De Eerste Ontmoeting

3.2K 60 6
                                    

Pov Julia

Ik lig bij Matthijs thuis op de bank, we hebben net gegeten. En eerlijk het was niet heel erg ongemakkelijk ofzo. En met Fleur kan ik het al best goed vinden. Ze is een lieve meid. Ze speelt nu met Levi. 'Hoe vondt je het schat' fluister Matthijs in mn oor. Ik lig precies met mijn oor bij zijn mond dus hij kan stil blijven liggen. 'Het viel me niet tegen, ze zijn best lief' fluister ik zo zacht mogelijk. 'Ik zij toch dat het mee zou vallen' fluistert hij. 'Jaja dat weet ik je hebt altijd gelijk' zeg ik wat harder. 'Zie je hij wordt nu al irritant' zegt Fleur die het laatste dus hoorde.

'Jaja dat is hij inderdaad, ik weet niet of ik zo wel kan leven' lach ik. Matthijs knijpt in mn arm. 'Eyy geen mishandeling meneertje' zeg ik nep verontwaardigd. Levi staat op en loopt naar Matthijs en zegt: je mag mama niet knijpen Mahhijs! 'Oeps sorry ik zal het niet meer doen' is zijn lachende antwoord en als bewijs geeft hij mij een kusje. 'Zo weer goed' vraagt Matthijs. Hij knikt en zegt: ja dat mag.

'Sorry maar Levi moet slapen dus' verontschuldig ik me tegenover de moeder van Matthijs. 'Ahh geeft niet joh, maar kom je binnenkort weer' zegt ze lief. 'Ja tuurlijk en bedankt voor het eten hè' zeg ik. Ik geef haar een knuffel en Levi en Matthijs doen hetzelfde. Dan lopen we naar de auto.

Als ik thuis kom ligt Levi al in bed, we hadden het zo dom gedaan dat mijn scooter nog bij Matthijs stond. Maar Levi kan niet achterop natuurlijk dus die brachten we eerst naar huis en toen gingen wij weer terug naar Matthijs. Ondertussen heeft mijn moeder Levi op bed gelegd.

Maar helaas heb ik ook een school leven en moet ik nog wat doen voor school ook. Jemig daar heb ik dus echt geen zin in.

Pov Matthijs

Ik plof mijn bed in zodra ik me heb ongekleed. Ik ben best wel moe. Vandaag was Julia mee naar mijn ouders. En ja die deden net als Fleur en Wouter best normaal. Ze hebben dus toch een hart. En volgens mij vondt Julia het best gezellig. Ze was eerst bang voor de mening van mijn ouders over haar. Ze wilde het niet toegeven maar dat kwam wel doordat ze Levi heeft. Volgens mij dacht ze dat ze haar een slet zouden vinden ofzo. Maar ze zei van niet, maar ik heb haar wel door.

Ik stap gapend uit mijn bed, ik moet trainen. Maar ik ben nog moe, ik heb vandaag gewoon even geen zin. De laatste tijd ben ik steeds bekender geworden en heb ik het gevoel dat ik geen fouten meer mag maken. Onzin natuurlijk maar ik voel we de druk ofzo.

Ik moet maar gewoon doorgaan en schijt hebben aan wat mensen vinden. Dat is ook wat mijn moeder altijd tegen me zegt. Dus dan klopt het want moeders hebben meestal gelijk.

'Eyy dikkie' wordt ik door wat mensen begroet in de kleedkamer. Ik groet ze terug en begin met omkleden. Hakim heeft een muziekje aangezet en we zingen lekker mee.

Vrolijk lopen we daarna naar de training. Buiten is het flink koud maar we trainen eigenlijk altijd buiten dus ook nu. Gek eigenlijk dat ik nu wel vrolijk ben. Geen idee waarom, ik lijk wel een meisje met die moodswings.

'Jongens ga maar even rondjes rennen' roept onze trainer. We luisteren natuurlijk braaf en beginnen met rennen.

Na een leuke training zak ik neer in de kleedkamer. Ik pak mijn telefoon en lees
Julia❤: shit Luuk stalkt me ofz, ik zag hem weer toen ik naar school ging letterlijk 2 straten bij mijn huis vandaan
U: kutjong, ben je oké??

Ik haat die gozer, het is al oneerlijk dat hij vrij is. Dan moet hij zich niet gaan bemoeien met Julia. Zij koos ook niet voor dit. 'Heyy gast wat kijk je boos' zegt Frenkie, die naast me zit. 'Gezeik met die verkrachter van Julia' zeg ik kort. 'Ohh wat' zegt hij verbaasd. 'Hij is vrij en ze komt hem overal tegen, dat kan geen toeval zijn want Amsterdam is groot' zeg ik boos. 'Ohh das inderdaad wel kut' antwoordt hij.

Een halfuur later zit ik in de auto onderweg naar huis. Er komen nog wat gasten van het team naar mij toe om te chillen. Dat doen we best vaak.

Pov Julia

Ik haat hem echt, waarom kan die me niet met rust laten. Het kan niet dat ik hem zo vaak tegenkom. Amsterdam is groot, te groot om 1 persoon in een hele korte tijd zo vaak tegen te komen. En wat hij zei, dat hij Levi weer wilde zien. Ik geloof het niet. Dat doet hij waarschijnlijk om mij dwars te zitten. De sukkel dat hij is.

Oké nu opletten want anders haal ik mijn opleiding nooit. En dan heb ik voor niks geleerd al de tijd.

'Dag schat tot morgen' zeg ik terwijl ik Melanie een knuffel geef. 'Tot morgen Juul' zegt ze terug. Dan rijden we allebei een andere kant op. Thuis aangekomen ben ik helemaal alleen. Mn vader is een dagje met Levi weg dus hoef ik alleen maar te koken. Maar eerst Netflix kijken. Ik pak de afstandbediening en plof op de bank. Ik zoek een leuke film en besluit Perfect Date te kijken. Want daar speelt Noah Centineo in en die is zooo knap.

Als de film bijna een uur bezig is hoor ik de deur opengaan en ik kijk verschrikt op. Het is Sem, niets om bang voor te zijn. 'Heyy zussie' begroet hij me. 'Heyy kleine broer' zeg ik terug. 'Ik haat jou' krijg ik daarop terug. 'Liefde naar jou' lach ik. En ik kijk weer verder. Sem pakt wat eten en ploft naast me op de bank. 'En hoe was het gister' vraagt hij. 'Oh gezellig hoor beetje onwennig maar ze zijn heel lief' zeg ik. 'Hij is nog steeds leuker dan zn broer' lacht Sem. 'Jaa tuurlijk, maar zn zusje is wel wat voor jou' zeg ik enthousiast. 'Tssss ik ben een gelukkige vrijgezel hoor' lacht hij me uit. 'Jaja wacht maar, ik ga zorgen dat jullie elkaar gaan meeten' zeg ik. 'Je doet maar' lacht hij.

'Weetje Juul, ik zag Luuk vandaag nog' zegt hij dan. 'Wat jij ook al, echt hij stalkt ons ofzo' zeg ik verontwaardigd. 'WAT, de sukkel moet oprotten' zegt hij boos. 'Jaa als hij met ons gaat bemoeien ga ik hem aanklagen hoor' zeg ik.

Ik check mn insta en begin daarna met koken. Aardappeldingen uit de oven en een salade. Niet heel moeilijk en ik vind het eigenlijk ook nog best leuk om te doen.


Yesss yess de oranjeleeuwinnen zijn gewoon 2e geworden!! Echt heel knap, ik bedoel VS is wel al 4 keer op een rij wereldkampioen en als we het hun lastig maken is dat fantastisch. Zo jammer dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je het met mannenvoetbal moet vergelijken. En dan nog de mannen stonden niet op het wk. De vrouwen wel en zelfs in de finale.

Zij staan symbool voor het feit dat je nooit moet stoppen met dromen. Zij dachten ook dat dit onmogelijk was maar zie ze nu dan. Laat je niet stoppen door de mening van anderen!!

Sorry voor dit psychische verhaal maar ik ben ongesteld dan krijg je dat

Verliefd Op Matthijs De LigtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu