Dromen

3.3K 63 0
                                    

Pov Julia

*ik wordt wakker van het huilen van Levi en stap moe mn bed uit om naar zn kamertje te lopen. Hij huilt nog steeds. Kut nachtmerrie's. 'Kom maar lieverd, mama is hier' zeg ik. Maar het helpt niet hij huilt maar door en ook als ik hem optil en zacht heen en weer wieg helpt het niet. Hij huilt hard en wil maar niet stoppen*

Ik wordt wakker en hoor nog steeds een geluid, het is niet Levi maar mn wekker. Het was dus een droom. Ik pak mn telefoon en druk mn wekker uit. 'Pfff jemig wat vroeg' zegt Matthijs met een ochtendstem terwijl hij in zn ogen wrijft. 'Hallo, gezellig dat je ook wakker bent' zeg ik terwijl ik naar hem toe buig voor een kusje. 'Ik vind je wel lief hoor' fluistert hij in mijn oor terwijl hij me bovenop hem trekt voor een knuffel.

'Ik moet straks weg mop, laat me los' zeg ik. 'Kan je niet gewoon spijbelen ofzo' zucht hij. 'MATTHIJS DE LIGT' zeg ik streng. 'zeg jij nou dat ik moet spijbelen' hij lacht en zegt: sorry mevrouw Sanders, dat had ik niet moeten zeggen. 'Voor straf ga ik me nu aankleden' zeg ik terwijl ik van hem af klim.

Ik loop naar de badkamer en kleed em daar om. Ik was mn gezicht en doe wat mascara om. Mn haar borstel ik door en laat ik los hangen, het elastiekje schuif ik om mn pols. Ik pak een tandenborstel en poets mn tanden. In de spiegel zie ik Matthijs naar me toe komen. Zelfs 's ochtends als zn haar niet goed zit is hij sexy, en niet zo'n beetje ook.

Hij slaat zn armen om me heen en geeft me een kusje op mn wang. Ik probeer los te komen maar ik kan geen kant op. 'Ik moet bijna naar school' zeg ik dringend. 'Maar het duurt te lang tot ik je weer zie dus wil ik niet dat je gaat' zegt hij lief. Mn hart smelt hij is lief, knap, grappig en behulpzaam. Hoezo verdien ik hem.
'Ik vind je ook lief, maar ik moet echt naar school, sorry' zeg ik dan. Dan laat hij me zuchtend los.

Ik loop naar beneden pak een appel en pak mn telefoon.
Daphne had gereageerd op de vraag of ze met Jeroen, Melanie, Nola, Laureen en mij mee uiteten wou
Daphne💟: jaa lijkt me supergezellig, lief dat je het vraagt

Ik reageer met
U: leuk! App je nog wel over tijd en locatie

Ik neem een hap van mn appel en stuur mn moeder een appje
U: hoe sliep hij????

Ik check insta en snap, maak een goodmorning snap en leg mn telefoon weg. Ik stop al mn spullen weer in mn tas, pak de sleutels van mn scooter van de keuken tafel en trek mn zwarte  dr Martens aan. Matthijs komt naar beneden lopen. 'Ik ga weg, ik app je wel' zeg ik terwijl ik mijn spullen pak. 'Afscheidskusje' zegt hij smekend. Ik grijns en pak mn spullen en loop naar hem toe. Ik druk een kus op zijn lippen en loop dan naar de gang waar ik mn jas aantrek. Matthijs loopt me achterna. Ik open de deur en loop naar mn scooter, zet mn helm op en start de motor. Dan rij ik zwaaiend de straat uit.

Fuck, was dat nou Luuk die daar liep?? Nee dat kan niet die zit nog in de gevangenis. Niet zo denken Juul.
Toch ben ik nu een beetje gespannen, wat als hij echt vrij is en hij naar mijn huis komt. Ik bedoel ik wil niet dat hij Levi wil gaan zien, dat verdient hij niet. 'Toettoet toettoet' toetert een auto. Geschrokken kijk ik op en zie dat ik inderdaad het verkeer stoor. Snel ga ik goed rijden en steek ik mn hand op als verontschuldiging.
Kom op Juul, vergeet het. Luuk kan het niet zijn.

Pov Matthijs

Ik zwaai Julia uit en loop dan weer naar binnen. Ik haat afscheid, ik wil dat ze altijd bij me blijft. En nu kan ik haar niet beschermen. Nou ja vergeet het. Ik loop naar de keuken maak wat eten klaar en zak voor de tv neer. Ik zet een serie aan en begin met ontbijten.

Als de 1e aflevering is afgelopen, krijg ik een appje
Julia❤: was fijn, mis je nu al❤
U: too, ben je veilig daar gekomen?
Julia❤: jup, wel bijna aangereden
U: kijk je uit mop
Julia❤: jaaa, maar ik dacht dat ik de 'vader' van Levi zag dus ik schrok
U: dacht, dus hij is het niet?
Julia❤: hij kan het niet zijn maar hij leek er erg op, maar de les begint xxxx
U: 💋

Ik wil niet dat hij vrij is, ik bedoel zo lang zit hij nog niet en hij verdiend
in mijn ogen levenslang. Maar ik ben bang dat hij Julia weer wat wil aandoen en als hij dat probeert
dan....

Ondanks dat wat Julia appte ben ik toch vrolijk en dus zet ik als ik in de auto stap opnieuw LEEF op van André Hazes. Die ken ik helemaal uit mn hoofd en als hij aanstaat kan ik echt mn mond niet houden. En dus brul ik:

Leef alsof het je laatste dag is
Leef alsof de morgen niet bestaat
Leef alsof het nooit echt af is
En leef , pak alles wat je kan

En ga a a a
.............................

Na LEEF komen er nog wat andere liedjes en ook die brul ik op zn allerhardst mee. Ik zie wat mensen raar naar mn auto kijken, maar boeiend ik zing gewoon. Vrolijk stap
Ik uit bij de toekomst en loop bijna dansend de kleedkamer binnen.
'Halloooo boyss' begroet ik de jongens die er al zijn. 'Hallo, waarom ben jij zo vrolijk dan' zegt Donny. 'Geen idee' is mn antwoordt. Ik begin me om te kleden en 10 minuten later beginnen we met de training.

Pov Julia

'Waarom ben je zo wit Juul, is er wat' vraagt Melanie bezorgt. 'Ik dacht vanmorgen dat ik Luuk zag, en toen werdt ik bijna aangereden' zeg ik. 'Hoo, is Luuk vrij dan? Dat is veel te vroeg die sukkel moet daar de rest van ze leven blijven als het aan mij lag' zegt ze boos. 'Nee Mel, waarschijnlijk was het hem niet maar een dubbelganger ofzo' zeg ik zekerder dan ik me voel. Want vanbinnen ben ik best bang, want hij leek er echt heel erg op.

In de volgende lessen ben ik dan ook niet erg geconcentreerd. Of ik denk aan Luuk of aan Matthijs. Aan beide zou ik niet moeten denken op school. Gellukkig zijn we vroeg uit en kan ik Levi ophalen bij mn oma die vandaag heeft opgepast. Ik loop naar mn kluisje pak mn helm en jas en loop naar buiten. Eerst maar naar huis, want op de scooter kan ik Levi niet halen dus zal ik een fiets nodig hebben.

Een uur later zit ik op de barkruk aan de keukentafel een opdracht te maken voor school. Levi bouwt een blokkentoren. Dan trilt mn telefoon, ik kijk en zie dat Matthijs belt. Die neem ik natuurlijk op
U: heyyy
Matthijs❤: heyy, alles goed
U: alleen een beetje geschrokken van vanmorgen
Matthijs❤: snap ik, maar hij kan het toch niet zijn??
U: nee, want hij zou nu nog in de gevangenis zitten maar misschien mocht hij eerder vrij ofz
Matthijs❤: als er wat is bel je me, ja?
U: tuurlijk schat
Matthijs❤: wanneer zie ik je weer?
U: uhm, morgen??
Matthijs❤: nee sorry, dan heb ik allemaal gedoe voor die wedstrijd van morgen dus. Maar woensdag?
U: ehm ja kan wel
Matthijs❤: kom mee naar mn ouders dan, ze willen je heel graag zien
U: dat is eng
Matthijs❤: nee joh, neem Levi mee die kennen ze al.
U: kan het dan wel in de middag?

Na nog een gesprek over tijd en nog meer hang ik op. Overmorgen ga ik zijn ouders ontmoeten, ik ben nu al doodsbang maar ja het moet een keer.


Verliefd Op Matthijs De LigtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu