- POV Darcy -
'Zou je niet weer willen zingen?'
Ik bijt op mijn lip en kijk Matt aan, de manager van de jongens. Waarom ik hier zit? Geen idee. Mijn gedachtes gaan terug naar vier jaar geleden maar daar moet ik niet aan denken.
'Natuurlijk, het lijkt me super leuk, maar ik weet niet of ik wel echt een podium mens ben.' geef ik toe, en ik zie Matt op zijn lip bijten.
Even een samenvatting zodat jullie het ook begrijpen: Matt wilt mij een platencontract geven. Geloof me, het lijkt me geweldig, maar nogmaals, ik weet niet of ik een podium mens ben.
'Waar ben je bang voor?'
Ik zucht en voel tranen in mijn ogen prikken, terwijl ik slik. Matt had dit niet verwacht, dus staat hij op en omhelst me.
'Ik ben zo bang dat ik compleet afga. Dat ik haat krijg, dat mensen me niet leuk vinden. Ik vind de paparazzi verschrikkelijk en ik weet echt niet of ik zo'n leven wil.'
We blijven even zo staan, en gek genoeg voelt het vertrouwd. Ik mocht Matt vier jaar geleden echt niet, maar hij is echt super aardig.
'En wat nou als je vanavond het voorprogramma voor de jongens zingt? Je kunt kijken of je het wat vindt en je kunt de reacties van fans zien.'
Ik bijt op mijn lip en zucht, ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik ben zo bang. Mijn blik vestigt zich op de grond, maar al snel voel ik een vinger onder mijn kin.
'Luister, Darcy. Ik heb je horen zingen, meerdere keren. Je stem is prachtig, je ziet er zelf ook niet verkeerd uit, mensen gaan van je houden. We gaan een setlist maken, en dan kan je altijd kijken of je het wilt of niet. Oké?'
Blozend knik ik, noemde Matt mij nou knap?
'Oké, ik stel voor dat je sowieso een nummer van de jongens zingt, van beide bands. De rest mag je zelf invullen, oké?'
Ik knik zenuwachtig, wat hij lijkt te merken. Hij pakt mijn handen vast en zucht.
'Het komt goed, echt.'
Ik glimlach en bedank hem, waarna we de setlist samen stellen. De nummers van de jongens die ik ga doen zijn 'Fool's Gold' en 'Wherever you are.'
De rest vullen we nog in, maar het is lastig. Ik heb echt geen idee welk nummer bij mijn stem past.
'Ik stel voor dat je een nummer van Billie Eilish zingt, kan je die hoogte halen?'
Ik knik, ik heb echt zo vaak nummers van haar gezongen. Matt glimlacht breed en zodra we de setlist afhebben, loop ik naar Michael.
'Wat moest Matt van je?' vraagt hij kortaf, waardoor ik frons. Waarom is hij ineens zo boos?
'Ik mag vanavond in jullie voorprogramma zingen, maar ik weet niet of ik het wel wil. Verder niets, hoezo?'
Hij reageert niet meer, ik had hem toch echt wel wat vrolijker verwacht. Hij is zo chagrijnig.
Wacht, straks heeft hij ons zien knuffelen. Shit.
'Ik dacht dat je hem haatte?'
Jep. Hij heeft het dus gezien. Ik vloek in mezelf en kijk Michael aan, hij heeft tranen in zijn ogen.
'Jullie stonden zowat op het punt om te zoenen! Hij keek je zo aan en jij waarschijnlijk ook en hij vind je leuk en-'
Ik stop hem door mijn lippen op die van hem te drukken. Zo is hij eindelijk stil, plus ik hou van hem dus zoenen is geen straf.
Ik trek terug en zie hem glimlachen, maar wel met waterige ogen. Hij zucht en haalt een hand door zijn haar.
'Hij knuffelde me omdat ik bang was, Michael. Ik ben niet verliefd op hem en ik vind hem ook niet leuk, echt niet. Kijk dat hij mij leuk vindt, is zijn probleem.'
Michael grinnikt zachtjes en drukt nogmaals zijn lippen op die van mij.
'Dus, ga je vanavond optreden?'
Ik haal mijn schouders op en plof op de bank. Michael ploft naast me neer en trekt me op zijn schoot.
'Ik zal het geweldig vinden, en ik weet zeker dat je het kan. Je bent geweldig, Darcy. En je stem ook. Ik weet zeker dat fans je leuk gaan vinden, dat beloof ik.'
Ik knik langzaam en zucht, ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik het moet doen. Aan de ene kant lijkt het me echt geweldig, maar aan de andere kant verschrikkelijk.
Je kunt niet meer normaal over straat, als mensen het leuk vinden dan, er is 24/7 paparazzi bij je en ik ben al bekend als Harry zijn zusje en Michael's vriendin.
Maar, misschien kan het wel helemaal geen kwaad. Ik heb nu toch al last van de paparazzi en van dat ik niet normaal over straat kan.
'Wie is anders het voorprogramma?'
'Niemand. We hadden geen voorprogramma, want de shows zijn niet zo lang. Dus, als jij gaat optreden is de show langer en is er dus wel een voorprogramma.'
Ik knik langzaam en zucht, ik ga het doen. Ik vind optreden best leuk, denk ik.
'Ik ga het doen.'
.
'Hallo Antwerpen!'
Michael staat op het podium, alleen. Hij gaat mij erop roepen, en de zenuwen gieren door mijn lijf. Harry knijpt even in mijn schouder en drukt een kus op mijn wang.
'Je kunt het.' fluistert hij, waarna ik hem bedank. Hij is zo lief voor me.
'Zoals je ziet sta ik hier alleen. En nee, de rest is niet dood. Ik wil namelijk jullie voorstellen aan ons allereerste voorprogramma deze tour, mijn vriendin: Darcy!'
De zaal begint te gillen en te springen, waardoor ik glimlach. Ik loop naar Michael toe en hij geeft me de microfoon, waarna hij een kus op mijn lippen drukt en wegloopt.
'Dus, als jullie mij niet kennen. Ik ben Darcy, en ik word nu gedwongen om voor jullie te zingen. Nee grapje, het was mijn eigen keus. Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Dit is Fool's gold!'
- POV Michael -
Trots sta ik te kijken naar Darcy, ik ben zo blij voor haar. Ze geniet er zo te zien echt van, net zoals de fans. Matt staat ook te kijken en knikt een paar keer, waarna hij iemand belt.
Ik kan nog net het woord 'platencontract' opvangen, waardoor mijn glimlach alleen maar groter wordt.
Zodra ze 'Lovely' van Billie zingt, zie ik tranen in haar ogen staan. Dit nummer is moeilijk voor haar, aangezien het haar stemming perfect beschrijft.
Ze zingt nog een paar nummers, waarna ze de mensen bedankt en het podium afloopt. Ik sla mijn armen om haar heen en druk een kus op haar lippen.
'Ik ben zo trots op je, babe.'
JE LEEST
How?
FanfictionDarcy is inmiddels twintig jaar oud, en woont bij haar moeder en zus in Londen. Darcy is samen met Luke, maar heeft nog steeds gevoelens voor Michael, waarmee ze een dochter heeft van 4, Jaimie. Hoe loopt dit af? - Vervolg van 'Why?', lees die eers...