16.

501 24 1
                                    

- POV Darcy -

Toen we terug kwamen, heb ik niks anders zitten doen dan huilen. Ik kan gewoon geen kinderen krijgen.

'Babe, het is oké.'

Mijn handen trillen als een malle, terwijl Michael me heen en weer wiegt. We waren gisteren nog zo blij omdat we het wilde proberen.

'Jullie kunnen altijd nog een kindje adopteren.' zegt Luke zacht.

Ze begrijpen het niet. Ze snappen niet dat ik weer een kindje in mij wil hebben, van Michael. Zijn genen, niet die van iemand die we niet kennen.

Ik reageer niet en sta abrupt op, waarna ik naar buiten loop. De paparazzi is meteen actief en ik veeg vlug mijn tranen weg, wat niet veel nut heeft aangezien ze blijven komen.

De paparazzi is akelig stil, maar ze blijven foto's maken. Ik loop naar een Starbucks en bestel een drankje.

Ik word gebeld door Michael, maar ik besluit hem te negeren. Ik moet mijn hoofd even legen, plus ik moet Harry bellen.

Ik loop met mijn koffie naar buiten en zoek een plekje op waar geen paparazzi en andere mensen zijn.

Ik toets Harry's contact in en duim dat hij opneemt. Wat hij gelukkig snel doet.

'Hey zusje, alles goed?'

'Nee, ik kom net weer van de huisarts en kreeg te horen dat het niet mogelijk is om zwanger te worden. Ik voel me zo klote, Harry. Ik wil zo graag weer een kindje.'

Ik barst weer in huilen uit en hoor Harry slikken aan de andere kant van de lijn. Hij weet niet wat hij moet zeggen, maar dat vind ik prima. Zijn stem horen is al genoeg.

'Ik wil je zo graag knuffelen nu. Het komt allemaal goed, dat beloof ik je. Ik mis je.'

'Ik mis jou ook, Haz. Kunnen jullie niet komen of zo?'

'Nee, sorry.' zegt hij zacht. Ik kan horen aan zijn stem dat hij liegt, waardoor ik een glimlach niet kan onderdrukken.

'Het is oké. Maar ik moet gaan, ik hou van je.'

'Ik ook van jou.'

Met een grote glimlach loop ik terug naar de tourbus. Harry was overduidelijk aan het liegen, dus ik weet dat hij wat van plan is.

Zodra ik weer bij de tourbus ben, komt Michael op me aflopen voordat ik een stap kan zetten. Hij heeft zijn armen strak om me heengeslagen en volgens mij huilt hij.

'Ik dacht echt dat ik je kwijt was.'

Nu lopen de tranen ook over mijn wangen, voor de zoveelste keer deze week. Ik kan het gewoon niet aan dat Michael zo bezorgd is en bang is dat hij mij kwijtraakt.

'Ik ben er nu.' zeg ik zachtjes, bang dat mijn stem halverwege de zin overslaat. Michael houdt me alleen maar strakker vast, wat de paparazzi heel leuk vindt. Maar dat boeit me echt niets op dit moment.

Niet veel later lopen we naar binnen, zodat we kunnen praten zonder dat alles op het nieuws komt te staan. Michael pakt zenuwachtig mijn hand vast en zucht.

'Darcy, beloof me niet boos te worden.'

Ik knik en meteen krijg ik argwaan. Ik vertrouw hem, dat doe ik echt. Maar de laatste keer toen hij het gesprek zo begon zat ik niet veel later huilend bij mijn moeder.

'Ik wil dat je je psycholoog gaat FaceTimen, nu. Je bent er slecht aan toe en ik maak me echt zorgen om je. Je mag mijn laptop lenen, als je haar maar belt. Ik kan je niet verliezen, echt niet.'

Ik zucht en zie de andere jongens mij afwachtend aankijken, waarna ik knik. Michael heeft gelijk.

'Ga ik doen. Is het goed als ik voorin ga zitten, voor de privacy?'

Iedereen knikt, dus pak ik vlug Michael zijn laptop en loop naar de voorkant van de bus. In Londen is het nu ongeveer 11 uur in de ochtend, dus ze moet wakker zijn.

Ik typ zenuwachtig haar contact in en druk op FaceTime, waarna er al snel opgenomen wordt.

'Hey Darcy! Fijn je weer te zien.'

'Hi Ella, ik belde je even om te vertellen hoe het de afgelopen week is gegaan. Ik had je verteld over Michael, toch?'

Ze knikt hevig en glimlacht, waardoor ik hetzelfde doe. Ella is mijn psychologe, ze is echt nog jong, twee jaar ouder dan ik. Daarom zijn we meer vriendinnen dan dat ik haar cliënt ben.

'Nou, hij wilt dus heel graag kinderen. Ik wilde het eerst niet, bla bla bla. Toen kwam ik aan het denken en ik wil het super graag, maar ik ben al een paar maanden niet ongesteld geweest. Door mijn verleden dacht ik dat ik weer ondergewicht had en dat de reden was, maar we zijn naar de dokter geweest en die heeft bevestigd dat ik onvruchtbaar ben.'

'Oh jeez, Darcy! Heb je jezelf weer pijn gedaan?'

Ik schud trots mijn hoofd, waardoor Ella ook glimlacht.

'Dat is al een ding om trots op te zijn. Het spijt me echt, dat je onvruchtbaar bent. Denk aan de positieve dingen. Je hebt een vriendje die zielsveel van je houdt, je hebt een gezonde dochter. Dat jullie nu geen kinderen meer kunnen krijgen is natuurlijk klote, maar er huppelt al een wondertje van jullie rond. En, jullie zijn rijk genoeg om een kindje te adopteren als jullie dat zouden willen.'

Ik knik, ze heeft gelijk. Jamie is er al, plus adopteren is altijd nog een mogelijkheid. Ja, ik zou graag weer zwanger willen zijn, maar ik denk ook niet dat mijn lichaam daar nu toe in staat is.

'Maar oké, genoeg depressieve praat. Hoe is het daar? Waar ben je nu?'

Ik grinnik zacht, dit is dus het voordeel aan een psychologe dichtbij je eigen leeftijd. Ella is echt mijn allerbeste vriendin geworden in een korte tijd.

'Nou, we zijn nu in Antwerpen. Het is echt geweldig, alleen de paparazzi is wat minder, maar dat ben ik inmiddels gewend. Michael is echt super lief voor me en om al die fans te zien is echt geweldig. Ik ben echt trots op ze, maar ik mis Jamie en de jongens wel.'

'Vooral Harry zeker.'

Ik knik en er groeit een grijns op mijn gezicht. Ella vind Harry leuk, en niet zo'n beetje ook. Ik moest van haar een keer een foto maken met als we gingen zwemmen, zodat ze hem zonder shirt kon bewonderen.

'Ik mis hem echt heel erg. Eerst wilde ik hem nooit van mijn leven zien en nu zijn we onafscheidelijk.'

Ella knikt langzaam en zucht, waarna ik hetzelfde doe. Ik hoor voetstappen achter me en niet veel later twee armen om mijn middel.

'Hey babe.'

'Awh jullie zijn zo schattig! Doe Harry de groetjes van me, ik moet nu gaan.' zegt Ella vlug, waarna ze ophangt.

'Doe Harry de groetjes van me? Ella wordt je schoonzus binnenkort of niet?'

Ik grinnik en schud mijn hoofd, terwijl ik Michael zijn laptop teruggeef.

'Ella heeft een enorme crush op Harry. Als we terug zijn van tour komt ze een keer bij ons, dat hebben we afgesproken.'

'Ik ben blij dat je het goed met haar kunt vinden. Je had iemand nodig zoals Ella, Darcy.'

How? Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu