5. GÜN 31 MAYIS CUMA - Orantısız Polis Saldırısı / Şiddet

240 9 0
                                    

Cuma sabahının ilk saatlerinde çevik kuvvet, parkı korumaya devam ettiğimiz sırada bize orantısız olduğu tartışma götürmeyecek bir şekilde güç kullanarak saldırdı. Yerlerimizden kalkmayacağımızı söyleyerek barışçıl bir oturma eylemi yapmaya devam edeceğimizi açıkladık. Kentimizin bir parkı için orada bulunan çok az sayıda kişi biber gazına maruz kaldı, biber gazından kaçmaya çalışırken tırmandığımız duvarın yıkılması üzerine bir kişi yüzünden yaralandı.

Bir süre sonra orada bulunanların açıklamalarının ardından önceki günlerde orada bulunan ve bulunmayan, insafsızca kullanılan kaba kuvvete karşı çıkmak ve dikkat çekmek isteyenler bize ulaşmaya çalıştı, ancak park polis tarafından kapatıldığı için Divan Otelinin önünde toplandık. Sabah saatlerinde tekrar biber gazı saldırısı başladı, kaçan grupların bir kısmı Divan Oteli'ne, Talimhane'den ve Gümüşsuyu'ndan aşağıya kaçarak çeşitli yerlere sığındı. Bu aşamada birçok kişinin nişan alınarak yaralandığı saldırıda onlar gibi pek çok kişi yaralandı.

Taksim Meydanı'nda yapacağımız basın açıklaması için tekrar toplanmıştık fakat oturma eylemi sırasında polis orantısız güç kullanarak bizi tekrar dağıtmıştı.

KALBİMDEKİ DEVRİM (THIS IS TURKEY)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin