Gezi Türkiye'si

193 8 1
                                    

Cumartesi günü çevreye verilen tahribatı onarmak ve temizlemek için pek çok sivil ve sivil kuruluşla beraber Beşiktaş, Sıraselviler, Beyoğlu, Taksim ve Gezi Parkı'nda toplandık. Buralardaki cam kırıklarını, yiyecek ve içecek çöplerini, çatışmalardan ve vandal bir kısım kalabalıktan geriye kalanları topladık. Parkı tekrar insanların kullanabileceği hale getirdik. Gezi Direnişi'nin müsebbibi Taksim Dayanışması Platformu kendi sitesinde ve çeşitli basın yayın organlarında öne sürülen bir basın açıklaması yaptı. Günün öğleden sonraya varan saatlerine kadar BDP'nin direnişten çekildiği söylentileri haricinde ortama huzurlu denilebilecek bir hava hakimdi.

İki gündür iyice tırmanan olaylarla ilgili Başbakan'dan bir açıklama gelmesi beklenirken, Haber Türk'te Başbakan Fatih Altaylı'nın programına canlı yayın'da konuk oldu ve Fatih Altaylı'nın orijinal konuyla ilgili ve ilgisiz bir kaç sorusunu yanıtladı. Bu noktada cuma günü Haber Türk'ün bağlı olduğu Ciner Grubu'nun yarı-batık patron Karamehmet'in Show TV'sini TMSF üzerinden ele geçirdiğini söylemekte yarar var. Başbakan saat 16 sularında, Taksim Gezi Parkı'nın yerine yapılması düşünülen Topçu Kışlası Projesi'nin 3D animasyonlarını programda tanıttı, alanda yapılacak yeniliklerin arasına halen önemli bir tartışma konusu olan AKM'nin yerine yapılmasını istediği YENİ AKM Projesi ile ilgili taahütlerde bulundu. 1930′larda yıkılan Topçu Kışlası'nın yıkılma nedeninin CHP zihniyeti olduğuna dikkat çekti. Son bir kaç gündür ülke genelini saran büyük boyuttaki çatışmaların sebebi olarak yine muhalefet partilerini gösterdi, kendisine oy veren, ancak arada bir alkol alan kesim haricinde ağzına içki değen herkesin alkolik olduğunu söyleyerek alkolizmin literatürdeki tanımıyla çelişen bir canlı yayın gafı yaptı.

Gezi'de verilen haklı mücadeleyi ve polis şiddetini yok sayan Haber Türk ve diğer medya kuruluşlarını protesto etmek için Gezi Parkı'ndan bir grup insan hemen Talimhane'de bulunan Haber Türk binasının önünde toplandı. Akşam saatlerine kadar süren protestolardan sonra Beşiktaş'ta tekrar barikatların kurulduğu haberleri yayılmaya başladı.

Havanın kararmasıyla Ankara ve İzmir'de de polis ve halk arasındaki çatışma tekrar tırmanmaya başladı, Ankara'dan, bir Alışveriş Merkezi'ne kıstırılan protestocuların livestream'den yaptığı korkulu yayınlarla birlikte 500′ü aşkın gözaltı olduğu haberi geldi. Bununla birlikte İzmir'de AKP binasının ateşe verildiği, Kordonboyu'nda çıkan çatışmalarda pek çok kişinin denize atlayarak kaçmaya çalıştığına dair, Twitter'dan devamlı olarak -artık hangi bilginin doğru kabul edilebileceğine dair şüphe uyandıran- dehşet dolu paylaşımlar akmaya başladı.

İnönü Stadyumu yıkım çalışmasında kullanılan bir iş makinesini ele geçiren protestocuların Dolmabahçe'de barikatı aşmaya çalışan panzerlerin üzerine ilerlemeye başladığı duyuldu ve bu saatlerde pek çok protestocu ve semt sakini olayları yansıtan videoları sosyal medyada paylaşıyordu. Akaretler'de HALK TV binasının önündeki artık iyice savaş şeklinde nitelendirilebilecek kan dondurucu görüntüler Halk TV ekranlarından canlı olarak izlendi, Dolmabahçe'de yaralanan pek çok kişi devamlı olarak Facebook ve Twitter'dan yardım çağrısında bulunmaya devam etti.

Sabaha karşı sonlanan çatışmalar şehrin pek çok yerinde tamiri zor hasarlar bıraktı. Başbakan dediğim dedik tavrının bir başka göstergesi olarak daha önceden ayarlanmış görüşmeler için dört günlük bir yurtdışı seyahatine çıkacağını açıkladı.

Levent'te NTV binasının önünde protesto amaçlı 2.000 kişi toplandı.

İlk resmileşmiş ölüm haberi verildi. Hayatını kaybeden direnişçinin ismi ilk etapta açıklanmadı. Daha sonra ölüm haberinin Antakya'dan geldiği ve bulunan cesedin Abdullah Cömert isimli 22 yaşında bir gence ait olduğu açıklandı. Abdullah Cömert'in kafasına aldığı ağır bir darbe sonucu öldüğü anlaşılıyordu.

KALBİMDEKİ DEVRİM (THIS IS TURKEY)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin