Taksim'den polis kuvvetlerinin çekilmiş olmasıyla beraber çok sayıda binaya, sivil araçlara, şirket ve polis araçlarına ağır hasar verildi, meydan ve çevresinde kontrol altına alınması belki de zor olabilecek ateşler yakılmaya başlandı. Bir yandan barışçıl ve sivil direniş, Taksim Dayanışması, Müşterekler ve sivil toplum örgütleri meselelerini korumaya ve kollamaya devam ediyor, bir yandan bu kalabalığı kontrol altına almanın imkansızlığıyla boğuşuyordu. Taksim Dayanışması akşam saatlerine bir basın açıklaması metni oluşturma hazırlığı içerisindeydi. Ben ise bu kaos ortamında bile Deniz'in o masum gözyaşını düşünüyor, bir türlü unutamıyordum..
Normalde sert fakat bir o kadar da sıcakkanlı birine benziyordu. Evet, tanımlanması bile bir o kadar zor bir kız olduğunu kabulleniyordum. Gözleri her zaman sert bakar, anlayamadığım bir nedenden dolayı çene kasları hep gergin ve sıkılmış dururdu. Yüzüne bazen o kadar umursamaz bir ifade yerleşirdi ki konuştuğu kişinin bu umursamazlığı fark edip susmasına neden olurdu. Bunca hırçın ve çözülemez davranışına rağmen, -maalesef çoğu insana göre önemsiz olan- o yavru kedinin öldüğünü görünce gözyaşlarına engel olamamıştı. Deniz'i o şekilde görünce aslında ne kadar hassas bir kız olduğunu anlamıştım.
Tanışalı sadece bir hafta olmasına rağmen, Deniz'i yıllardır tanıyor gibi hissediyordum. Yedi günün neredeyse her anını beraber geçirmiştik. Yüzündeki katılığın altında derin sebepler yattığına emindim fakat sormaya cesaret edemiyordum.
Sürekli onu düşünüyor ve buna engel olamıyordum.
Cumartesi gecesi sokaklar Taksim Gezi Park'ından Sıraselviler'e kadar hıncahınç doluydu. Ancak Polis ve Sivillerin karşı karşıya geldiği anda oluşan yoğun gerginlik dolayısıyla, Beşiktaş'ta ilk etapta Çarşı Grubu'nun polisle karşılaşması üzerine Dolmabahçe'de, Gümüşsuyu'nda ve Setüstü taraflarında barikatlar kurulmaya başlandı.
Beşiktaş'taki çatışma polislerin barikatları aşmasıyla Akaretler'den Valideçeşme'ye kadar yükseldi ve gece boyunca sıcak bir şekilde devam etti. Twitter ve Facebook'tan önüne geçilemez derecede olan bilgi kirliliği sonunda Taksim Meydan'ında da gerginlik dolu bekleyişler ve tahmin yürütmeler sabaha kadar devam etti.
Ana caddelerden sokak aralarına kaçan Çarşı grubuna polisin orantısız güç kullanımına tepki olarak pek çok genç ve mahallelerinde olan çatışmalara kayıtsız kalamayan mahalle sakinleri katıldı. Çatışmaya katılmayanlar yiyecek ikmali yaparak ve direnişçileri evlerinde dinlenmeye ve tedaviye alarak iyi niyetli bir yardımlaşma örneği gösterdiler. Pek çok eczane, hastane, okul, özel işletme kapılarını yardım etmek üzere direnişçilere açtı. Gözaltılar sebebiyle İstanbul Barosu'nun numarasını çeviren telefon tuşları aşındırıldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KALBİMDEKİ DEVRİM (THIS IS TURKEY)
Teen Fiction27 Mayıs 2013. İçinde çeşitli siyasi partiler, Sivil Toplum Kuruluşları ve örgütler içeren 80 bileşenden oluşan Taksim Dayanışması'nın çağrısına gelen 80-100 kişilik bir ekip, 1940 yılında ilk yapıldığı haliyle Maçka'ya kadar uzanan ancak yol çalışm...