-Bože...prelepa si!!! –Maya oduševljeno viknu kada je ugleda na stepenicama.
U dugoj haljini nežno zelene boje protkane srmom delovala je nestvarno. Njene oči blistale su ispod tamnih trepavica stapajući se sa nežnom tkaninom...svilena marama padala je dužinom kose dodirujući tanak struk naglašen pojasom.
-Večeras ćeš biti zvezda večeri, zasenićeš sve devojke...-Reis nakon slavlja pljuštaće bračne ponude svih momaka!-okrenu se prema mužu i zapljeska rukama.
-Hoće sigurno, koliko sam čuo interesovanje je veliko za tvoju sestru. Teško ćemo je sačuvati.-osmehnu se i pogleda Terezu ispod oka.
Prećutala je, ništa Mayi nije rekla kupujući vreme...želela je ispoštovati obećanje koje je dala da će ostati na Litiji. Nadala se da će sve proći kako treba i da joj neće zameriti što je tako krupnu stvar krila od nje. Sa Matijasom se nije videla dva dana. Vratio se za Qadishu zbog posla, obećao je šeihu da će doći na proslavu, očekivala ga je na trgu gde će se okupiti svi meštani.
Stigli su među poslednjima, čekao ih je sto pored same crkve. Sela je sa ženama i upala u živ razgovor. Oko nje su blistali devojački osmesi, mlade i vesele glasno su pričale hvaleći jedna drugu diveći se haljinama. Uživala je ispijajući limunadu, oči su joj šetale tražeći ga u gomili muškaraca. Buknu u licu kada ga ugleda kako silazi niz stepenice prema divanu gde su sedele starešine okolnih sela i šeih. U tamnoj košulji i pantalonama izdvajao se od ostalih visinom i snažnom građom. Za trenutak zavlada tišina za njihovim stolom, devojke su ga gutale pogledom i brzo se okretale da ih ne vide roditelji. Čula je tihe komentare, šaputale su privučene njegovom pojavom. Spusti pogled i steže pesnice...ljubomora je zahvati kao plamen. Svaka od njih je mogla biti njegova žena, žena bez prošlosti, netaknuta i čista. Uze čašu i jedva zadrža osmeh na usnama, skupi oči i pogleda u njegovom pravcu. Gledao je ispod tamnih veđa ne krijući pogled pun strasti...dva dana bez nje prošla su u agoniji, jedva je čekao proslavu. Izjedala ga je njena neodlučnost i skrivanje od sestre, plašio se da će nestati kao i prošli put.
Atmosfera je dostigla usijanje izazvano dolaskom bubnjeva. Orila se visoravan obavijena tamom. Mesec je stidljivo izranjao iza oblaka bacajući zrake na okolne pašnjake, nežno milujući zidine kućeraka pretvarajući ih u noćne lepotice. Stajala je pored dve devojke pljeskajući u ritmu muzike zadivljena „dabkom" i umećem plesa lokalnih momaka. Ushićeno okrete glavu i potraži ga pogledom. Stajao je pažljivo slušajući ženu njoj okrenutu leđima. Vitka figura obučena u tamnu haljinu sa kosom upletenom u kiku zalepi njen pogled...srce joj zadrhta kada je okrenula profil. Duge crne trepavice, beo ten kao porcelan i pune usne privlačile su pažnju okolnih mladića neskidajući oči sa nje. Za nju niko nije postojao sem Matijasa...preseče je njegov osmeh i blesak u očima. Dlanovi joj se oznojiše i preplavi je bes. Ljutila se na samu sebe jer ljubomora je bila samo odraz njene nesigurnosti, godine je provela uz čoveka koji je varao i nije je toliko zabolelo kao sad. U trenutku shvati...ko je Matijas? Kakav je čovek? Ko su njegovi rođaci i kakvi su? Koje mu je omiljeno jelo, boja...hobi? O njemu ništa nije znala van kreveta i to je užasnu. Bio je i ostao stranac. Nikada je nije pitao o detinjstvu, o životu koji je vodila pre njega. Mogla je u njegovom životu biti usputna stanica i ništa više. Stisnu vilice i zakorači u nameri da ode što dalje od slike koja je bolela ali je spreči mladić koji izroni iz gomile. Iznenađeno ga pogleda i naže glavu da bi bolje čula šta joj govori.
-Oprostite, imam jednu molbu za vas. Niko od mojih prijatelja nema hrabrosti da vas pita za ples...voleo bih da mi učinite čast i zaplešete sa mnom.
Tereza pocrvene od nelagode i zausti da odgovori ali je prekide Maya.
-Hajde Tesa, zabavićeš se...nije teško, brzo ćeš uhvatiti ritam.