YANDAŞ MEDYA

232 10 0
                                    

Olanların hiçbiri akşam saatlerine kadar yerli basın yayın organlarında yer almadı. Büyükşehir Belediye Başkanı ve Emniyet Genel Müdürlüğü'nden gelen kısa açıklamalar taleplere cevap verecek nitelikte değildi. Başbakan'dan da bu hassas konuyla ilgili herhangi bir açıklama gelmedi. İlk pişmanlık belirtisi İstanbul Büyük Şehir Belediye Başkanı'ndan geldi. Topçu Kışlası Projesi ile ilgili hali hazırda idari mahkemede durdurma kararı alındığını, Gezi Parkı'nda 'yapılan işin sadece bir yaya geçidi için tretuvar duvarının biraz öteleme çalışması olduğunu söyledi'. Halkın sesini duyduklarını belirtti. Başbakan'dan gelen açıklama ise Topçu Kışlası Projesi'nin ne olursa olsun durdurulmayacağı yönündeydi.

Sosyal medyada yayılan bu açıklama ve barışçıl eylemlerinin karşısında yoğun şiddete maruz kalan ve demokratik isteklerinin siyasilerce kale alınmadığını düşünen halkın bir kısmı kümeleşerek ve toplanarak İstiklal Caddesi'nden, Sıraselviler'den, Osmanbey ve Gümüşsuyu taraflarından Taksim'e çıkmak için örgütlenmeye başladı.

Saat 19.00'da toplanmıştık. Eylem kitleselleşiyordu. Silahsızdık ancak birçoğumuz önlem olarak yanımızda maske, limon, sirke, talcid karışımı taşıyorduk. Polisin ardı ardına attığı biber gazlarının etkisi altında kalarak direnmeye, Gezi Parkı'na çıkmaya çalışmaya devam ediyorduk. Biber Gazı ile karşılaşan her bireyi yaralanmış sayma cüretinde bulunursak, bu alanlarda bulunan halkın büyük bir kesimi sınırsız biber gazı kullanımı sonucu yaralandı.

Biber gazlarının arasında kol kola girmiş farklı takımların taraftarlarını görünce direnişimizin gittikçe büyüdüğünü anlamıştım. Dün internete şöyle bir göz attığımda Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray Spor Klüplerinin taraftarları da sosyal medyadan direnişe katılacaklarını açıklamıştı.

Alanlarda en çok tekrarlanan slogan 'faşizme karşı omuz omuza' sloganı olmuştu.

İstanbul'da gün boyunca medyanın da bilinçli kayıtsızlığı nedeniyle olayların boyutundan haberdar olmayan bir kesim, özellikle Beşiktaş ve Şişli ilçelerine bağlı mahallelerde yaşayan halk, gecenin geç saatlerinde tencere-tava ve pijamalarıyla sokaklara çıkıp kendi deyimleriyle uyumakta olan semtlerini uyandırma eylemi yapmaya başladılar.

KALBİMDEKİ DEVRİM (THIS IS TURKEY)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin