23.

524 23 3
                                    

- POV Darcy -

Na het douchen zijn we meteen naar boven gegaan, en zodra we op bed gingen liggen viel Michael al meteen in slaap. Ik lig nog steeds wakker, want ik ben te druk met nadenken.

Hij was zo bang, zo fragiel.

Zijn bezwete lichaam tegen die van mij gedrukt, bang dat ik weggerukt zou worden uit zijn leven. Eindelijk slaapt hij, nadat ik hem heb overtuigd dat ik bleef liggen totdat hij weer wakker was.

Nu lig ik hier, klaarwakker, gedoucht. Ik kriebel door zijn haren en druk af en toe een kus op zijn kruin.

Hij snurkt zachtjes, wat me laat glimlachen. Hij is zo enorm schattig. En knap. En lief.

'Ik hou van je.' zeg ik zacht, wetend dat hij het toch niet hoort. Ik kan het hem niet vaak genoeg zeggen.

Ik ben niet van plan om te slapen, bang dat hij weer een nachtmerrie krijgt en ik niet wakker wordt. Hij maakt zich zorgen om mij, dus ik om hem.

Hij ligt met zijn rug tegen mijn borstkas aan, wat er misschien gek uitziet, maar voor nu is het perfect.

Het feit dat Michael een nachtmerrie had over dat ik met Zayn uitging, en dat ik zelfmoord pleegde, doet me pijn. Heel veel.

Ik heb Ella nog niet weer gezien, maar morgen komt ze hierheen. Nou ja, dat is vandaag dus. Harry is er net zo enthousiast over als ik, en ik ben blij dat ze komt na dit, want dan kan ik het haar vertellen.

Een gaap verlaat mijn mond, waardoor ik grinnik. Ik sluit mijn ogen en niet veel later val ik in een diepe slaap.

.

De volgende ochtend word ik wakker doordat Michael zwaar aan het ademen is, maar hij is niet wakker. Ik werp vlug een blik op de klok, die tien uur aangeeft.

Ik sla mijn armen om hem heen, en zodra zijn ogen open schieten slaat hij ook zijn arm om mij heen en begint te huilen.

'Shh, het is oké. Ik ben hier, ik blijf bij je.'

'I-ik zag het beeld weer. Je zal dat nooit doen. Je laat me nooit alleen, toch?'

Hij klinkt zó onzeker, en het breekt mijn hart. Aangezien hij mij al eerder zo heeft gevonden is hij bang dat het een keer fout gaat.

'Ik hou van je, Michael. Ik laat je nooit alleen, nooit.'

Hij knikt en zijn hele lichaam trilt, wat mijn maag laat omdraaien. Alleen doordat hij het nieuws krijgt dat ik met Zayn moet omgaan voor publiciteit, krijgt hij nachtmerries.

'Ik ben bij je, babe. Ik hou van je. Zoveel.'

Ik veeg zijn tranen weg en druk een zwakke kus op zijn lippen, maar het is genoeg voor nu. Hij voelt zo breekbaar aan.

'Bedankt.' zegt hij zacht, waarna hij kort zijn ogen sluit. Ik haal langzaam mijn handen door zijn haar, waardoor hij glimlacht.

Zodra ik stop en mijn hand wegtrek, pakt hij met gesloten ogen mijn hand en legt hem op zijn hoofd, waardoor ik in de lach schiet.

'Je bent zo schattig.'

Ik zie hem fronzen, maar dat maakt me niks uit. Hij ís schattig. Ik woel weer door zijn haren en druk een kus op zijn voorhoofd.

Zijn wangen worden rood, waardoor ik grinnik. Ik veeg zijn tranen weg en zodra hij zijn ogen opent, besluiten we uit bed te gaan.

Ik help hem met kleren uit te zoeken, waarna ik zelf ook een setje kleren pak. We kleden ons om en lopen vervolgens naar beneden.

De jongens begroeten ons, terwijl we aan tafel gaan zitten. Ik laat Michael zijn hand niet los, die als een malle aan het trillen is.

'Gaat het wel Michael? Je ziet helemaal bleek.'

'J-ja. Het gaat.' zegt hij voorzichtig, terwijl hij een beetje met zijn eten zit te spelen. Ik knijp in zijn hand en knik onopvallend naar zijn bord.

Hij knikt en begint te eten, waardoor ik hetzelfde doe. Het blijft stil, je kan een speld horen vallen.

'Ik ben klaar met deze stilte. Hoe hebben jullie geslapen?' vraagt Louis ineens, waardoor we allemaal lachen.

Michael mompelt een 'goed', maat alleen ik weet hoe het zit. Al snel is er een gesprek aan de gang, die ruw onderbroken word door de deurbel.

'Ella!' gil ik, waarna ik omhoog spring en naar de deur ren. Zodra ik hem open staat Ella in een wit jurkje, die super mooi is. Harry gaat kwijlen zodra hij haar ziet.

'Ella!' schreeuw ik nogmaals, waarna ik mijn armen om haar heen sla. Ze glimlacht en begroet me ook, terwijl we elkaar loslaten.

We lopen de keuken in en ik zie Harry op zijn lip bijten, waardoor ik mijn ogen rol. Ik stel Ella voor en ze neemt twijfelend plaats naast Harry, de enige vrije plek.

'Misschien is het goed als je met Ella gaat praten.' fluistert Michael, waarop ik knik. Ik druk een kus op zijn wang en meteen staat Ella op.

We lopen in stilte naar boven, maar zodra we op de kamer komen begint Ella hyper te springen.

'Hij is nog knapper in het echt! Ik kan niet wachten op onze date vanavond. Ik heb kleren meegenomen.'

Ik knik en we ploffen op mijn bed, waar ik ineens in huilen uitbarst. Ella slaat verbaasd haar armen om me heen en wiegt me zachtjes heen en weer.

'Wat is er?'

'Vannacht werd ik, werd ik wakker van Michael die aan het schreeuwen was. Hij had een nachtmerrie, over mij. Hij had gedroomd dat ik moest daten met een andere jongen, dat we op een date gingen en die jongen me zoende. Hij werd boos en toen had ik zelfmoord gepleegd. Hij was ontroostbaar en dat heeft me zo aan het denken gezet.'

Ella wrijft geruststellend over mijn rug, wat me zwak laat glimlachen. Ik trek mezelf terug uit de knuffel en veeg mijn tranen weg.

'Wat dacht je op het moment dat hij wakker werd?'

Ik zucht, dit is een standaard vraag van haar. Het is fijn, maar het wordt irritant.

'Nou, ik was in de war en raakte in paniek, maar liet het niet zien. Ik maak me nog steeds super veel zorgen en hij is zo bang dat hij me verliest.'

Ella glimlacht zwak en ik hoor gestommel op de trap, waardoor ik mijn ogen rol.

'Darcy? Mag ik binnenkomen?'

Harry, serieus? Hij wilt Ella gewoon zien. Nu weet ik niet of Ella nog wat wilde vertellen.

'Nee! Ella en ik zijn nog niet klaar.'

Zijn voetstappen sterven af, waardoor ik zucht. Ella pakt mijn handen vast, glimlacht en knijpt even.

'Misschien moet Michael ook naar een psycholoog. Hij heeft iets traumatiserend meegemaakt, Darcy. Hij heeft je meerdere malen enorm kwetsbaar gezien, met sneeën op je arm. Ik snap dat je hem wilt helpen, maar je kan het zelf niet.'

Ik knik begrijpend en sla mijn armen om haar heen. Ik ben blij dat ik Ella weer heb gezien.

'Dankjewel.'

How? Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu