14. Lang niet gezien

3.5K 65 3
                                    

Pov Julia

We zitten op onze plek in het stadion te wachten totdat de wedstrijd begint. De spelers zijn nog bezig met hun warming-up.

'Hey, ben jij nou Julia' hoor ik iemand achter me vragen. Verbaasd kijk ik om en zie iemand.

'Ehm ja dat ben ik' zeg ik aarzelend. Totdat ik door heb wie het is. 'Daphne?' Vraag ik verbaasd.

Ze knikt vrolijk. 'Dit is Levi' vraagt ze. 'Ja, maar je bent weer terug uit Amerika' vraag ik.

Daphne hoorde vroeger ook bij mijn vriendengroep. Net na het incident met Luuk was ze met haar ouders verhuisd naar Amerika.

In het begin hadden we contact gehouden maar na een jaar was daar eigelijk niks meer van over.

'Maar sinds wanneer ben jij vrijwillig in een voetbalstadion' vraagt ze me lachend. Ze weet ook wel dat ik niet van voetbal houd.

'Kan je een geheimpje bewaren' vraag ik. Ze knikt bevestigend. 'Ik heb met Matthijs de Ligt' fluister ik zodat niet iedereen het hoort.

'Leuk Juul' glimlacht ze oprecht. 'Ik heb dus met andere speler, vandaar dat ik hier ben' grijnst ze.

'Hoo dat meen je niet' lach ik. 'Zeker wel, Daley Sinkgraven maar je kent hem waarschijnlijk niet' grijnst ze.

'Nee inderdaad' beken ik. 'Hij is niet zo bekend ook, maar hij is geblesseert geweest en mag waarschijnlijk vandaag voor het eerst weer spelen' vertelt ze met een duidelijk trotse blik.

'Dat is fijn, zullen we even een selfie maken dan kunnen we checken of Laureen en de rest je nog herkennen' stel ik voor.

'Nog steeds Laureen, Melanie, Jeroen, Nola en jij' lacht ze. 'Altijd' glimlach ik terwijl ik mijn telefoon pakt.

Vriendjes voor de levee

U: *foto*
U: kennen jullie deze nog?

Melanie: is dat Daphne?

Nola: Dafff! Waar kom je haar tegen dan?

U: in het Ajax stadion, ze heeft dus met een teamgenoot van Matthijs!

Laureen: kunnen we niet een keer met haar afspreken?

Jeroen: klinkt als een goed idee Lau!

U: top plan, ik zorg wel dat ik haar nummer krijg

Ik praat nog even met Daphne totdat de wedstrijd begint. Ook zij vond het een leuk idee om weer een keer af te spreken.

'Mama daar is Mahijs' roept Levi enthousiast als hij te zien is op het grote scherm in het stadion.

Een uur later is de tweede helft van de wedstrijd al begonnen. Niet dat ik goed oplet, heel intressant vind ik voetbal nog steeds niet.

Op het stoeltje naast me zit Levi een beetje in zijn ogen te wrijven. Hij is natuurlijk moe aangezien hij zijn middagslaapje heeft gemist.

Ik trek hem op mijn schoot en al snel sluit hij zijn ogen. Al snel merk ik dat hij rustig word en in slaap valt.

Iets later word er gescoord en gaat het hele stadion uit het dak. Ik blijf maar zitten aangezien Levi nog steeds op mijn schoot ligt.

Verliefd Op Matthijs De LigtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu