Kap 25 - Jaehyo (maj)

35 3 3
                                    

Kapitel 25 - Jaehyo (maj) 

Seungri slet tag i min arm så snart jag kommit ut från lägenhet. Det hade blivit lite av en vana att umgås med någon från BIGBANG, det hände för det mesta av en ren slump. Oftast hängde jag med Taeyang men just idag var det Seungri som bett mig följa med till kontoret, alla i BIGBANG var redan där och eftersom Zico, Sora och B också var på kontoret, som låg en våning under kontoret som BIGBANG hade, kunde jag lika gärna följa med. Blev jag uttråkad kunde jag gå ned till dom i min grupp. Svårare än så var det inte. Seungri pratade oavbrutet om festen vi hade förra helgen, han kunde fortfarande inte släppa att Zico hade känslor för Sora, för honom var det fantastiskt. Såklart det var, han visste ju inte sanningen. Ingen visste, förutom jag och dom två. Zico visste int heller och jag tyckte synd om honom men Sora hade fått mig att lova att inte berätta för någon om Yu Kwon och hennes relation. Jag hade lovat och jag tänkte inte bryta det löftet. Tids nog skulle alla få reda på sanningen. Istället försökte jag hela tiden hjälpa dom att hålla förhållandet hemligt. Ibland när Zico blev orolig när han märkte att Sora var borta hittade jag på en lögn även fast jag visste att hon var med Yu Kwon någonstans. Dom smet iväg så ofta dom kunde. Oftast handlade lögnerna om GD, han brukade hänga på mina lögner även om han egentligen inte ville. Det handlade garanterat om hans tidigare tighta relation till Zico men han kunde inte svika Sora och just därför hjälpte han till så ofta han kunde. 

    - Visst skulle dom bli söta tillsammans? Frågade Seungri när vi klev in i bilen. 

    - Jag vet inte Seungri, sa jag med en suck. - Jag är kluven.. 

Han tittade chockat på mig. Han såg nästan lika chockad ut som B gjort när vi pratade om samma sak. B hade nog trott att jag skulle gilla Zico och Sora tillsammans men han visste inte heller om det jag visste. Jag hade gärna sett Zico med henne men samtidigt kunde jag inte tänka på det när Sora var med Yu Kwon. Allt gjorde mig förvirrad. Jag kände mig utmattad och dagen hade knappt börjat. Vi nådde fram till YG Entertainment efter tio minuter. Seungri höll upp dörren åt mig medan han pratade om det nya albumet dom skulle släppa. Jag nickade och frågade om dom var i studion idag. Han nickade med ett leende. Jag frågade om vi kunde mötas där om en stund, jag hade något att prata om med dom andra. Han höjde på ena ögonbrynet men nickade medgörligt. Han kunde inte göra mer än det. Jag klev ut från hissen på fjärde våningen och möttes av Sora som stod lutad mot väggen i korridoren. Hon tittade upp när jag kom gående mot henne. 

    - Hur går det? Frågade jag ängsligt. - Är det jobbigt? 

    - Jag vet inte om det är jobbigast för mig eller Yu Kwon, suckade Sora. 

Jag sträckte ut armarna och kramade om henne. Sora suckade mot min axel och frågade om det fanns något slut på allt drama någon gång. Jag skrattade till och lovade att det fanns ett slut, inte just nu men tids nog. Vi släppte varandra och Sora följde med mig in till Zico och B som satt vid ett bord tillsammans med en dator framför sig. Zico sken upp när han såg oss men jag gissade att det inte var mig han blev glad att se. Lite i hemlighet hejade jag på Zico och Sora som ett par, sättet han såg på henne var med så mycket ömhet och jag hade aldrig sett honom sån förut och det kändes som att Sora förvandlade honom. Sora gjorde Zico till en bättre människa. 

    - Har Yu Kwon kommit än? Frågade B nyfiket. - Hej Jaehyo.. 

    - Sora! Titta här! Kvittrade Zico. - Skit i Yu Kwon! Och kul att se dig Jaehyo..Sora! Kom!

Hon gav mig en menande blick när hon gick mot Zico som sköt sin mobil mot henne över bordet. Sora tog upp den, tittade på skärmen en stund och skrattade sedan till. Satt han inne på någon sån där humorsida igen? Jag trodde dom var här för att jobba med nya texter. Dörren åkte upp och Yu Kwon klev in med håret stående åt flera håll. Han drog ett djupt andetag när han såg på mig. Var hade han hållit hus? Han hade inte varit hemma när jag åkt i alla fall. 

Fo(u)r you - Block B & BIGBANGWhere stories live. Discover now