5. Ontmoeten

3.9K 62 0
                                    

Pov Julia

Ik kijk op en zie een bezweette Matthijs staan. Ik schrik me wild en kan nog net een gil inhouden.

Ik doe mijn oortjes uit. 'Hey' zeg ik rustiger dan ik me voel. 'Je komt hier dus vaker' lacht hij.

'Ja Levi speelt hier graag en dan kan ik rustig iets voor school doen' antwoord ik nog steeds een beetje geschrokken.

'Wat studeer je' vraagt hij. 'Grafisch vormgeving' antwoord ik. 'En doe jij nog wat naast voetballen' vraag ik.

'Ik dacht dat je me niet had herkent' vraagt hij verbaasd. 'Nee klopt, je had wel een bekend hoofd' geef ik toe.

'Maar ze keken zondag voetbal en toen begon Levi ineens jou naam te roepen, ik keek en zag inderdaad jou' leg ik uit.

'Ja klopt ik voetbal, maar verder niks' lacht hij. 'Heb je daarna nog meegekeken' vraagt hij.

'Ehm ja' geef ik een beetje verlegen toe. 'En' vraagt hij. 'Ik heb geen verstand van voetbal maar volgens mijn vader en broers speelde je goed' lach ik.

'En je scoorde dus ze waren sowiso blij met je' voeg ik er aan toe. Hij lacht een beetje verlegen. Het ziet er schattig uit.

Vanuit mijn ooghoek zie ik Levi aankomen rennen. Hij rent zo hard dat hij struikelt over zijn eigen benen.

Ik wil opstaan om naar hem toe te lopen maar Matthijs staat al naast hem.

Hij tilt hem op en komt terug lopen. Hij is echt lief, en zou de perfecte vader zijn.

Ik besluit meteen dat ik moet stoppen met deze gedachtes. Dit mag ik niet denken.

Pov Matthijs

Ik heb geluistert naar het advies van Mikky en nu zit ik naast Julia op een bankje.

Ik zie dat Levi op ons af komt rennen. Hij struikelt over zijn benen en valt behoorlijk hard voor over.

Ik sta snel op en loop naar hem toe. Hij huilt. Ik til hem op en loop terug naar het bankje.

Voorzichtig geef ik de nog steeds huilende Levi aan Julia. 'Dankje' glimlacht ze waarna ze Levi knuffelt.

'Hoi Mahijs' begroet hij me nu. Julia veegt de tranen van zijn wangen.

'Ehm mag ik misschien je nummer' vraag ik terwijl ik doodga van de spanning.

'Hmm geef je telefoon maar' zegt ze aarzelent. Ik ontgrendel mijn telefoon en geef hem haar. Het liefst doe ik nu een vreugdedansje.

Een minuut later geeft ze hem met en kleine glimlach. Ze leek toen ik het vroeg wel even te aarzelen maar dat zal ik wel verkeerd hebben gezien.

'Mahijs met Levi voeballe' vraagt Levi me ineens. 'Heb je een bal' vraag ik. 'Hier' zegt Julia terwijl ze naast haar van de grond een bal pakt.

Ik pak hem aan en neem Levi mee. We schieten gewoon een beetje over maar hij geniet wel volgens mij.

We zijn al even aan het voetballen. 'Er belt een Fleur' roept Julia naar me. Ik loop naar het bankje en pak mijn telefoon er af.

Ik neem op. 'Hey zus, wat is er' vraag ik. 'Ehm hoelaat ben je hier' reageert ze. 'Oh fuck' mompel ik.

'Wat' vraagt Fleur. 'Ik was het gewoon vergeten' leg ik uit. 'Oh je komt nog wel' vraagt ze.

'Over 45 minuten denk ik, ik ben hardlopen dus ik wil nog douchen' zeg ik. 'Oké, shiet je op' waarschuwt ze me.

'Ja komt goed, ik zie je zo' zeg ik waarna ik ophang. 'Sorry dat was mijn zusje, ik zou bij mijn ouders gaan eten maar dat was ik vergeten! Dus ik moet gaan' leg ik Julia uit.

Verliefd Op Matthijs De LigtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu