**Del 3**
Kapitel 23 - Sora (maj)
Jag slog mig ned mitt emot Jaehyo som flinade brett mot mig. Det hade gått närmare tre veckor sedan han kommit på mig och Yu Kwon inne på kontoret men han flinade fortfarande som om det var en nyhet. Jag grimaserade tillbaka och väste åt Jaehyo att sluta. Hans leende dog ut och han ryckte ursäktande på axlarna. Vi hann inte säga något mer då Kyung kom in i köket med rufsigt hår och nyvaken blick. Jag tittade på klockan och applåderade, han brukade aldrig vakna före klockan elva när dom var lediga och nu var klockan tio. Kyung rynkade på näsan och mumlade något om att gå och lägga sig igen när Zico kom dansade in i rummet och la en arm runt nacken på Kyung. Zico flinade brett och frågade vad som skulle hända idag, deras första lediga dag på två veckor som varit fullproppade med signeringar, olika event och intervjuer. Det hade släppts lite olika teaser saker inför signeringarna men så fort singeln var släppt skulle det bli riktiga, mycket större, signeringar.
- Vad sägs som att sova? Föreslog Kyung trött.
- Sova?! Utbrast Zico. - Vad sägs som lite bowling? Bio? Namsan Tower?
Jag stirrade på Zico. Hade han druckit eller vad var det egentligen med honom och all den energin han hade? Det var verkligen inte likt honom. Jaehyo verkade ha tänkt i samma banor för han gav ifrån sig ett skratt och frågade vad Zico fått energi ifrån. Zico i sin tur tittade snopet på Jaehyo och vände sedan blicken mot mig. Jag väntade mig nästan någon spydig kommentar men istället log Zico ett strålande leende och frågade om vi skulle göra något. Det blev knäpptyst i rummet och det var inte bara jag som reagerade utan till och med Kyung och Jaehyo tittade på Zico som om han blivit knäpp. Ingen sa något på en lång stund utan alla flackade med blicken.
- Du måste ha blivit sjuk, suckade Kyung tillslut.
- Nej nej, sa Jaehyo misstänksamt. - Zico har varit sådär konstig i flera veckor…Har du inte märkt att han inte skriker eller domderar mot Sora längre? Vad är din plan nu då? Ska du förstöra henne genom goda gärningar? Jag fattar inte riktigt.
Zico rynkade på nästan åt Jaehyo men han hade faktiskt rätt. Zico hade inte alls varit som förut mot mig, även om han ibland snäst eller blängt mot mig, och jag försökte pussla ihop ett svar men han förvirrade mig. Jag skulle precis påpeka för Zico att Jaehyo hade rätt när Kyung brast ut i ett högt, uttråkat, stön. All fokus försvann från Jaehyo’s fundering och istället började killarna tjafsa om vad vi, eller dom, skulle hitta på när dom ändå var ledig. Jag studerade Zico. Han hade åtminstone låtit muren falla. Mitt i deras diskussion kom Taeil in i köket. Han röstade på Namsan Tower och sedan middag på någon restaurang. Zico knäppte med fingrarna och flinade triumferat mot Kyung som hellre velat bowla. Jag reste mig upp från min plats och påpekade för Zico att det fanns tre till i lägenheten som hade en åsikt att lägga innan vi kunde bestämma något. Jaehyo, som valt att vara neutral i diskussionen eftersom han inte brydde sig om vad dom gjorde så länge alla andra var någorlunda överens, skrattade när Zico rusade ut från köket och började banka på Yu Kwon’s dörr. Kyung i sin tur skrek efter P.O och B. Jag tittade på Jaehyo som himlade med ögonen och sa att det här var vanligt. Medan killarna försökte komma överens om vad vi skulle hitta på smet jag in på mitt rum för att byta om och sminka mig. Jag hade precis fått ordning på sminket när det knackade på dörren. In genom dörren kom Jaehyo med ett leende. Han bekräftade att vi skulle till Namsan Tower, bowla och till sist äta middag. Det var P.O som kommit med förslaget för att alla skulle få göra det dom ville. Jaehyo nickade mot köket och sa att killarna skulle bara äta och göra i ordning sig så kunde vi dra mot Namsan Tower efter det.
B klappade stressande händerna medan han höll upp dörren åt oss. Jag drog på mig skorna och gav ifrån mig en grimas när jag passerade honom. Vid hissen stod Zico med händerna i byxfickorna. Jag slöt upp bredvid honom utan att säga något men jag märkte att han sneglade mot mig. B fortsatte stressa dom andra som fortfarande inte var redo att åka. Yu Kwon skrek inne från lägenheten att han inte tänkte skynda sig med håret samtidigt som Taeil ropade ut att bilen var på väg. Jag kunde inte låta bli att dra på munnen när jag tänkte på hur Yu Kwon försökte fixa håret medan B hela tiden försökte stressa honom. Jaehyo ropade efter B som i sin tur suckade och gick in i lägenheten med arga steg. Dörren åkte igen en aning när han inte längre höll upp den, vi kunde fortfarande höra dom andra inne i lägenheten men det var väldigt dovt. I ögonvrån jag hur Zico vände blicken mot dörren innan han tittade på mig. Jag vände min blick åt hans håll och han vek inte undan den utan tittade på mig med ett intensivt djup i sina ögon. Jag märkte inte att Zico sträckt sig efter mig förrän hans hand slöt sig runt min arm och han drog mig häftigt mot honom. Jag stapplade fram ett steg innan jag återfick balansen. Zico bet sig i underläppen och granskade mig långsamt. Hans andra hand åkte upp till mitt hår och han lindade in en del av min blåa slinga runt sitt finger.
YOU ARE READING
Fo(u)r you - Block B & BIGBANG
FanfictionEn FanFic som följer Sora som jobbar som assistent hos Block B samtidigt som hon och GD är bästa vänner. Zico och GD hatar varandra men ingen vet varför, Sora pressas hårt av Zico och för att göra allt ännu mer intressant blir Block B en del av YG E...