Weer Vrij

3.1K 58 2
                                    

Pov Matthijs

Net als Julia en ik het gesprek beeindigen trilt mn telefoon opnieuw. Mn moeder.
Mama💛: heb je al gevraagd wanneer ze komt?
U: jemig, waarom wil je dr zo graag zien
Mama💛: ik vraag me af wie de mama is van zo'n leuk kindje. Maar al gevraagd?
U: jaaa, we komen woendsag middag
Mama💛: ohhh gezellig, blijven jullie eten??
U: ja denk het wel, Levi komt ook mee
Mama💛: fijn

Ik zucht wow mam, als ze maar normaal doet als Julia komt en niet allemaal lullige dingen gaat vertellen ofz. Ik bedoel Wouter gaat al lullig doen en als ik pech heb gaat Fleur dan mee doen. En als ik echt heel veel pech heb mn ouders ook. Dus hopen dat ze normaal willen doen.

Zuchtend loop ik de Albert Heijn uit. Dat duurde langer dan ik wilde. Ik ben weer een paar keer herkend en vandaag viel het zelfs nog mee. Maar toch is het best irritant, maar weigeren kan ik niet natuurlijk.

Pov Julia

'Hier Leev, nog een hapje' probeer ik Levi nog een hapje te voeren. 'Neeeeeeeeee' zegt hij en duwt hij mijn arm weg. Ik zucht en ga dan maar zelf wat eten. 'Ik zag vandaag een dubbelganger van Luuk' zeg ik. 'Wat jij ook al, ik dacht hem ook al te zien' antwoordt mn moeder verbaasd. 'WHAT THE FUCK, is hij vrij dan' zeg Steven met een boos gezicht. Ook Sem en mn vader kijken boos.
'Weet ik veel, hij leek erop' zeg ik. 'Maar hoe hij liep en deed, leek hij er echt op' zegt mn moeder. 'Als de flikker Levi wil zien moet hij maar niet denken dat hij daar recht op heeft' zeg ik boos. 'Maar echt, dat verdiend hij niet eens.

'Slaap lekker Leev' zeg ik terwijl ik zn kamer uit wil lopen. 'Nee mama blijven, Levi bang' huilt hij. Ik loop naar hem toe, ga naast zijn bed zitten en aai over zn hoofdje. Hij gaat weer liggen. Ik blijf maar zitten en app Matthijs
U: mn ma heeft Luuk zn dubbelganger ook gezien
Matthijs❤: dubbelganger of geloof je dat hij het echt is??
U: ik begin meer te geloven dat hij het is, misschien zoekt hij ons op om me bang te maken
Matthijs❤: sukkel, ik ben er voor je!
U: tnx💋
U: Levi wil niet dat ik weg ga, hij is bang
Matthijs❤: ach arm kind en arme jij
Matthijs❤: wat was je plan voor vanavond?
U: leren voor een toets en aan een opdracht werken die ik van de buurman heb gekregen
U: hopen dat hij snel slaapt
Matthijs❤: suc6 dan hè

Ik hou van hem, zo lief. Wil me beschermen en helpt me, ik verdien hem niet eens. En hoe hij met Levi omgaat dat is toch geweldig. Over Levi gesproken slaapt hij al? Ik kijk naar hem en zie dat zn ogen dicht zijn en dus sluip ik naar de deur, die ik open laat zodat hij daar niet wakker van wordt.

Gelukkig merkt hij niks en kan ik zo zelf mn kamer inglippen. Ik zoek een paar boeken en een schrift en leg ze op mn bureau. Ik vis mn oortjes van de grond en stop ze in mn telefoon. Ik druk een de playlist met piano muziek aan. Dat leert fijner dan muziek met tekst.

Een uurtje later komt Steven met een glas thee mn kamer binnenlopen. 'Heyy Juul, ik heb thee voor je' zegt hij zacht. Ik kijk op en glimlach dankbaar naar hem terwijl ik mn oortjes uit mijn oren trek. Hij zet het glas voor me neer. 'Zoo vertel je liefdesleven' zegt hij lachend. Ik grinnik en zeg: wat wil je weten dan? 'Alles moppie' lacht hij. 'Alleen als jij ook alles vertelt' zeg ik. 'Je bent slim, maar ik doe het' lacht hij. Dan vertel ik alles over Matthijs. Steven lacht geheimzinnig. 'Wat, wat lach je nou' vraag ik verbaasd. 'Je vindt hem wel behoorlijk leuk hè, je glimlacht van hier tot Tokia' zegt hij. Ik knik en zeg: dat is toch de bedoeling. 'Zeker, ik ben blij voor je' zegt hij terwijl hij me een knuffel geeft. 'En nu jij Steef' zeg ik dan. Ook hij vertelt alles en zo praten we nog lang. Maar dan stuur ik hem weer weg, ik ben nog niet klaar met leren.

Na een halfuurtje ben ik klaar en check ik mn telefoon. Net op dat moment appt Laureen
Lau💕: heyy, hoe was het gister eigenlijk??
U: nieuwsgierig aagje😉maar het was fijn
Lau💕: jaa, das fijn
U: jaa, we hebben nog fijn gepraat, maar weet je ik ga woensdag zn ouders en broer en zus ontmoeten
Lau💕: hoooo heftig
U: maar ze kennen Levi al, maar toch
U: ik en mn ma hebben vandaag een dubbelganger van Luuk gezien
Lau💕: wat jij ook al??
U: hoezo ook???
Lau💕: ik dacht hem ook te zien en mn vader ook
U: hoo shit, denk je dat hij het echt is?
Lau💕: kwee niet we gaan zien
U: maar hoe is het met Jack??
Lau💕: super!! Morgen weer een date
U: ahh lekker

Net op dat moment begint Levi heel hard te huilen en gillen. Snel ren ik naar zijn kamer en trek ik hem op schoot en fluister: stttt het is goed, mama is hier! Hij huilt maar wordt langzaam aan wat rustiger.

Gelukkig want ik haat het om hem zo verdrietig te zien. 'Wat is er lieverd' vraag ik. 'Iemand mij meenemen, ik wil niet' fluistert hij huilend. Ik zie de angst in zn ogen. 'Het is goed lief, ga maar weer slapen' zeg ik zacht. Terwijl ik hem over zn hoofdje aai. 'Mama niet weggaan' nee lieverd ik blijf hier' zeg ik zacht. Ik leg hem weer neer en blijf rustig wachten tot hij slaapt. Na een tijdje slaapt hij en ga ik beneden even praten en ga dan slapen. Ik zal nog wel een aantal keer wakker worden aangezien Levi de laatste tijd een paar keer per nacht droomt.

Ik kruip onder de dekens en zet mn wekker aan. Dan leg ik mijn hoofd op het kussen en aangezien ik erg moe ben slaap ik binnen een kwartier. Maar om half een schrik ik alweer wakker. Levi huilt beter gezegd schreeuwt. 'Ik ren weer naar zijn kamer en til hem op mijn schoot. Ik streel zijn rug. 'Mama niet weggaan' jammert hij bang. Ik til hem naar mijn bed en leg hem daarin en ga naast hen liggen. Zo valt hij na een halfuurtje weer in slaap, na een een tijdje val ik ook in slaap.

Na een nacht waarin ik nog 3 keer wakker moest worden omdat Levi weer een nachtmerrie had. Erg uitgerust ben ik dus niet. Maar ik moet naar school terwijl Levi nog lekker slaapt. Zuchtend pak ik mijn spullen en loop naar beneden. Mn moeder geeft me een knuffel en vraagt: hoe was je nacht, ik heb hem maar 1 keer gehoord. 'In totaal wel 5 keer, hij zei dat hij bang was en dat iemand hem mee nam' zucht ik.

'Ach schat toch' zegt ze. 'Volgens mij gaat het om Luuk, alsof hij voelt wat er is'  zeg ik. Terwijl ik een cracker met kaas maak komt Sem naar beneden. Om 8 uur loop ik naar mn scooter en rij naar school. Benieuwd of ik vandaag vol hou, ik bedoel ik ben kapot moe. Maar volhouden Juul! Hou ik mezelf voor.



Verliefd Op Matthijs De LigtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu