Geschrokken

3.1K 56 4
                                    

Pov Matthijs

Blij stap ik uit bed, vandaag is een belangrijke dag. We spelen de achtste finale van de Champions League. En we spelen tegen Real Madrid. En ja deze wil ik winnen. Dat moet wel dan kunnen we de wereld laten zien dat Ajax de beste is!

Ik pak mijn telefoon en zie dat ik al weer veel appjes heb
Wout👥: ga knallen broer!
U: altijd, je bent er toch vanavond?

Fleur💚: doe je best!!
U: voor Ajax altijd

En zo heb ik er nog wat, ik lees en beantwoordt ze terwijl ik ontbijt. Als laatste app ik naar Julia
U: kijk je vanavond op tv, ik kan niet zonder jou steun

Ze krijgt het niet binnen, ze zal wel in de les zitten dan.

Pov Julia

Zuchtend lig ik met mn hoofd op de tafel, ik heb net een toets gemaakt die best goed ging. 'Alles okè Julia' vraagt mijn mentrix. 'Ik ben erg moe' zeg ik. 'Als je wil mag je ook naar huis hoor' zegt ze bezorgd. Het klinkt heel verlijdelijk om naar huis te gaan en daar slapen. Maar toch antwoordt ik: nee bedankt het lukt wel. 'Sterkte dan' zegt mn mentrix en ze loopt weer verder.

Om 3 uur ben ik eindelijk thuis, met Levi. En die stuitert van de energie, 
Ik niet maar ik besluit naar het park te gaan dan kan hij voetballen en ik lekker niks doen. Ik trek mn jas aan over mn dikke trui aangezien het nog niet echt warm is. Ik kleed Levi aan, pak een bal, mn oortjes en telefoon en samen lopen we naar het park.

Levi gaat op een veldje spelen met de bal en ik zak neer op een bankje. En zet een playlist aan. Maan begint met zingen


Zolang ik leef
Is er niets dat ik niet doe voor jou
Zolang ik leef
Zit ik goed bij jou
Elke dag is mooier dan de ander
'k Zou niet willen dat jij ooit verandert

'k Vind je lief zoals je bent
En bovendien ben jij diegene
Die mij van a tot z echt kent
.......

Dit nummer vindt ik echt heel mooi, de boodschap ook. Je moet je niet anders voordoen, blijf altijd jezelf!!

Dan appt Laureen
Lau💕: wat moet ik aan vanavond Juul, help me!!
U: moppie tog, wat ga je doen??
Lau💕: film kijken, maar help
U: doe die ruitbroek
Lau💕: met wat erop dan??
U: die zwarte trui ofz en dan die witte Nike's
Lau💕: dankje ik weet niet wat ik zonder jou moet
U

: andersom ook niet hoor mop, veel plezier vanavond en vergeet niet....
Lau💕: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd en altijd jezelf blijven!
U: juist girl

Ik zit nog een poosje op het bankje tot ik me doodschrik, is is dat Luuk??? Fuck nee alsjeblieft niet. Ik kijk goed maar hij is het volgens mij echt. En hij is vlakbij Levi. Maar die durf ik niet te halen. Ik app doodsbang Steven
U: steef kan je naar het park komen, Luuk is hier
Steef😎: ik ben nu onderweg!!
U: luff

Na 5 minuten die wel uren lijken te duren komt Steven eindelijk aangelopen, hij hijgt en zegt: vertel!
'Hij speelt daar en daar vlakbij zit Luuk, maar ik durf hem niet te halen' zeg ik. 'Heeft Luuk je gezien' vraagt Steven. Ik schud van nee. 'Oké jij blijft zitten ik haal Levi' zegt hij en hij loopt naar Levi toe. Ik had geluk dat ik op een onopvallend plekje zat anders had Luuk me allang gezien

Pov Steven  
(ja dat is weer eens wat anders)

Boos loop ik naar Levi toe, vanuit mijj ooghoeken zie ik Luuk zitten maar ik loop gewoon door. 'Kom Leev we gaan' zeg ik tegen Levi, ik til hem op en loop weer weg. 'Zoo Steven nu al papa' zegt een sarrende stem, ik weet dat het Luuk is maar toch draai ik me om. Ik zie dat Levi bang is, ik trek hem dicht tegen me aan. 'Nee dat weet je zelf ook wel' zeg ik kortaf. Ik wil doorlopen maar hij begint weer te praten: oh dus toch, sowiso net zo knap als zn vader mag ik hem even?
'Wat denk je wel, eerst ontkennen dat je de vader bent en dan ineens beste maatjes willen worden? Je kan het bekijken' zeg ik boos. 'Ahh kom nou niet zo boos, het is wel mijn kind' zegt hij overdreven aardig. 'Ahh shutup man dat had je eerder moeten bedenken' zeg ik en kwaad loop ik naar Julia. Wat een sukkel is die gozer!

Ik geef Levi aan Julia en ze knuffelt hem stevig. 'Wat zij hij' vraagt ze gespannen. 'Ik vertel het wel als we naar huis lopen' zeg ik. We lopen richting huis. 'Hij vroeg of ik nu al vader was' zeg ik. 'Sukkel' fluistert Julia. 'Ik zei dat hij wel beter wist, toen zei hij dat hij net zo knap was als zn vader en of hij hem even beet mocht houden. Toen heb ik hem duidelijk gemaakt dat als hij eerst ontkend dat het zijn kind is hij het nu wel kan vergeten. En toen ging die zeiken' zeg ik opnieuw boos. 'Wat een sukkel, hij moet gewoon oprotten' zegt ze. Ik knik, ik ben het helemaal met haar eens.

Pov Matthijs

Julia❤: kan je even bellen als je tijd hebt??

Ik bel meteen   ( ik doe even letters dat is iets makkelijker. M is Matthijs en J is Julia
M: heyy, wat is er??
J: heb je even want het is een heel verhaal?
M: vertel!
J: ik was met Levi in het park was Luuk daar ook inneens!
M: hoooo
J: ja, maar hij zag mij niet, ik heb daarom Steven geappt en die haalde Levi, want die zat dicht bij hem
M: wow, alles okè verder
J: jawel alleen geschrokken en ik mis jou natuurlijk
M: ik jou ook, als het kon kwam ik nu naar je toe
J: het geeft niet, ik ga je vanavond aanmoedigen in mn De Ligt shirt!
M: ahh dat is fijn, maar jij hield niet van voetbal toch?
J: nee maar wel van jou!
M: ahh dat is fijn

'Dikkie kom je' roept Carel. 'Kom zo proffesor' antwoordt ik.

J: ben je er nog
M: ja maar ik moet gaan sorry
J: geeft niet, succes vanavond en vergeet niet ik hou van je!!
M: dankje lieverd!

Ik hang op en loop achter Carel aan. Ik haat die Luuk nu al, de sukkel. Ik snap ook niet dat hij nu al vrij is.

Pov Julia

Zuchtend zak ik op mijn bureaustoel neer. Ik moet echt wat voor school doen, en echt nu want straks speelt Ajax en moet ik kijken. Dus installeer ik me aan mijn bureau.

Een uur later krijg ik een appje
Steef😎: kom je de wedstrijd begint zo!!!

Ik trek snel mijn De Ligt shirt aan en loop zachtjes naar beneden. 'Heyy Juul, sinds wanneer kijk jij voetbal en heb je een Ajax shirt' gilt Sem. 'Klein kind dat weet je zelf, en je mag me dankbaar zijn door mij kon je gratis naar die wedstrijd' zeg ik. Ik haal wat drinken in de keuken en zak daarna naast mn vader op de bank.

'Moest Levi niet kijken' vraagt hij lachend. 'Neene das te laat, maar hij heeft zn voetbalpakje aan' zeg ik lachend. 'Verassend, dat heeft hij nooit aan' lacht hij. Ik grinik, hij heeft gelijk hij draagt het bijna de hele dag en hij wil niks anders aan.

We zitten allemaal op de bank, mn ouders en broers wachtend tot de wedstrijd begint. Dan komen de 2 teams het veld op. Ajax en Real madrid. Matthijs loopt als aanvoerder natuurlijk voorop. Wow als ik zo naar hem kijk besef ik wel dat heel veel mensen naar hem gaan kijken, ze gaan kijken naar mijn vriendje! Dat is toch bizar!

Na driekwartier is het rust. Het is spannend maar nog steeds 0-0
Ik heb al een paar keer naar Matthijs geappt. Ik weet dat hij het nu niet gaat lezen, maar het voelt fijn om hem te appen.

Als de rust afgelopen is komen de teams het veld weer op. In de zestigste minuut komt er een real speler op het doel van Ajax af. Wie het is geen idee, ik heb geen verstand van voetbal. Maar hij schopt de bal richting het goal en ik durf niet te kijken. Is hij raak of niet...............

Cliffhanger!!!!
Of niet als je een beetje Ajax fan bent weet je het antwooord!!!!!

Verliefd Op Matthijs De LigtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu