Pov Julia
'Omaaa' gilt Levi vrolijk als hij op mijn moeder afrent. Lachend omhelst die mijn inmiddels achtjarige zoontje.
Zijn vijf jarige zusje Fay rent als eerste naar Fleur toe die ook in de grote tuin van Matthijs zijn ouders staat.
Fay is gek op Fleur. Ze is dan ook naar haar vernoemd. Fay Lizzy Fleur de Ligt. Want natuurlijk is ze een kindje van mij en Matthijs.
Levi heeft sinds onze bruiloft van 2 jaar geleden ook Matthijs zijn achternaam aangenomen. Hij heet nu dus Levi Aron Steven de Ligt. Naar mijn broer dus.
Mijn moeder stapt vrolijk op me af en geeft me een knuffel. Een voorzichtige om het jongentje in de draagdoek op mijn buik niet te pletten.
Het is de 2 maanden oude Noah Milan Wouter de Ligt. Het is de eerste keer dat hij en zijn tweelingzusje in Nederland zijn.
Joy Luna Sammie de Ligt, zijn tweelingzusje. Ze ligt bij Matthijs in de draagdoek. De twee zijn natuurlijk vernoemd naar Wouter en Sem.
Ook die heb ik inmiddels begroet. Wouter is na een lange relatie weer single maar Sem heeft sinds een jaar een vriendje.
Hij en Lukas zijn super schattig. Het heeft hem lang gekost om het te vertellen maar we zijn ontzettend trots op hem.
De relatie van Steven en Dionne is ook afgelopen helaas. Het werkte gewoon niet meer.
'Heyy broertje' begroet ik hem. 'Ik heb je gemist Juul' glimlacht hij. 'Hoi, ik ben Maria' glimlacht het meisje naast hem.
Dat is zijn nieuwe vriendin. 'Hoi ik ben Julia, en dit is Noah' glimlach ik wijzend op de draagzak.
'Mag ik hem vasthouden?' smeekt Steven. Lachend maak ik de draagzak los en geef Noah aan mijn tweelingbroer.
'Voorzichtig alsjeblieft' vertel ik hem waarna ik nog wat anderen begroet. Daarna plof ik op de tuinbank naast Sem en Lukas.
'Hoe is het met jullie?' vraag ik ze. Ze kijken me vrolijk aan. 'Goed, we zijn op zoek naar een appartementje in de buurt van Amsterdam' vertelt Sem me.
Ik zie hoe zijn ogen stralen en bedenk me hoe dankbaar ik Lukas ben. Er was een tijdje dat Sem wist dat hij gay was maar er niks mee durfde te doen.
Hij voelde zich rot en dat zagen we maar we kwamen er maar niet achter wat er was. Maar Lukas heeft hem geholpen en hij is nu zichtbaar gelukkig.
'Dat is goed nieuw' glimlach ik. 'Wat is goed nieuws?' klinkt Matthijs stem achter me.
'Deze twee gaan samenwonen' vertel ik hem. Matthijs knikt goedkeurend. 'Waar heb je Joy gelaten?' informeer ik.
'Jaaa! Waar is mijn vernoeming?' lacht Sem. 'Drie seconden' lacht Matthijs en hij sprint weg.
Iets meer dan drie seconden later geeft hij Joy voorzichtig aan Sem. Die knuffelt haar gelijk.
Ik leun wat tegen Matthijs aan en kijk hoe Sem en Lukas ons dochtertje bewonderen.
'Mamaaa gaan we naar tante Laureen' roept Fay als ze onze kant op komt rennen. 'Morgen' antwoord Matthijs voor mij.
We wonen in Barcelona aangezien Matthijs daar speelt en hebben Laureen dus al een tijdje niet gezien. Net als de rest van mijn vriendengroep.
We spreken elkaar niet meer zo vaak als vroeger maar we hebben zeker nog contact. Maar toch het meeste met Laureen
Laureen is nog steeds gelukkig met Jack en ze hebben een dochtertje die iets jonger is dan Fay. Ze heet Jolie en zij en Fay zijn echte vriendinnetjes.
'Oké, dus dan is Jolie er ook?' vraagt ze. Ik knik. 'Oké, doei' roept het meisje en weg was ze weer.
'Papaaa, oom Steven wil me pakken' gilt Levi nu als hij op ons af komt rennen.
Vroeger noemde Levi hem al papa maar nu al helemaal. Hij weet wel dat Matthijs niet zijn echte papa is maar waarom precies nog niet. Dat leggen later wel uit.
Matthijs trekt Levi in zijn armen en gromt tegen Steven. 'Als je aan Levi komt eet ik je op' dreigt hij.
Levi schiet hard in de lach en ook Steven moet lachen. 'Laat maar weer' zegt hij waarna hij weer naar zijn vriendin sprint.
'Dankje papa, je bent een held. Doei mama' klinkt het vrolijk waarna we allebei een kus krijgen en dan is ook hij weer verdwenen.
Matthijs trekt me tegen zich aan en drukt een kus op mijn haar. 'Ik hou van je Matt, je bent de beste papa die ik mijn kindjes voor hem kon wensen' glimlach ik dankbaar.
'Jij bent de mooiste, liefste en leukste mama. Maar dat wist je al' fluistert hij terug.
Ik leg mijn hoofd tegen zijn borst en glimlach dankbaar. Iedereen die me vertelde dat ik ongelukkig zou zijn als ik tienermoeder werd was fout.
Het was de beste keuze van mijn leven. Door Levi ontmoette ik Matthijs. Nu ben ik gelukkig met hem, en onze vier kinderen.
Want dat zijn ze. Ze zijn ONZE kinderen. Niemand anders mag ze claimen. Matthijs zal ze altijd beschermen.
En die gedacht maakt me ontzettend gelukkig. Ik hou van iedereen in deze tuin.
Wouter, Fleur, Matthijs zijn ouders. Sem en Lukas, mijn ouders, Steven en zijn nieuwe vriendin, Levi, Fay, Noah en Joy. En natuurlijk Matthijs.
En dan heb ik nog vele vrienden. Ik ben gelukkig en dat pakt niemand van me af.
Er was eerst een andere epiloog maar die was nogal slecht dus dit is een andere. Wel ongeveer dezelfde periode.
JE LEEST
Verliefd Op Matthijs De Ligt
Roman d'amourDit is mijn allereerste boek, de kwaliteit is naar mijn mening beschamend. Dus bij deze ben je gewaarschuwd🙃 Julia is geen gewoon meisje van 19, ze heeft een zoontje van 2,5 en studeert daarbij ook nog Na de gebeurtenissen in haar verleden is ze va...