"SO how about Ariz's family?" Datin Zaini membetulkan spek mata hitam.
"They passed away. But, not Danial Ariz. He still alive. And the small kids named Hani, she daughter of Danial Ariz sister. Fu*k! Two from they still alive!" Dato Hamidi menepuk kuat streng kereta. Tanda benci.
Dato Hamidi merupakan kawan lama kepada papa Ariz yang seorang pembelot nakharom. Kerja jahatnya dibantu oleh Datin Zaini.
Selain melakukan kerja jahat terhadap orang lain, Dato Hamidi sememangnya berniat mahu membunuh semua ahli keluarga Ariz agar dia dapat membolot kesemua harta pusaka mereka.
Dah tua-tua tu kena bawa bertaubat lah... melakukan kejahatan adalah satu dosa besar...
"I think I have a some good plan." senyuman psiko terukir dibibir Datin Zaini.
"What?"
"Kita bunuh diorang bergilir-gilir. Terutama Danial Ariz."
"That's great. But, kita kena bagi dia orang peluang untuk hidup beberapa bulan lagi sebelum kita bunuh dia orang."
...
Keesokannya.
'SWEET WEDDING BOUTIQUE'
Apabila sudah masuk kedai butik, Fia menanya. Nak sahaja jentik kelopak mata dia laju-laju.
"Kita kat mana ni?" tanya Fia.
"Pebangangnya kau nih? Kalau aku jawab ni tempat nightclub, kau lagi bler kang nanti."
"Nightclub? Astaga." Mengucap Fia. Ariz tepuk dahi. Tulah, makan lagi asam bebanyak. Kan dah bler.
"Ini butik perkahwinan lah, sayangku..." syahdu lembut gituw jew suara yang dilontarkan Ariz.
"Ouwh... butik perkahwinan... Jap, apa? Ulang balik?"
"Ini butik perkahwinan lah, minah ketot..." ulang Ariz. Tapi bahagian akhir kata itu diubah.
Minah ketot. Wuahahaha.
"Tak, tak. Perkataan akhir yang kau balas tadi tu, aku ada dengar 'sayang'."
"Sayang? Euww. Aku tak hingin nak panggil kau 'sayang'lah!"
"Iya?" Fia jengilkan mata.
Tanpa sedar, pergaduhan 'manja' lah sangat diorang berdua tu diperhatikan oleh seorang kakak yang merupakan pemilik butik perkahwinan tu. Kakak si pemilik butik itu ketawa kecil melihat ragam bakal pengantin itu yang akan membeli baju-baju pengantin di butiknya.
"Selamat datang ke kedai butik kami. Ada apa yang boleh saya bantu?" ucap kakak si pemilik butik dengan gembira.
Ariz dan Fia berhenti meneruskan perang mulut.
"Maafkan sikap dia yang melebih ini. Saya sebenarnya nak cari baju pengantin perempuan untuk dia ni."
"Ada jugak mulut yang aku nak kena bakar nanti." bisik Fia perlahan. Ariz dapat dengar bisikkan Fia.
Berbisik serupa macam sound speakers. Kuat!
Ariz meluku kepala Fia.
"Adeh! Kau memang bo-"
"Bo apa? Kau mencarut, telinga kau pulak aku pulas sampai tercabut!"
"Bongkak."
"Singa tembam!"
"Aku bakar mulut kau kang." ugut Fia.
"Uuu. Takutnya titew. Bakar lah kalau kau nak suami yang cacat mulut. Leklok muka aku yang hensem lagi rupawan ni dah serupa jagung bakar nanti." ujar Ariz dengan nada sedih.
YOU ARE READING
Suami Judgemental
General Fiction[Otw for edited] -Kemaskini Lambat- Status Fian Risya dan Danial Ariz; Sudah sah berkahwin. "Taknak aku bercakap dengan orang tak pandai berbudi bahasa nih."