Kap 24 - Zico (maj)

53 5 6
                                    

Kapitel 24 Zico (maj)

Vi jublade tillsammans när vår singel släpptes officiellt på Youtube, iTunes, Spotify och på de flesta nätbutiker som sålde CD-skivor. Hyo öppnade en champagneflaska och vi skålade. Alla inblandade var upprymda och det tog en lång stund innan vi lugnade ned oss så pass att vi lyckades ta oss till klubben där vi bestämt att vi skulle fira. Alla följde med, allt från stylister till livvakter. Jag hällde i mig min champagne i bilen medan vi åkte mot Club Volume. Yu Kwon skålade med mig och Jaehyo sjöng på någon låt tillsammans med B och Taeil. Kyung pratade upprymt med Sora och P.O men jag hörde inte vad dom pratade om över den höga ljudnivån som var i bilen. Jag vände blicken mot Yu Kwon som redan studerade mig med en vaksam blick. Jag höjde på ena ögonbrynet och han vände bort blicken utan vidare. Bilen svängde in vid vägkanten och Hyo, som suttit i framsätet, öppnade sin dörr samtidigt som han annonserade att vi var framme. Jag kikade ut genom fönstret och Club Volume var lika pumpat med folk som alltid. Jag kunde känna basen trots att jag inte ens lämnat bilen och från min plats i bilen såg jag alla de olika färgerna som spelades runt i klubben. Jag sköt upp dörren och klev ur. Musiken hördes ut och jag gjorde en liten dans som Yu Kwon, B och Taeil anslöt sig till innan vi gick mot klubbens dörr. Hyo stod redan där och väntade med en hög andra människor som kommit hit för vår skull. Jag sneglade bak och såg Sora fösa Kyung framför sig. Hon pratade samtidigt med P.O som försökte återskapa något med händerna samtidigt som han pratade. Alla tre skrattade men ljudet nådde mig inte, jag såg bara deras ansikten. Musiken var alldeles för hög inne på klubben för att jag skulle kunna höra dom på så pass långt avstånd. Jag hann inte ens fundera mer över det när Jaehyo slängde en arm runt mina axlar och drog med mig mot baren. Jag försökte hålla koll på Sora men det kändes omöjligt bland allt folk. Hon drunknade bland alla människor och snart hade jag tappat bort henne. Hon hade försvunnit tillsammans med P.O och Kyung. Jag hade varit oroligare om det inte vore för att Sora var tillsammans med två av gruppens medlemmar. Istället följde jag med Jaehyo, Yu Kwon, B och Taeil uppför en trappa som ledde oss till en övervåning där man kunde se ned på dansgolvet. Jag lutade mig mot räcket för att se om Sora fanns där nere bland alla människor och samtidigt smuttade jag på ölen Taeil tryckt i min hand. Jaehyo gled upp bredvid mig och frågade om jag sökte efter dom andra. Jag nickade och vi spanade ut över rummet nedanför oss. Det gick en stund och så klappade han mig på armen. Jag följde hans utsträckta hand mot det ställe han pekade på. Där dansade Sora med P.O och Kyung. Hon slängde med håret och det var som att se henne i slowmotion. Jag såg varje liten rörelse hon gjorde. Jag såg hur hon vickade på höften, drog händerna genom håret och skrattade tillsammans med killarna. Yu Kwon dök upp vid min andra sida och suckade nästan ohörbart. 

    - Kan du inte ens slappna av ikväll? Frågade han upprört. 

    - Jag är avslappnad! Utbrast jag och tog en klunk öl. 

Han nickade mot dansgolvet och precis som jag hade Yu Kwon också hittat Sora bland alla de andra där nere. Jag suckade djupt åt hans menande blick och vände mig om så jag inte längre kunde titta ned, mest för att bevisa för Yu Kwon att jag faktiskt inte behövde vaka över henne varje sekund även om det tog emot att inte kunna studera henne när hon dansade. Det hade sett sensuellt ut. Kul. Jag önskade att jag följt med henne. Taeil dök upp och nickade bort mot ett ledigt bord. Även fast det varit skönare om jag fått stanna kvar för att hålla öga på Sora kunde jag inte stå fastklistrad vid räcket hela kvällen, det skulle förstöra allt. Hon var trygg tillsammans med Kyung och P.O trots allt. Jag slog mig ned mitt emot Taeil, B och Yu Kwon medan Jaehyo gled ned bredvid mig. Strax därpå dök Hyo upp tillsammans med ett par producenter, Yang Hyun-Suk och Taeyang. Dom tog plats vid det enorma bordet och började direkt prata om Club Volume och vår nya singel. Jag lyssnade med ett halvt öra medan jag fundera över resten av medlemmarna i BIGBANG. Precis när tanken slagit mig dök dom upp med Sora, P.O och Kyung. Alla samlades vid bordet och jag höjde mitt ölglas. Dom andra hängde snabbt på för att skåla. Jaehyo tyckte vi skulle skåla för vår nya singel, för framtiden. Alla nickade entusiastiskt åt hans förslag men jag hejdade dom. Sora tittade nyfiket på mig med sina bruna ögon. Jag log mot henne, mot alla. 

Fo(u)r you - Block B & BIGBANGWhere stories live. Discover now