Kapitel 5 - Zico (Januari)
Jag drog lite i mina byxor som envisades med att halka ned på höften. B stod lutad mot hissens ena vägg medan han fingrade på sitt ena örhänge och på min andra sida stod Yu Kwon med armarna i kors. Hissen plingade till och vi klev ur för att sedan fortsätta till porten. Jag stängde jackan innan jag öppnade. Den kalla luften strömmade emot oss och jag kunde inte låta bli att rysa till. Yu Kwon drog upp axlarna medan vi rusade mot bilen. Mot värmen. Chauffören öppnade dörren och vi dök in en efter en. Oftast brukade jag vänta medan de andra klättrade in i bilen först men den här gången kastade jag mig in först. B var sist in och han drog igen dörren med en smäll medan han ruskade på huvudet för att få bort de få snöflingorna som fastnat i håret. Jag flinade mot honom och frågade om han tänkte bli fåfäng som Jaehyo. Han himlade med ögonen åt mig men drog ändå på munnen. Vi hade tagit på oss uppdraget att åka och köpa middag medan dom andra röjde inne i vårt träningsrum där vi övade på låtar. Jag suckade högt.
- Det går inte framåt med assistenter, sa jag med ett stön.
- Visst, fnös Yu Kwon. - Det blir ju inte direkt bättre av att du avfärdar alla..
Han tystnade tvärt när jag gav honom en ond blick. Jag försökte bara hitta en lämplig assistent. Alla hittills hade varit..olämpliga. Mina tankar drogs mot den där tjejen för ett par dagar sedan. Hon hade känts bekant på något sätt men hennes namn väckte inga klockor. Vad hade hennes namn varit igen? Jag hade det på tungan men kunde inte riktigt greppa om det.
- Vad hette hon, sa jag och slog handen mot Yu Kwon. - Hon den där..kaxiga.
- Sora? Frågade Yu Kwon.
Jag knäppte med fingrarna och nickade. Sora. Så var det. Hon hade haft den där blicken som många andra saknat. Trotsig men samtidigt inte. Jag hade avvisat henne mest för att visa vem som hade makten. Kim hade inte gillat det, han tyckte Sora passade. Såklart han gjorde, hon sa emot mig och lekte smart. Jag bet ihop käkarna hårt. Var hade jag sett henne någonstans? Det var irriterande att jag inte kunde placera henne någonstans när jag var helt säker på att vi setts förut. Mina tankar gled bort när bilen stannade, vi var framme.
Medan vi väntade på maten satt vi ned vid ett bord för fyra. B lekte med sin mobil medan Yu Kwon uttråkat snurrade på saltkaret som stod på bordet. Jag tittade ut i mörkret men eftersom belysningen i restaurangen var dämpad så kunde man se ut rätt bra. Plötsligt dök det upp tre personer runt hörnet på andra sidan gatan. Jag kände igen GD samma sekund som jag såg hans ansikte. Han skrattade. Med sig hade han Daesung som även han skrattade åt något. Sist men inte minst var det en tjej. En kort tjej med en mössa på huvudet och mörkt hår som yrde runt huvudet på henne när det blåste till. Det tog en sekund innan jag såg vem det var. Sora.
- Jag visste väl det! Utbrast jag och slog handen i bordet. - Kolla då!
Jag pekade bort mot andra sidan. B vände blicken dit och kisade för att se ordentligt. Yu Kwon frågade om jag helt plötsligt blev exalterad över att se GD. Jag morrade lågt och bad honom titta på tjejen som gick med dem. Killarna satt tyst ett ögonblick innan dom brast ut i ett långt ”åh” när dom insåg vem det var.
- Sora, sa B mjukt. - Intressant…visste du om det där?
Han vände blicken mot mig när han ställt frågan. Jag nickade. Nu när jag såg Sora med dom två insåg jag varför jag kände igen henne. Jag hade sett henne med GD förut. Många gånger. Ett tag skrevs det mycket om dom två i tidningarna men det slutade snabbt när man insåg att dom inte alls dejtade eller ens var intresserade av varandra. Dom var bara bra vänner. Vänner. Bra vänner. Idén slog ned som en blixt. GD och Sora var nära vänner och hon sökte jobb som assistent hos oss. Om hon fick jobbet som vår assistent så skulle GD bli ännu mer förbannad. Han skulle hata det. Idén fick mig att gnugga händerna mot varandra. Det här kunde bli underhållande.
YOU ARE READING
Fo(u)r you - Block B & BIGBANG
Fiksi PenggemarEn FanFic som följer Sora som jobbar som assistent hos Block B samtidigt som hon och GD är bästa vänner. Zico och GD hatar varandra men ingen vet varför, Sora pressas hårt av Zico och för att göra allt ännu mer intressant blir Block B en del av YG E...