudahlah penat berlutut, akhirnya direjek. Nasib orang yang lalu lalang tidak memperdulikan dia. Paling tidak pun, orang anggap dia kena denda dengan lecture.
"Hye handsome man, may I help you?" sapa seorang lelaki yang suaranya seperti pondan kehausan air. Si jejaka menoleh suara itu.
"Nama I, Zakiah Mariah." ujar pondan itu. Payung dahlah warna pink, rambut palsu warna karat, baju mengalahkan model catwalk seksi, pakai bra besar, gincu pun tebal.
"Sedar pun pondan. Blah lah kau. Aku malas nak layan kau. Kau tak mau telor, kau bedah. Adios." Si jejaka mengesat air mata dan melangkah pergi dengan laju.
Zakiah Mariah terkaku. Salahkah dia mahu menolong?
YOU ARE READING
Suami Judgemental
General Fiction[Otw for edited] -Kemaskini Lambat- Status Fian Risya dan Danial Ariz; Sudah sah berkahwin. "Taknak aku bercakap dengan orang tak pandai berbudi bahasa nih."