Kapitel 7 - GD/JiYong (februari)
Jag snurrade fundersamt på stolen jag satt i medan Daesung kom med förslag efter förslag på låtnamn som kunde passa vår nya singel. Hans förslag var inte dåliga men det kändes inte rätt när jag hörde namnen. Jag brukade alltid gå efter magkänslan och den här gången sa magkänslan nej. Vi hade jobbat med singeln i flera veckor, det fick inte bli fel nu när vi var i slutet. T.O.P lutade sig bak där han satt, mitt emot mig, och frågade om jag hade något förslag. Jag kunde inte tänka klart. Inte när jag visste att i detta nu slet Sora för Zico. Tanken fick mig att knyta nävarna under bordet. Det var inte rättvist. Hur kunde hon ens gå med på att jobba för honom? Hur kunde hon skriva på hans jävla kontrakt? Yu Kwon hade såklart rapporterat några gånger varje vecka. Hon hade jobbat där i snart en månad nu. Till och med Yu Kwon lät plågad när han berättade om hennes arbetstider. Hon fick knappt ledigt, sist hon var ledig var när hon hälsade på mig. Det var för snart en vecka sedan. Zico ville verkligen driva mig till vansinne.
- Åk och prata med honom! Utbrast Taeyang plötsligt. - Det syns på dig att det är Zico du tänker på. Man ser det i hela din kroppshållning. Kolla om ni kan göra en deal.
- Skriv ner alla förslag på låtnamn, sa jag i förbifarten medan jag drog på jackan.
Taeyang vinkade åt mig när jag sprang ut från kontoret och bort till hissen. Den segade sig hela vägen ned till lobbyn. Istället för att ringa fram bilen tog jag en taxi. Jag hade ingen tid att förlora nu. Jag lämnade YG Entertainment bakom mig och åkte mot Seven Seasons. Det var inte ofta som jag faktiskt varit där. Bara när jag behövde reda ut saker med Zico. Det brukade aldrig lösa sig. Vi var för olika för att vi skulle kunna ha ett normalt samtal. Till och med nu kände jag mig rasande när jag tänkte hans namn i en sådan simpel mening. Trafiken gick långsamt framåt. Min kropp var rastlöst. Jag var rastlös. Mina fingrar trummade mot rutan och benen skakade. Kunde det inte gå lite snabbare åtminstone? Rödljus efter rödljus stoppade oss. Det var som om hela stan hade någonting emot mitt besök på Seven Seasons. Jag ville inte ens åka dit egentligen men Zico gav mig inget val. Han hatade mig men straffade Sora för det. Jag kunde inte ta det. Hon var som en syster för mig. Mycket hade varit annorlunda om någon av dom andra varit ledare för Block B. Taxin svängde till slut in på uppfarten till Seven Seasons. Med lite tur var dom här idag. Jag betalade och skyndade in i värmen. Receptionisten välkomnade mig med ett brett leende.
- Mr. Kwon, sa hon varmt. - Vad kan jag göra för dig?
Jag hatade när dom kallade mig ”Mr. Kwon”. Det lät som om jag var en affärsman. Istället för att påpeka detta för henne frågade jag om Block B var inne idag. Hon sneglade på sin dator och gav mig en kort nick. Jag bad om att få veta vars. Hon förklarade att dom var i ett möte på våning tre. Jag tackade och skyndade till en av de många hissarna. Skulle Sora vara där inne med dom? En del av mig hoppades att hon skulle det medan den andra delen hoppades att hon skulle slippa se mig och Zico ryka ihop. Rent professionellt skulle hon behöva ta hans parti. Jag gillade inte den tanken. Hissen plingade och dörrarna åkte upp.
Jag marscherade rakt in på kontoret där alla i Block B satt samlade tillsammans med Kim. Till och med Sora var där. Hon stirrade på mig med en chockad blick som blandades med skräck. Hennes ögon såg trötta ut och hon verkade sliten. Stackars Sora. Mitt hjärta blödde av att se henne på det här sättet. Trots att hon valt det helt ensam. Zico reste sig upp på nolltid och frågade giftigt varför jag kommit dit. Han såg på Sora och gav mig ett elakt leende. Jag gick fram till honom tills vi stod näsa mot näsa. Som vi gjort så många gånger förut.
- Om du vill slippa konsekvenser så sparkar du henne, väste jag ilsket. - Nu.
- Verkligen? Skrattade Zico. - Kim, kan du ge mig kontraktet?
YOU ARE READING
Fo(u)r you - Block B & BIGBANG
FanfictionEn FanFic som följer Sora som jobbar som assistent hos Block B samtidigt som hon och GD är bästa vänner. Zico och GD hatar varandra men ingen vet varför, Sora pressas hårt av Zico och för att göra allt ännu mer intressant blir Block B en del av YG E...