Setiba Min di bilik tidur , dia terus mencampak tas tangannya dan menghempas kuat tubuhnya di atas katil .
"AH BOLEH JADI GILA AKU CAMNI , MAMAT ANNOYING BERADA DI MANA SAHAJA !"
Dia menepuk mukanya dengan bantal , dia menjerit melepaskan segala kegilaan ini . Kemudian dia menumbuk numbuk bantal itu seolah olah muka Xiumin berada disitu .
Semua ni boleh buat aku jadi gila tau . Aku benci dia ! Kenapa lah wujud mamat camtu ? Patutnya duduk lah kat planet matoku takpe lah juga . Ini tidak buat aku sakit jiwa je . Kat dalam kelas kuliah pun jumpa , dalam kelab teater pun jumpa jugak , nasib baik tak jumpa kau kat perpustakaan . Kalau tak memang aku suruh appa aku tempahkan bilik khas kat hospital sakit jiwa tu . Lagi bahagia duk situ daripada menghadap muka kau .
Sedang dia asyik melepaskan segala marahnya , telefon bimbit berjenama Samsung S5 tu berdering menyanyikan lagu Empty dari kumpulan Winner . Dia mengagau mencapai telefonnya yang entah kemana dia mencampaknya .
"Alahai jin mana lak lah telefon aku memalam buta ni ? Nak kena maki ke apa ? "
Sebenarnya bukan malam buta pun baru pukul 9.30 malam . Namun dia sangat tidak suka akan sesiapa akan menelefonnya memang akan kena hambur dengan dia lah punya ! Dia memang tak suka orang mengganggunya pada waktu malam . Baginya , waktu malam itu adalah masa untuk berfangirling kat Woohyun oppa takpun membuat tahi mata kerana penat belajar seharian dan penat bergaduh dengan mamat tu .
Lantas dia menekan butang hijau . Kelihatan di skrin itu , adalah nombor yang tidak kenali . Dia agak takut untuk mengangkatnya . Dia buatnya orang tu jahat ke apa . Naya hidup gua camni .
"Annyeong....."
Orang disana mula berbicara . Aik ? Cam kenal je suara orang tu . Cam pernah ku dengar suara itu . Siapakah dia ? Jangan jangan ~ . Hanya seseorang yang terlintas difikiran kau . Dia . Ye dia . Tak mungkin lah . Apakah aku dah angau dengan dia ? Ah aku tak akan sesekali jatuh cinta kat dia . So nonsense ~
"Siapakah disana ?!"
Min menyoal dengan kasar . Mana boleh berbaik sangat . Zaman sekarang ni penuh dengan penipuan korang tau ? So berhati-hati lah .
"Aku lah ....tak kan kau tak kenal aku ?!"
"Aku lah aku lah tu siapa ? Kau takde nama ke apa ?!"
Huh ! Min mencebik . Aku lah ~ . Cuba lah bagitau siapa nama kau . Tetiba aku lah . Apa ingat aku kenal ke semua orang dalam dunia ni? Ada akai tak nak guna .
"Kim Minseok imnida! Puas hati kau ?!?!"
Xiumin membalas dengan sekali nafas sahaja . Huh kasar benar cara perempuan tu cakap . Tak sopan . Sungguh biadab . Bukan dia hadap sangat pun nak telefon perempuan tu hanya disebabkan pasal kelab teater tu dia terpaksa . Kalau tak ,kirim salam je lah .
"Oh aku ingatkan hantu mana lah yang tiba tiba call aku . Pastu dah lah tak bagitau nama pulak tu . Pahal kau call aku ? Kau rindu aku ke ?"
"Huh ? Rindu ? Are you joking for this ? Daripada aku rindu kau lebih baik aku rindu kat makcik cleaner tu ada gak faedah ."
"Okay okay suka hati ko lah . Apa dia kau nak cakap ni . Cepat sikit . Kau ni semak je tau"
Min melepaskan kemarahannya . Dia bengang dengan lelaki itu . Kenapa lah wujud lelaki sedemikian itu . Sungguh menyakitkan jiwa .
"Minggu depan ada mesyuarat kelab teater dan kau wajib hadir . WAJIB . AKU TEKANKAN KAT SINI . WAJIB . NO EXCUSE YOUNG LADY. OKAY KAU FAHAM KAN?"
"Ye aku faham sangat . Teramat faham . Terlampau faham . Thanks for information wahai presiden . By the way , mana kau dapat no fon aku ni ? Dont tell me that you has stalker or inspector"
Min menetap bibirnya dengan kuat . Mukanya jugak kemerahan seolah olah mahu meletup . Kalau lelaki itu berada di hadapan matanya pasti dia akan melahap lelaki itu . Biar tak payah hidup dah .
"Hahahahah kau sungguh perasan . Aku takde masa untuk itu . Okay dah aku nak tidur . Bye ."
Xiumin terus mematikan talian . Eh macam tu je ? Paboya punya namja !!!! Bodoh . Bodoh . Suka hati je main letak tanpa mengucapkan selamat tinggal ataupun bye . Ha ! Dia benar benar annoying! Min menumbuk numbuk bantal buat kali kedua . Melepaskan geram hanya disebabkan lelaki itu .
Manakala Xiumin ketawa sinis sambil memegang telefon bimbit berjenama Iphone 5s itu . Genggam sekali pegangannya. Dia masih lagi ketawa . Sungguh lucu ! Kenapa lah kau ni lambat sangat tangkap . Hahahaha ~
Sebenarnya dia sendiri meminta nombor telefon Min dekat sahabat baiknya , Ji Ra dan menyuruh gadis itu hadamkan sahaja rahsia itu dan jangan sesekali membuka cerita pada Min . Gadis itu akur akan permintaannya . Mudah bukan ? Aku tak stalk kau , Min . Aku hanya memerhatikan kau sahaja . Itu sahaja . Hahahaha buang masa aku untuk selebihnya . One day kau akan tahu perkara sebenar-benarnya dan mungkin masatu kau akan terkejut bukan kepalang kan? Hahaha~
Xiumin masih lagi ketawa tapi agak pelik berbanding tadi . Diletaknya Iphone itu di meja lampu bersebelahan katilnya . Dia mula menutup lampu dan berbaring di atas katil . Selamat malam dunia yang tak berapa menarik .
Sinisnya sendirian .
-----------------
To be continued c: . Maaf lambat update sebab saya ada final exam sekarang hehe.
YOU ARE READING
Musuhku , Kekasihku [Xiumin Fanfic]
RomanceIbarat kucing dan anjing , pantang berjumpa pasti mahu bertekak . Benda kecil mesti diperbesarkan . Semuanya tidak kena di mata mereka . Hanya tahu bertekak , bergaduh dan bertikam lidah . Bergaduh kemudian berbaik semula , sudah berbaik bergaduh se...