- POV Darcy -
Ik open mijn ogen en hoor allemaal piepjes. Mijn hoofd doet pijn, mijn armen tintelen en ik zie wazig.
'Je bent wakker.' hoor ik een zachte stem, die ik niet meteen kan plaatsen. Ik wrijf even door mijn ogen en merk dat ik vast zit aan allerlei draadjes.
Als mijn zicht scherper wordt, zie ik dat Harry, Luke en Michael aan mijn bed zitten. Ik glimlach en ga weer liggen.
'Wat is er gebeurd?' vraag ik zacht.
'Je viel flauw nadat je je verband eraf had gehaald. Je bent veel bloed verloren en krijgt sondevoeding via een infuus.' vat Michael samen.
Wacht, hij heeft dus gezien dat ik mezelf snijd? Shit.
'Het spijt me zo, Michael. Ik had het je beloofd.'
Tranen springen in mijn ogen en ik voel me ineens enorm schuldig. Ik heb de belofte verbroken.
'Het is oké, baby. Maar je had het me kunnen vertellen. Je kunt me vertrouwen.' Ik knik en bloos, ik wil gewoon weten of hij het Crystal al heeft verteld.
'Dus nu weet iedereen dat ik mezelf-'
'Ja, dus je kan die warme truien uit doen in huis. Niemand zal je erop wijzen, Darcy. En als je de drang hebt kom je maar naar een van ons toe.'
Ik knik vrolijk en voel me ineens intens moe en misselijk, wat waarschijnlijk komt door de sondevoeding.
Daar ga ik maar vanuit.
Michael drukt een kus op mijn slaap, waardoor ik nog roder word. Waarom ben ik zo verliefd op hem?
'Darcy, Luke en ik gaan even naar buiten, Ashton wilde op bezoek komen met Jamie.'
Ik knik en glimlach breed, ik wil mijn meisje zien. Gelukkig zit er verband om mijn armen, waardoor ze de hechtingen niet kan zien.
'Michael?'
'Ja, love?' Hij kijkt op en meteen verdrink ik in zijn groene ogen. De groene ogen waar ik zo verliefd op ben geworden.
'Eh, heb je het Crystal al verteld?'
Hij bijt op zijn lip, waarna hij knikt. Mijn mond zakt open en ik zie hem glimlachen, waardoor ik frons.
'Ze vond het niet zo'n groot probleem. Ze zei dat ze aanvoelde dat ik haar niet meer leuk vond en we blijven vrienden. Ze woont alleen niet meer bij ons thuis, maar ze wilt regelmatig langskomen omdat ze altijd heel goed met jou kon, en dat kan ze nog steeds.'
Ik glimlach breed, dit is het beste nieuws wat ik in deze tijd heb gehoord. Ik ben zo blij op dit moment, en niemand gaat dat van me afpakken.
'Luke en ik blijven ook vrienden. Hij is al mijn beste vriend sinds na die stunt en ik wil hem gewoon niet kwijt.'
Michael knikt en ineens staat er een arts in de kamer, die ik begroet. Hij checkt de sondevoeding en het zakje bloed, waarna hij meldt dat ik over een paar dagen pas naar huis mag.
Ik knik en bedank hem, ik ben allang blij dat ik nog leef. Ik had niet zo stom moeten zijn.
'Mama!' hoor ik ineens een hoge stem, waardoor ik glimlach. Jamie komt aanlopen met Ashton en ze heeft een grote ballon vast.
'Hey schatje.' zeg ik, waarna Michael haar op mijn bed tilt. Ashton drukt een kus op mijn wang en ik zak terug in het kussen.
'Heb je auw, mama?'
Ik knik voorzichtig, liegen ga ik niet doen. Nou ja, ik ga haar niet vertellen dat ik mezelf dood wil hebben, maar ze mag best weten dat ik pijn heb.
'Mama was gevallen, lieverd. Maar nu doet het geen pijn meer.'
'Yay! Oom Ashton en ik hebben een ballon voor je gehaald. Vind je hem mooi? Het is met een eenhoorn.'
Ik kijk goed naar de ballon, het is een leuke ballon. Voor Jamie. Maar het gebaar is hartstikke lief.
'Ik vind hem prachtig.'
Ze giechelt en drukt een kus op mijn neus, waarna ze van het bed afklimt en op een stoel gaat zitten.
'Hoe voel je je?' vraagt Ashton.
'Het gaat. Ik vind mezelf gewoon stom, ik had het nooit moeten doen. Maar gelukkig leef ik nog en daar ben ik super blij mee.'
Hij knikt en zucht. Volgens mij vindt hij dit best zwaar, wat logisch is.
'Ik wist al dat er iets mis was toen je een trui aan had met deze hitte. Je kan altijd met me praten, Darcy. En zeker ook met Michael. We hebben beide ervaring er mee.'
Ik knik dankbaar en wrijf even in mijn ogen. Dat is ook het verste dat ik kom, omdat ik aan allerlei draden vastzit.
'Michael? Zou jij mijn haar alsjeblieft in een knot willen doen? Ik heb het echt warm.'
Hij knikt en ik geef hem een elastiek aan, waarna hij behendig een knot in mijn haar maakt. Ik bedank hem en bloos, ik ben nog langer niet over deze jongen heen.
'Ik ga even naar de wc, zo terug.' zegt hij, waarna hij wegloopt. Jamie zit achter de telefoon filmpjes te kijken, dus die merkt niet wat wij zeggen. Hoop ik.
'Dus, jij en Michael? Alweer?'
Ik haal mijn schouders op en zucht, het is lastig. Ik wil niet weer dezelfde fout maken.
'Ik ben echt verliefd op hem, maar ik ben gewoon bang dat hij weer iets flikt, snap je? Hij is zo lief maar ik vertrouw hem gewoon niet helemaal.'
'Je moet gewoon op een paar dates gaan, kijken of hetzelfde gevoel als vier jaar geleden er nog is. Michael vindt je echt nog heel leuk, Darcy. Hij stopt niet met praten over je, geloof me.'
Ik bloos als een malle, ik vind hem ook nog steeds leuk. Dat gevoel is eigenlijk nooit weggegaan in die vier jaar.
'En jij, Ash? Kay ziet eruit als een leuk meisje.'
Ashton heeft al een paar dates gehad met een meisje, Kay. Ze is echt super lief en kan goed omgaan met Jaimie, wat echt leuk is om te zien.
'Eh, ja. We zijn nog vrienden, maar volgende week hebben we weer een date en ik was van plan om haar dan te vragen.'
Ik knik vrolijk en begin te juichen. Ze zijn zo leuk samen.
'Maar, één probleempje voor jou en Michael. Over een maand gaan we op promo tour voor onze single, Easier. Ik heb geen idee of je mee zou mogen, maar dat zal hij wel leuk vinden.'
'Ja, en Harry verschrikkelijk. Ik kijk nog wel, maar bedankt voor het vertellen.' zeg ik glimlachend.
Michael komt weer terug van de wc, waarna ook snel Luke en Harry weer binnen komen. Ze stinken enorm naar rook.
'Ik wist niet dat je weer was begonnen met roken, Harry?'
Hij haalt zijn schouders op en ik grinnik, ik snap het wel. Hij heeft echt super veel stress de laatste tijd.
'Zal ik wat kleding voor je meenemen morgen?' vraagt Michael, waarna ik knik. Ik moet hier nog een week liggen dus schone kleding zal fijn zijn.
'Het bezoekuur is voorbij, jullie moeten echt gaan.' meldt een doktersassistente, waarna de jongens de kamer verlaten. Michael blijft nog even zitten en staat dan op.
'Oh ja, Darcy?'
Ik kijk op en zie Michael grijnzen, waardoor ik frons. Wat is hij van plan?
'Ik hou van je.'
JE LEEST
How?
FanfictionDarcy is inmiddels twintig jaar oud, en woont bij haar moeder en zus in Londen. Darcy is samen met Luke, maar heeft nog steeds gevoelens voor Michael, waarmee ze een dochter heeft van 4, Jaimie. Hoe loopt dit af? - Vervolg van 'Why?', lees die eers...