Felhívás (nem tétel)

334 4 0
                                    

Sziasztok! Látom, hogy páran listára tettétek az utóbbi napokban ezt a könyvet. Tekintve, hogy ezek az én tételeim voltak a 2018/2019-es tanévi érettségin, lehetséges, hogy számotokra hiányos. Ha kérésetek van, akkor kommentbe leírhatjátok és én a wikipédiát kerülve kiteszem ide. De egy tanács azoknak, akik nem tudnak magolni és legalább olyan lusták, mint amilyen én is vagyok:
Youtube-on videó formájában fent van minden, amire a tanár kíváncsi lehet a szóbelin. Nem mindegyik videó jó minőségű, de egy próbát megér.
De ha nem megy videó alapján, vagy a tételhez tartozó videó nézhetetlen, vagy érthetetlenül halk, akkor írjátok meg, hogy nektek mi hiányzik.
Sok sikert és kitartást! De legfőképpen szerencsét.

Akik félnek a szóbelitől, itt az én élményem:

Irodalom: A szóbelit megelőző este vettem csak elő. Megvoltak a tételek word-ben, de a google fordítóval olvastattam fel, miközben a tételt olvastam. Petőfit, Aranyt és Adyt hallgattam így meg. Másnap kihúztam Adyt és a végeredményem írásbelivel és a nyelvtannal együtt egy becsületes négyes.

Nyelvtan: Egészen a szóbeli előtti estéig nem tudtam, hogy vannak szóbeli tételek, illetve, hogy abból is kell majd felelnem. Félve húztam ki a tételcímet, ami az internetes hírportálokról szólt, szóval a clickbait és a hasonló dolgok, amikről én órákat tudnék beszélni. Főleg, ha közben nem görcsölök és úgy kell megszülnöm minden egyes szót. De azért tudtam beszélni és a tanárt is sikerült lenyűgöznöm... A reakciójából ezt szűrtem le párszor.

Töri: Na, ez egy vicc volt. Szóbeli előtti este átnéztem a tételcímeket és ráböktem a Károly Róbertre, hogy "az meg ki a rák?" és megnéztem róla egy videót. Hát erre másnap nem kihúztam? A tanár jópofizva közölte velem, hogy ezt tavaly nem húzták és nehéz téma. Én meg magamban mondtam neki, hogy "szarok rá, erről legalább tudok valamit hazudni". Ez így is volt. A régi térképet használhattam, így előhalásztam minden információt, ami megmaradt és elég is volt, hogy az írásbelivel megkapjam a kettest. Örülök is neki, mert vagy öt kérdésre nem tudtam válaszolni, miután elmondtam a lapom tartalmát és amikor közölte a tanár, hogy szeretne még feltenni egy kérdést, úgy éreztem, hogy elvéreztem. A plafonra néztem, majd vágtam egy "mi a faszt akarsz még, nem látod, hogy nem megy?" fejet. De cuki volt, mert olyan kérdést tett fel, amit a forrásból ki tudtam nézni.

Szakmai tárgy, mint választott- Pedagógia: Ez piskóta volt. A tehetséges gyermek című tételt húztam és én olyan tehetséges voltam, hogy az első mondatom után majdnem lefordult a tanárom a székről. "A tehetséges gyerek a különleges bánásmódot igénylő gyerekek egyik pozitív fajtája" <- Ezt NE mondjátok. A mondat maga igaz, de szakmaiatlan és bunkó. Most már tudom. És ezt mondja az, akitől az a mondat származik, hogy "A műanyag nem vezeti a fémet"

 És ezt mondja az, akitől az a mondat származik, hogy "A műanyag nem vezeti a fémet"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

A pedagógiám amúgy hármas lett.

Angol: Az angol és én olyanok vagyunk, mint a banán és a héja. Csak az a baj, hogy nem mindegy, hogy melyikünk a héj és én érettségin pont az voltam. De had magyarázzam el. A banán maga finom. Az angol nyelv szép és kifejező. A banánhéjat szemétként kezelik, vagy lebomló anyagként. Én pedig a szóbeli végére lebomlottam és mivel kihúztam a sokadik tételt, azt hiszem, 26, kicsit elvesztem, mert csak akkor láttam először. De mivel már nem görcsöltem, a sok szaron túl voltam, na meg a vizsgabiztost is megnevettettem néha a válaszaimmal, abból ötöst kaptam.

Matek: Igaz, szóbeliznem nem kellett, de a mai napig nem értem, hogy hogy lett meg a hármas, amikor a szorzótáblát se tudom. Na meg a matek tudásom 95%-a törlődött, ahogy átvettem az érettségimet. Önszorgalomból biztosan vissza tudnám hozni, de rosszul vagyok a matektól és a számolástól. Utálom.

Összegzés: Ne az én példámból tanulj! Én mindig rohadt nagy mázlista voltam vizsgákon, de nem biztos, hogy mindenkinek így sikerül. Lehet, hogy jövőre az OKJ vizsgámon nem lesz ekkora szerencsém. Ki tudja? Szóval ti menjetek biztosra és ha segíthetek a töritételekkel, akkor írjatok. Talán még aznap kiteszem és már tanulhatjátok is. Bár a forrást talán kitettem, hogy honnan raktam be az anyagokat.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 17, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Töri tételekWhere stories live. Discover now