Girls

2.8K 49 2
                                    

Tijdskip van maandag naar zondag

Pov Julia

'Mam ik ben weg' roep ik als ik zie dat Mikky voor de deur staat met de auto. 'Joe veel plezier schat' roept ze me nog na. Ik open de auto en stap in terwijl ik enthousiast wordt begroet door Mikky: heyy girl, zin in? 'Ja dat wel, ik vindt het alleen een beetje spannend' geef ik toe. 'Lieverd dat is echt niet nodig, ze zijn lief geloof me' stelt ze me gerust. 'Weet ik maar je weet waarom ik het zei' zeg ik dan. Maandag heb ik nog met haar geappt en gezegt wat ik voelde, ze begreep me maar zei dat ik het los moest laten. Ze gaf ook toe het lastig te vinden omdat ze nog veel met Annick omgaat. Maar dat ze niet wil dat het tussen ons in staat. 'Dankje nog voor wat je maandag zei' zeg ik dan. Ze glimlacht en zegt: je moest het weten, en ik vondt het wel mooi dat je ook aan haar dacht.

Na een fijn gesprek komen we aan bij het restaurantje waar we wat gaan lunchen. Naomi, Candy-rae, Carolijn en Daphne komen ook, en vooral met die laatste ben ik blij, Daphne ken ik tenminste nog.

'Hoe oud is ze nu dan' vraag ik Naomi. We hebben een gesprekje over onze kindjes. Ze heeft zelf een dochtertje Sienna. 'Ehm ze is vorige week 1 geworden' antwoordt ze. Toch grappig om een keer met iemand over kinderen te kunnen praten. Oké Naomi is dan wel wat ouder dan mij, maar ik praat eigenlijk zelden met mensen met kleine kinderen.

'Maar ik vindt het wel knap hoe je dat doet hoor, want je gaat vijf dagen per week naar school toch' zegt ze dan. Ik lach en zeg: nou zonder oppas kom je er niet hoor, mn moeder past veel op en andere famillieleden en vrienden ook en pas Matthijs een keertje. 'Ahh lief, gaan ze goed met elkaar om of niet' vraagt ze. 'Jaa echt super goed het zijn echte maatjes, dankzij Levi heb ik Matthijs sowiso ontmoet' vertel ik. 'Ahh jaa dat wil ik ook nog weten, hoe jullie eerste ontmoeting ging' roept ze vrolijk. De rest die ook aan het praten waren hoorden dat en zijn gelijk stil. We schieten in de lach, maar Mikky zegt: nou vertel, ik heb Matthijs zn versie gehoord toen hij bij ons was maar dat was een mannenversie. We lachen weer allemaal en nadat ze erop aandringen dat ik het vertel begin ik het maar te vertellen.

Ik vertel over onze eerste ontmoeting en dat Levi hem herkende en alles wat daarna kwam. Ze vinden het wel een mooi verhaal en daarna vertellen ze  ook hun verhalen.

'Bye girls het was gezellig' zegt Naomi terwijl ze afscheid neemt. Ze geeft me een knuffel en zegt: leuk dat je er was lieve schat, de volgende keer wil ik Levi zien hoor en sterkte weer vanacht. 'Dankjewel hè en ik wil Sienna ook zien hoor' fluister ik in haar oor. Ik neem ook van de rest afscheid en stap dan met Mikky weer in de auto. 'Zoo en hoe vondt je het' vraagt ze lief. 'Ja heel gezellig, je had gelijk' zeg ik lachend. 'Zie je wel ik heb vaak gelijk alleen moet Frenk dat nog even snappen' lacht ze.

Pov Matthijs

Vrolijk spring ik op de rug van Dusan voor dat hij de kleedkamer in loopt. We wonnen met 1-5 en dan kan je als aanvoerder best tevreden zijn. Bezweet stap ik onder de douche en een uurtje later zijn we alweer onderweg naar Amsterdam.
Julia❤: gewonnen🎉🎉🎉🎉
U: zoo je bent op de hoogte hoor, wordt je fan
Julia❤: wie weet, maar de gezinsapp stond vol met filmpjes dat ze uit hun dak gingen of de nieuwe commentator speelden
U: 😂😂 ik mag ze wel, wat vonden ze van mij?
Julia❤: oeh dat weet ik niet, Levi was je continu aan het supporter dus of dat positief of negatief was😉
U: ik voelde me al zo gesupport maar dat kwam dus daardoor
Julia❤: 😂

Een tijdje later lig ik lui op de bank, neflix is gewoon mn leven oké. En na een wedstrijd moet je rustig aan doen, dus dan mag dat toch gewoon. Dan bedenk inneens dat Julia met een paar spelersvrouwen weggging en dat ze best zenuwachtig was.
U: was het trouwens leuk vanmiddag
Julia❤: jaa viel echt heel erg mee, heb nog veel met Naomi gepraat over onze kindjes
U: ik wist het wel, ja Sienna is echt een lieverdje
Julia❤: ik wil Levi en Sienna gewoon laten daten
U: doe je best😂

Ik wist wel dat ze het met die meiden zou kunnen vinden, ze maakt zichzelf te bang. Ze is bang voor de mening van anderen maar dat is helemaal niet nodig. Ze is perfect zo als ze is, oké niemand is perfect maar ze lijkt er anders wel veel op.

Ik lig nog steeds lui op de bank als de bel gaat. Ik sta op en open de deur. 'Eyy broeder' wordt ik begroet door Wouter. Fleur die achter hem staat geeft me een knuffel. Dat was inderdaad zo, mn ouders gingen met vrienden uit eten en dus hadden we afgesproken dat Fleur en Wouter hier kwamen eten. Ik groet ze en zeg dan: ik was jullie effe vergeten en heb dus niet echt iets gemaakt ofzo. Ze lachen me heel hard uit.

Dan trilt mn telefoon, ik krijg een appje van Julia
Julia❤: kan ik met Levi en Sem bij jou komen eten ofzo, want ik moet eten maken maar heb geen zin en wil jou ook wel weer zien
U: toppie, Wout en Fleur zijn er ook. Maar idd want woensdag is ondertussen alweer veel te lang geleden.

'Fleur er komen nog meer mensen eten, Julia, Levi en Sem' roep ik naar haar omdat ze ondertussen al in de kast was gedoken op zoek naar eten. 'Gezellig, Sem is haar broertje toch' gilt ze terug. Ik knik en en zak maar weer op de bank. Fleur maakt het eten wel en ik ga nog even gamen met Wouter.

Verliefd Op Matthijs De LigtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu